رئیس سابق مجلس، ورود به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را کلید زده است و قصد دارد با ارائه لیستی در انتخابات فعالیت کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس دفتر دولت دوازدهم می‌گوید: در حال حاضر فضای انتخابات فضای داغی نیست کما اینکه در میان مردم بحث جدی درباره انتخابات وجود ندارد چرا که در حال حاضر مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی ذهن آنها را درگیر کرده است.
اصلاح‌طلبان هم تصور می‌کنند باتوجه به نوع نگاه منفی جامعه به ائتلاف‌هایی که در جریان انتخابات سال۹۲ و مجلس دهم شکل گرفت، اکنون با نیرو‌های خود وارد انتخابات شوند. در واقع دیگر میل و رغبتی نه از سوی لاریجانی وجود دارد و نه اصلاح‌طلبان. لاریجانی هم باتوجه به تندروی عجیب و غریب برخی نیرو‌های اصلاح‌طلب که دیگر چهره‌ای اپوزیسیون به خود گرفته‌اند، نمی‌خواهد همراه آنان شود.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم و مشاور رئیس مجلس دهم گفت: آقای لاریجانی اندیشه و فکر رهبر معظم انقلاب را همیشه پیروی می‌کنند و حتما هم ایشان به دنبال این خواهد بود که نسبت به بیانات آقا درباره انتخابات صحبت کند و ورود کند و قطعا احساس تکلیف می‌کند و درباره انتخابات سالم، باامنیت و پرشور و رقابتی حتما صحبت خواهند داشت. حقیقت‌پور: شایعه پناهندگی لاریجانی از طرف سارقان ادب و اخلاق سیاسی بود
«آقای لاریجانی تصمیم برای ورود به انتخابات مجلس ندارد. افرادی که می‌گویند ایشان به انتخابات ورود می‌کند، بهتر است دلایل خود را نیز مطرح کنند. آقای لاریجانی صراحتا اعلام کرده بود که قصد ورود به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ندارد. چند ماه پیش من در مصاحبه‌ای این موضوع را اعلام کردم و از ایشان نقل قول کردم و خود آقای لاریجانی نیز سخن من را مورد تایید کرد. هم اکنون نیز تکرار می‌کنم که ایشان قصد ورود به انتخابات را ندارد و اگر قرار بود وارد شود، در انتخابات یازدهم وارد می‌شد و دلیلی وجود نداشت که حضور خود را برای یک دوره قطع کند.»
فعال سیاسی اصول‌گرا می‌گوید: جریان جبهه پایداری به شدت کاسب است به این معنی که هر وقت سهم خود را بگیرد با هر یک از جریانات ائتلاف خواهند کرد تا جایی که بنده بر این باور هستم اگر اصلاح‌طلبان تندرو هم سهم خوبی به این جبهه بدهند با آن‌ها ائتلاف می‌کند.
اگر از دید اپوزیسیون برانداز (و حتی محمود احمدی‌نژاد) به سیاست ایران نگاه کنیم، تفاوتی میان حسن روحانی، خاتمی، هاشمی‌رفسنجانی و حاکمیت وجود ندارد. از نگاه آنها فکت‌های زیادی وجود دارد که همه را با هم یکسان‌انگاری کنند. به عبارت روشن‌تر برای تقسیم‌بندی گروه‌های سیاسی درون ایران اگر از منظر اپوزیسیون و براندازان نگاه کنیم، تنها یک مرز وجود دارد؛ مرزی که مشخص می‌کند شما درون نظام هستید یا بیرون نظام.
زیباکلام: نه من فکر می‌کنم اصولگرایانی که تحت عنوان اصولگرایان معتدل و میانه‌رو شناخته می‌شوند، وارد انتخابات نمی‌شوند. افرادی همچون لاریجانی و باهنر و احمد توکلی و... شاید به طور علنی اعلام نکنند، اما در این زمینه فعالیتی نکرده و احتمال دارد که در انتخابات فعال نشوند.
جبهه پایداری بلندگو و رسانه دارد و بدون خونریزی صداوسیما را گرفته‌اند. در فضای مجازی پول خرج می‌کنند. بعضی از نهاد‌های قدرتی در اختیارشان است. با وجود پول، نهاد‌های قدرتی، رسانه و تریبون، یک جماعتی که سروته آن دوتا اتوبوس نیست خیلی راحت می‌توانند بیایند و با استفاده از بلندگو، صداوسیما، بعضی رسانه‌ها و فضای مجازی واقعیت‌ها را طور دیگری جلوه بدهند. از انسان‌های سالم، درست و مفاخر کشور مزدور و خائن و فتنه‌گر یا ساکت فتنه درست کنند. این‌ها به خاطر امتیازاتی است که در اختیار دارند؛ نهاد‌های قدرتی، ثروت و رسانه.
فاضل میبدی گفت: تنها راه چاره مملکت این است که نظرات و فکر‌های مختلف بیایند و در تصمیم گیری سهم داشته باشند. متاسفانه الآن شرکت سهامی خاص ثروت درست کرده اند و می‌خواهند کسی در آن ورود نکند. در شرکت سهامی خاص ثروت فساد در می‌آید و الآن هم درآمده است.
گمانه‌زنی درباره قصد علی لاریجانی برای ورود به رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و تکذیبیه ای او در این باره در فضای سیاسی و روزنامه‌های صبح کشور بازتات پررنگی داشته است. در مطلب پیش رو گزیده ای از این موضع گیری‌ها را می‌خوانید.
علی لاریجانی نوشت: رفع نگرانی از جریان خالص‌سازی؛ ‏خبری درباره‌ی انتخابات مجلس وجود ندارد. بدین وسیله از جریان خالص سازی رفع نگرانی می‌شود و بعید است به این روش‌های برادران بتوان رقابت تصنعی ایجاد کرد. ملک را چاره‌ای دیگر نیاز است.
نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین در این شرایط هیچ خبری از حضور او، ارائه لیست و یا طرفداری از لیست خاصی وجود ندارد و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ خبری از حضور لاریجانی در رقابت انتخاباتی مجلس با ارائه لیست و یا طرفداری از لیست خاصی وجود ندارد و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
بر اساس اخبار به گوش رسیده نمایندگانی از دوره‌های هشتم و نهم و دهم که عموما نزدیک به علی لاریجانی هستند، در حال زین کردن اسب انتخابات مجلس دوازدهم هستند. اگرچه منصور حقیقت پور، مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم اخیرا اعلام کرده که بعید می‌داند علی لاریجانی شخصا وارد عرصه انتخابات شود، اما از یاد نبرید که در انتخابات سال ۱۴۰۰ هم تا ساعات پایانی گفته می‌شد علی لاریجانی کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شد، اما دیدیم که گمانه‌زنی‌ها نادرست بود.
یک منبع آگاه گفت: علی لاریجانی هیچگونه قصدی برای ورود به انتخابات مجلس ندارد.
نماینده مردم لاهیجان ضمن انتقاد از افزایش قبوض گاز برخی از مشترکان خانگی، خواستار ورود وزیر نفت به این موضوع شد.
دفتر علی لاریجانی با انتشار اطلاعیه‌ای به نقل قول منتشر شده از وی توسط یکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.
سعیدی می‌گوید: آقای لاریجانی اگر بنا دارد بعد از یک مدتی بی‌خبری و ورشکستگی سیاسی، خود را مطرح کند، راهکارهای بهتری وجود دارد و درست نبود که ایشان بیاید و تعابیری این‌چنینی را بیان کند. به هر حال اگر آقای لاریجانی نمی‌خواهد به آرامش فضای آن‌جا کمک کند، حداقل التهاب را بیشتر نکند. رهبری هم گفتند هرکسی بخواهد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع ایجاد کند، نه سنی است، نه شیعه.
سعیدی عنوان کرد: من خطاب به ایشان که از نظر بنده یک ورشکسته سیاسی است می‌گویم که اگر بنای ابراز وجود دارند، دنبال روش‌های دیگری باشند و مراقبت کنند که وارد پازل تفرقه‌افکنی انگلیسی‌ها نشوند؛ براساس تعبیری که حضرت آقا دارند با عنوان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی.
مشاور رهبری انقلاب تاکید کرد: درست است که مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما حریف و دشمن ما سناریوی بزرگتری را به وجود آورده است و دیگر مسئله کلیت ایران مطرح است و باید در برابر آن به تعبیر رهبری ید واحده بود.
بیمارستان پیروز لاهیجان نیز با اشاره به اتفاقات به وجود آمده با انتشار بیانه‌ای ادعای برخی رسانه‌ها در فضای مجازی مبنی بر دفن پیکر زندانیان زندان لاکان رشت در یکی از آرامستان‌های لاهیجان، نادرست دانست و تکذیب کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: مشکلات اقتصادی در کشور زیاد است و چالش‌های بسیاری وجود دارد اما اعتراض و اغتشاش با هم تفاوت دارد و ما از قوه قضائیه انتظار رسیدگی دقیق داریم.
محمدجواد لاریجانی گفت: «در ماجرای خانم مهسا امینی یک‌سری سؤالات طبیعی وجود دارد که باید برای مردم روشن کرد، اما ناراحتی آدمکش‌ها در واشنگتن و پاریس مصنوعی است». او تأکید کرد که نباید پلیس تضعیف شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم گفت: اما نهایتا سران سه قوه، مصوب کردند که بنزین گران شود. در آن سه‌شنبه معروف که ۳ روز قبل از گرانی بنزین بود، علی لاریجانی باز هم به نمایندگان نگفتند که قرار است بنزین گران شود، تنها یک استمزاج جدی‌تر را در جلسه غیرعلنی مطرح کرد و دیگر به موضوع پرداخته نشد تا اینکه نهایتا موضوع اعلام عمومی شد و شوکی در جامعه به وجود آمد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ