پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سهمیه‌بندی و قطع چند ساعته آب، به خانه براهویی‌نژاد هم رسیده و خانواده‌اش، مثل باقی ساکنان شمال شهر زاهدان، این روز‌ها گرفتار قطع چند ساعته آب هستند؛ آبی که شور است و قابل شرب نیست و نمکش، دستگاه‌های خانگی تصفیه آب را از کار می‌اندازد و در کولر‌ها رسوب می‌کند و حتی به درد استحمام نمی‌خورد.
سد و نیروگاه «چم شیر» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه برق - آبی کشور بوده و هدف آن ذخیره بیش از ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌های رودخانه زهره و نیز تولید ۴۸۲ گیگاوات ساعت انرژی برق‌- آبی در سال است. ساخت این سد بر روی رودخانه زهره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، اما از دو سال پیش هشدار‌های بسیاری از سوی فعالین محیط زیستی و سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مخاطرات آبگیری این سد داده شده بود.
عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در گفتگو با روزنامه المصری الیوم با اشاره به بحران آب در این کشور تاکید کرد که ایران و ترکیه باید وضعیت آبی ما را درک کنند.
در دنیای معماری فقط ساختمان‌های سر به فلک کشیده نیستند که می‌توانند شکوهمند و حیرت‌انگیز باشند؛ حتی یک «چاه» هم اگر با هنرمندی و مهارت ساخته شود می‌تواند باشکوه جلوه کند.
اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان از افزایش ذخیره آب سدهای بزرگ این استان به ۵۲۷ میلیون مترمکعب تا ۲۰ فروردین خبرداد.
اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان از افزایش ذخیره آب سدهای بزرگ این استان به ۵۲۷ میلیون مترمکعب تا ۲۰ فروردین خبرداد.
اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۴۴۱ میلیون مترمکعب رسید.
یک شیر کنار چاه آبی مشغول استراحت بود که ناگهان فیلی از راه رسید تا آب بنوشد. شیر متوجه فیل شد و از ترس حمله این حیوان عظیم الجثه پنهان شد. در نهایت فیل متوجه حضور شیر شد و شروع به فریاد زدن کرد و به سوی شیر بی نوا حمله برد.
رئیس جمهور با بیان اینکه بر پایان تنش آبی در سراسر کشور متمرکز شده‌ایم، گفت: از امروز جیره‌بندی آب در بوشهر پایان یافت و آب گوارا به دست مردم خواهد رسید.
اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان تا پایان بهمن ماه به ۱۸۰ میلیون مترمکعب رسید.
مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر میزان ذخایر سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ۲۵۱ میلیون مترمکعب است.
اصفهان- مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره آب سدهای استان به ۱۸۵ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: ذخایر آب سدهای اصفهان نسبت به میانگین ۷۱درصد کاهش نشان می‌دهد.
اصفهان- مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره ۶ سد بزرگ این استان به ۱۸۵ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: مجموع پرشدگی این سدها ۱۴ درصد است.
شاهرود- مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود با بیان اینکه ورودی آب سد مجن به ۱۱۶ لیتر بر ثانیه رسید، گفت: سال گذشته ورودی این سند ۲۳۱ لیتر بر ثانیه بود.
اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۱۸۳میلیون مترمکعب رسید.
تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور بیانگر آن است که حجم آب موجود در مخازن سد‌ها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا ۲۱ آبان‌ماه به رقم ۱۷.۸۰ میلیارد مترمکعب رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته با موجودی ۱۷.۷۷ میلیارد مترمکعب تفاوت محسوسی ندارد.
جدیدترین آمار رسمی اعلامی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری (آغاز مهر ۱۴۰۱) تا روز بیست‌ویکم آبان‌ماه، میزان ورودی آب به سد‌های کشور به یک‌میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون مترمکعب رسید.
بررسی وضعیت ورودی سد‌های کشور نشان می‌دهد ورودی به مخازن در سال آبی جاری به ۸۳۰ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۴ درصد کاهش دارد. همچنین میزان پرشدگی سد زاینده رود در استان اصفهان، سد‌های استان تهران، سد‌های استان خوزستان و سد‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۱ درصد، ۱۹ درصد، ۴۳ درصد و ۲۹ درصد است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: آب تالوار برای رسیدن به همدان از چهار ایستگاه پمپاژ، عبور می‌کند و پس از آن به تصفیه خانه جدید در مهاجران، منتقل می‌شود در حال حاضر به دلیل اینکه این تصفیه‌خانه آماده نشده آب از آنجا به تصفیه خانه شهید بهشتی می‌رود یعنی آب از چهارمین ایستگاه پمپاژ به خط بای‌پس، وصل می‌شود.
آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن ۱۶ روز از سال آبی جاری میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور نزدیک به ۱۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
پاک‌کن عروسکی ۱۰۰ هزار تومان، قمقمه آب یک میلیون تومان، دفتر ۱۰۰ برگ فانتزی ۳۰۰ هزار تومان، کیف تغذیه ۵۰۰ هزار تومان، مداد رنگی برند از ۶۰۰ هزار تومان تا بیش از ۲ میلیون تومان و بسیاری دیگر که البته مشتری‌های خاص خود دارد.
پاک‌کن عروسکی ۱۰۰ هزار تومان، قمقمه آب یک میلیون تومان، دفتر ۱۰۰ برگ فانتزی ۳۰۰ هزار تومان، کیف تغذیه ۵۰۰ هزار تومان، مداد رنگی برند از ۶۰۰ هزار تومان تا بیش از ۲ میلیون تومان و بسیاری دیگر که البته مشتری‌های خاص خود دارد.
این روز‌ها تالاب هامون در سیستان و بلوچستان تشنه یک قطره آب است، آبی که حقش است و باید از رودخانه هیرمند که از افغانستان به ایران می‌آید تامین شود، با توجه به اهمیت تامین این حقابه در سال ۱۳۵۱ قراردادی میان دولت وقت ایران و افغانستان به امضا رسید که بر اساس آن مقرر شد سالانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب و روزانه ۲۶ متر مکعب بر ثانیه حقابه این تالاب از هیرمند تامین شود، اما شواهد نشان می‌دهد که مدتی است این اتفاق نمی‌افتد.
آب یک منبع گرانبها است و فکر کردن در مورد میزان مصرف ما نباید صرفا برای مواقع کمبود شدید آب باشد. برای مثال، کاهش مصرف آب باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ