معاون وزیر اقتصاد گفت: تورم به موضوع پیش بینی ناپذیری اقتصاد انجامیده است که با شروع بکار دولت سیزدهم، دولت موفق شد در زمینه کنترل رشد پایه پولی و رشد نقدینگی به توفیقات زیادی دست یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: در دولت سیزدهم برای نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی این صندوق ضمانت نامه صادر شد که نسبت به قبل رشد ۵۹ درصدی را تجربه کرد.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: با ۴۸ درصد رشد در حوزه تولید ناوگان باری در دولت سیزدهم توانستیم اقدامات مهمی انجام دهیم و فروش بلیت‌های ترکیبی قطار کربلا از یک‌شنبه ۱۰ صبح آغاز می‌شود.
رییس‌جمهور و دولت سیزدهم هم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و هم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دورنمای رشد اقتصادی ۸درصدی را مد نظر قرار داده بودند. اما هیچ کدام از این اعداد و ارقام وعده داده شده، محقق نشدند. ضمن اینکه رشد اقتصادی اندک محقق شده هم برآمده از تولید کالا و خدمات یا افزایش تولید بنگاه‌های اقتصادی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات نبوده بلکه بخش مهمی از این رشد اقتصادی هم ناشی از فروش نفت بوده است.
با گذشت دو سال از آغاز به کار دولت سیزدهم، آمار‌ها حاکی از آن است که عملکرد این دولت در اقتصاد کلان در قیاس با دولت یازدهم از شرایط خاصی برخوردار است. در‌حالی‌که رشد اقتصادی دولت رئیسی به طور چشمگیری در دو سال ابتدایی فعالیت خود از دو سال ابتدایی دولت حسن روحانی بالاتر است، تورم در دو سال ابتدایی دولت رئیسی، بیش از سه‌برابر دوران مشابه در دولت روحانی را به ثبت رسانده است.
جدیدترین آمار اوپک نشان می‌دهد که عایدی ایران از صادرات نفت در سال میلادی گذشته و طی فعالیت دولت سیزدهم به بیش از ۴۲ میلیارد دلار رسیده است.
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا ضمن بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به آفریقا بودیم، راه های توسعه تجارت با این قاره را تشریح کرد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گفت: تعهدات خیرین مدرسه ساز در دوسال فعالیت دولت سیزدهم رشد۲۰۰ درصدی داشته است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش وزیر اقتصاد، درآمد مالیاتی کشور در دولت سیزدهم ۶۰ درصد رشد داشته است.
عزم جدی دولت سیزدهم برای تقویب کارآمدی و حل چالش‌ها به‌ویژه در حوزه مهار تورم و رشد تولید، انتظار برای تغییر وزیر صمت را به‌دلیل بروز برخی ناکارآمدی‌ها به‌ویژه در حوزه خودرو بیش از پیش ایجاد کرده است.
سید احسان خاندوزی گفت: با اتخاذ سیاست های اقتصادی از سوی دولت سیزدهم روند رشد نقدینگی کاهش یافت.
سید احسان خاندوزی گفت: با اتخاذ سیاست های اقتصادی از سوی دولت سیزدهم روند رشد نقدینگی کاهش یافت.
سید احسان خاندوزی گفت: با اتخاذ سیاست های اقتصادی از سوی دولت سیزدهم روند رشد نقدینگی کاهش یافت.
فاطمی امین راهکار رفع مشکلات معیشتی مردم را هم رشد تولید دانست و گفت: زمانی که رشد تولید به مدت چند سال تداوم داشته باشد، مثل سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم، به تدریج می‌توان آثار منفی دهه گذشته را جبران کرد.
وزیر بهداشت با بیان این‌که مجوز پنج واکسن کرونا تولید داخل در دولت سیزدهم صادر شد گفت: نظام سلامت نشان داد که سرعت رشد علمی ایران اسلامی روز به روز بیشتر شده است.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: سال گذشته در حالی انتقال ۱۲۸ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده نفتی رقم خورد که این عدد نشان دهنده رشد ۸ درصدی انتقال نسبت به سال ۹۹ است.
خزعلی اظهار داشت: بیشترین مطالباتی که از سوی ورزشکاران زن مدال آور مطرح شد در اختیار داشتن امکانات ورزشی، ایجاد سالن‌های ورزشی مناسب، تامین تجهیزات حرفه‌ای ورزشی، پشتیبانی برای سفر‌های خارجی و مشارکت در مسابقات بین المللی بود.
وزیر ورزش در مراسم تجلیل از بانوان مدال آور که با حضور رئیس جمهور برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ورزش زنان گفت که در دولت سیزدهم مدال آوری بانوان رشد صد درصدی داشته است.
طبق گزارش بانک مرکزی، در یک سال اول دولت سیزدهم رشد پایه پولی حدود ۱۲ واحد درصد و رشد نقدینگی حدود ۵ واحد درصد از آنچه در پایان دولت قبل رقم خورده بود، کمتر شده است.
در طول یک سال اخیر، به دلیل سیاست‌های انضباطی دولت سیزدهم و بانک مرکزی، رشد پایه پولی با کاهش معنادار ۱۶.۴ واحد درصدی همراه بوده است.
دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها، مانع خلق پول شود؛ نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد برسد.
دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها مانع خلق پول شود نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به تورم ۴۰ درصد برسد.
روند رشد دوازده ماهه پایه پولی با آغاز به کار دولت سیزدهم و متاثر از رویکرد انضباط گرایانه دولت و سیاست‌های پولی و نظارتی فعال بانک مرکزی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهشی بوده است.
بهادری جهرمی در نشست خبری گفت: رشد اقتصادی که میانگین آن در دهه ۹۰، صفر بوده با اقدامات دولت سیزدهم به ۵ درصد رسید. تورم ۱۲ ماهه ما ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.
صادرات گاز روزانه روسیه به مشتریان خارجی بزرگ، با تصمیم گازپروم برای توقف عرضه به خریداران متعدد، از ابتدای ژوئن تاکنون به پایینترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ