شهلا در بازجویی‌های بعدی درباره آثار ضرب و شتم گفت: من با نیما هیچ مشکلی نداشتم که بخواهم او را کتک بزنم یا نقشه قتل او را بکشم. او وقتی به خانه‌مان آمد سر و وضع درستی نداشت و می‌گفت با شخصی درگیر شده است. او اهل دعوا و درگیری بود و احتمالاً هم قبل از اینکه به خانه من بیاید با یک نفر درگیر شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جراحی تومور مغزی یک خانم ۳۰ساله که به علت درگیری ناحیه تکلم مغز، باید ارتباط کلامی با وی حفظ می‌شد تا از آسیب رسیدن به سایر بافت‌ها جلوگیری شود، در حالت هوشیاری با موفقیت در بیمارستان شهدای تجریش انجام شد. منبع: آخرین خبر
کراتین همچنین ممکن است برای افراد مبتلا به سایر اختلالات عصبی، آسیب مغزی تروماتیک و کمک به سلامت شناختی و حفظ عضلات در بزرگسالان مسن مفید باشد.
یک بازیکن 15 ساله به دنبال دعوا در یک مسابقه فوتبال جوانان در آلمان به شدت از ناحیه سر آسیب دید و حالا اعلام شده که او دچار مرگ مغزی شده است.
یک بازیکن 15 ساله به دنبال دعوا در یک مسابقه فوتبال جوانان در آلمان به شدت از ناحیه سر آسیب دید و حالا اعلام شده که او دچار مرگ مغزی شده است.
احتمالاً می‌دانید که باید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید. اما همچنین باید مراقب آبمیوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و چای شیرین باشید، زیرا سرشار از شکر هستند. مقادیر زیاد قند آسیب عصبی را به دنبال دارند چرا که باعث بروز التهاب می‌شوند.
فناوری تهاجمی BCI معمولا مستلزم جراحی کرانیوتومی برای قرار دادن الکترودها در سراسر ناحیه قشر مغز است که منجر به دقیق‌ترین نوار مغزی از بین سه روش جاری می‌شود. بااین‌حال، این روش تهاجمی مطمئنا به بدن انسان آسیب وارد می‌کند و ممکن است منجر به پاسخ التهابی شود.
سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه (سنتکام) امروز بروز آسیب مغزی در ۱۱ نظامی متجاوز این کشور در جریان حمله به پایگاه غیرقانونی واشنگتن در سوریه را تأیید کرد.
سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه (سنتکام) امروز بروز آسیب مغزی در ۱۱ نظامی متجاوز این کشور در جریان حمله به پایگاه غیرقانونی واشنگتن در سوریه را تأیید کرد.
سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه (سنتکام) امروز بروز آسیب مغزی در ۱۱ نظامی متجاوز این کشور در جریان حمله به پایگاه غیرقانونی واشنگتن در سوریه را تأیید کرد.
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره وضعیت این روزهای این باشگاه تهرانی گفت: بر جسم یک فرد ضربه مغزی شده نشسته‌ایم و منتظریم تا ببینیم کی فوت می‌کند اما آینده باشگاه استقلال چه می‌شود؟
بازیکن نفت که در بازی قبل به سرش آسیب رسیده بود، در مصاف با مس رفسنجان با حامد لک برخورد شدیدی داشت.
محققان دانشگاه استرالیای غربی، روشی را برای اندازه‌گیری فشار مایع مغزی-نخاعی در انسان ایجاد کرده‌اند که این امر ممکن است آسیب وارد شده به بینایی فضانوردان در پروازهای فضایی طولانی مدت را کاهش دهد.
یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که نشستن کودکان نوپا در تمام طول روز جلوی نمایشگر‌ها می‌تواند به مغز آن‌ها آسیب جدی وارد کند.
رئیس انجمن صرع ایران گفت: بیماری صرع حملات گذرا و موقتی مغز است و عامل آن در سنین مختلف متفاوت است؛ به طوری که از علل ژنتیکی تا عفونت، نارسایی عروقی، سکته مغزی، تومور مغزی و یا بروز تصادفات و آسیب به جمجمه می‌توانند از علل ابتلا به صرع باشد.
دیابت می‌تواند تأثیر منفی جدی بر روی چشم داشته باشد و می‌تواند منجر به نابینایی یا اختلال بینایی شود. این بدان دلیل است که قند خون بالا می‌تواند مویرگ‌های ظریف‌ترین بافت‌های چشم که سیگنال‌ها را به مغز منتقل می‌کند و دید واضح را امکان پذیر می‌کند، از بین ببرد.
همه ما چندین کار است که انجام می‌دهیم و می‌دانیم نباید انجام دهیم. اما برخی از این عادات بد می‌توانند روی مغز تاثیر بگذارند. به طور مثال، کمبود خواب می‌تواند یکی از دلایل زوال عقل، از جمله آلزایمر باشد.
میزان توصیه‌شده ویتامین D در رژیم غذایی برای افراد بین ۱ تا ۷۰ سال، ۶۰۰ واحد بین‌المللی و برای افراد بالای ۷۰ سال، ۸۰۰ واحد بین‌المللی است. البته مصرف بیش از اندازه این ویتامین (به‌ویژه هنگام استفاده از مکمل‌ها) خطراتی به‌همراه دارد. به عنوان مثال، خطر آسیب کلیوی را افزایش می‌دهد و باعث هایپرکلسمی یا تجمع کلسیم بیش از اندازه در خون می‌شود.
نوسانات در فشارخون می‌تواند به رگ‌های ریز مغز که نسبت به تغییرات حساس‌اند آسیب وارد نماید. آسیب‌های رگی و عروقی در مغز می‌تواند منجر به تغییرات ساختاری و کاهش قدرت ادراکی شود
سرب یک فلز طبیعی است که در صورت تجمع در خون می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند. کودکان کمتر از ۶ سال در این مورد آسیب پذیرتر هستند، زیرا سرب می‌تواند به مغز در حال رشد آن‌ها آسیب برساند و باعث مشکلات یادگیری یا رفتاری شود.
پس از مرگ اینشتین، مردی با نام توماس استولتز هاروی، آسیب شناس بیمارستان پرینستون که بر کالبد شکافی این فیزیکدان نظارت داشت، مغز اینشتین را از بدنش خارج کرد و آن را به ۲۴۰ قطعه برش داد و بیشتر قطعات آن را بیشتر از ۴۰ سال پیش خود نگه داشت.
دکتر فائزه اسلامی، پزشک هماهنگ‌کننده اهدای عضو، خودش مرگ مغزی این زن جوان را تایید کرد. او ماجرای این اتفاق دردناک را اینطور روایت کرد: این خانم ۳۵ ساله در یک کلینیک پذیرش شد تا عمل بینی انجام دهد، اما بعد از عمل، گویا دچار ایست قلبی شد. عملیات احیا صورت گرفت. بعد از آن نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار آسیب مغزی شد و نیاز به بستری در قسمت آی‌سی‌یو بیمارستان را داشت. برای همین خیلی زود از کلینیک به بیمارستانی در پایتخت منتقل شد. اما کم‌کم روند مرگ مغزی صورت گرفت. این حالت در خانم پیشرفت کرد و کل مغز دچار آسیب و در نهایت مرگ مغزی شد.
خوردن غذا‌های فرآوری شده به مغز شما آسیب می‌رساند. حتی «۲ شیرینی کوکی» می‌تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد.
یافته‌ها نشان دادند شرکت کنندگانی که ۲۰ درصد یا میزان بیش‌تری از کالری روزانه‌شان را از غذا‌های فوق فرآوری شده دریافت می‌کردند در مقایسه با افرادی که رژیم‌های غذایی حاوی غذا‌های فرآوری شده اندکی بودند کاهش بسیار سریع‌تری در عملکرد شناختی طی ۶ تا ۱۰ سال داشتند.
غذا‌های فراوری‌شده اقلامی هستند که شمار اندکی از اجزای کامل و طبیعی دارند و اغلب حاوی رایحه، رنگ و سایر افزودنی‌ها هستند. در فهرست طولانی غذا‌های فراوری‌شده می‌توان از نان‌های فانتزی، کراکرها، نان‌های شیرینی، اسنک‌های سرخ‌شده، پنیر خامه‌ای، بستنی، شیرینی، نوشابه‌های گازدار و هات‌داگ نام برد. غذا‌های آماده منجمد هم در صدر غذا‌های فراوری‌شده قرار می‌گیرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ