رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: هرگونه تغییرات جوی تنها از طریق تارنمای سازمان هواشناسی (IRIMO.IR) و پیامک‌های ارسالی از شماره‌های معتبر سازمان هواشناسی کشور، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن هشدار درباره پدیده‌های سرمایشی و گرمایشی شدید به دلیل تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین گفت: خرد بین المللی برای مقابله با این موضوع لازم است.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید در چهار استان قم، سمنان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی خبر داد که در نواحی مستعد منجر به توفان شن می‌شود و اعلام‌کرد: افراد سالمند و بیمار‌های تنفسی و قلبی از رفت وآمد‌های غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: افزایش نسبی دما، وقوع دمای بالای ۴۹ درجه و پایداری جوی در اکثر استان‌ها پیش بینی می‌شود.
براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان، وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا آسمان صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید در نواحی غربی و جنوبی گاهی خیلی شدید و مناطق مستعد خیزش گردوخاک و در ارتفاعات استان به ویژه برای روز یکشنبه در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
هشدار نارنجی وقوع رگبار و وزش باد شدید در برخی استان‌ها
اهواز - اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع گرد و خاک هشدار سطح زرد صادر کرد.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی در تهران و سمنان مبنی بر بارش‌های رگباری شدید و احتمال وقوع سیل گفت: امدادگران به حالت آماده باش درآمدند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا نسبت به افزایش شمار تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها طی ایام اوج سفرهای بین شهری هشدار داد.
این وضعیت جوی از عصر شنبه تا اواخر وقت یک‌شنبه(۳۰ تا ۳۱ اردیبهشت) در تهران، البرز، قزوین، مرکزی و دامنه و ارتفاعات گیلان مورد انتظار است.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در ۵ استان و آبگرفتگی معابر در ۶ استان هشدار داد.
بهاروند احمدی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی موقت و اختالل تردد در سطح معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت و سست، شکسته شدن درختان در سطح شهراز مخاطرات این سامانه بارشی است.
این وضعیت جوی از بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنج‌شنبه (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) درنواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان مورد انتظار است.
هشدار نارنجی وقوع سیل در۷ استان
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع سیل در ۷ استان هشدار داد.
بر اساس هشدار‌های هواشناسی مبنی بر افزایش و شدت بارش باران و احتمال حوادث جوی از مردم تقاضا می‌شود از حضور در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
یک زلزله شناس ترکیه‌ای درباره احتمال وقوع زلزله ویرانگر ۱۰ ریشتری در شهر استانبول هشدار داد.
یک زلزله شناس ترکیه ای درباره احتمال وقوع زلزله ویرانگر ۱۰ ریشتری در شهر استانبول هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد از وزش باد شدید و طوفان از روز سه شنبه تا پایان بعد از ظهر چهارشنبه در تهران و ۱۰ استان دیگر خبر داد.
ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 6 درجه خواهد بود.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت سامانه بارشی، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف خبر داد.
رقیب سیاسی رئیس جمهور فرانسه هشدار داده است که دخالت ناتو در درگیری اوکراین می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.
وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن درباه وقوع فاجعه انسانی در یمن هشدار داد و اعلام کرد که بیش از ۵ هزار بیمار کلیوی در آستانه مرگ قرار دارند.
فرماندار تهران با اشاره به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری به شهروندان توصیه کرد نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت و تبلیغاتی، محافظت از تأسیسات و حساس نسبت به گرد و خاک و عدم پارک خودرو در کنار محل‌های پر خطر توجه جدی داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ