مبادلات تجاری کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۲ به ۶ میلیارد و ۷۳۲ میلیون دلار رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فعال سیاسی گفت: آزادسازی اموال بلوکه شده ایران تاثیر زیادی بر مبادلات تجاری، بر کسر بودجه، بر اقتصاد کشور ما دارد.
فعال سیاسی گفت: آزادسازی اموال بلوکه شده ایران تاثیر زیادی بر مبادلات تجاری، بر کسر بودجه، بر اقتصاد کشور ما دارد.
مصر و ترکیه بر سر افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور به ۱۵ میلیارد دلار توافق کردند.
رئیس‌جمهور سطح مبادلات تجاری فعلی میان دو کشور با وجود ظرفیت‌های موجود را قابل قبول ندانستن و بر ضرورت هدف‌گذاری افزایش یک میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و بنگلادش در گام اول تاکید کرد.
نقشه راه همکاری‌های اقتصادی ایران و قزاقستان برای گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور نهایی‌سازی شد.
رئیسی با اشاره به افزایش حجم تبادلات تجاری میان دو کشور از ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به بالای ۳ میلیارد دلار در حال حاضر افزود: حجم مبادلات تجاری فیمابین در گام اول به ۱۰ و در گام دوم به ۲۰ میلیارد دلار قابل افزایش است.
رئیسی در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور اندونزی ضمن اشاره به هدفگذاری انجام شده برای رساندن حجم مبادلات تجاری دو کشور به رقم ۲۰ میلیارد دلار گفت: دو کشور تصمیم گرفته‌اند مبادلات خود را با ارز‌های ملی انجام دهند.
رئیس جمهور با اشاره به هدفگذاری انجام شده برای رساندن حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی به رقم 20 میلیارد دلار گفت: دو کشور تصمیم گرفته‌اند که مبادلات خود را با ارزهای ملی انجام دهند.
اداره آمار ترکیه اعلام کرد: مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۹۲۱ میلیون دلار رسیده است.
با سفر امارات برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور گشایش جدیدی در عراق به وجود می‌آید، وضعیت بازار ارز در سال جدید بهتر خواهد شد.
مبادلات تجاری رسمی بین دو کشور حدود ۱۴ میلیارد دلار است. با توجه به تحریم‌‌‌های آمریکا که در سال ۲۰۱۸ علیه ایران اعمال شد، بغداد برای پرداخت به ایران از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ با مشکل مواجه شده است.
معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که در سال ۲۰۲۲ حجم مبادلات تجاری این کشور با امارات ۶۸ درصد رشد کرده است.
سفر رئیس جمهور به چین با هدف افزایش مبادلات مالی و تجاری آن هم بعد از ۲۰ سال می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.
تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های تجاری میان ایران و پاکستان با هدف افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور امضا شد.
نیازمندی قطر به واردات کالا و روابط سیاسی مناسب بین ایران و این کشور فرصت خوبی برای افزایش مبادلات تجاری و صادرات کالاهای ایرانی است که تحقق آن درگرو تامین زیرساخت‌های تجاری دو کشور است.
علی فتحی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی خبرداد و گفت: ساخت این کارخانه تأثیرات مثبت و بسزایی در افزایش مبادلات تجاری کشور در دریای خزر خواهد داشت.
اطلاعات اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۱ میلیون دلار با ایران مراوده مالی داشته است.
روابط تجاری روسیه و تاجیکستان علیرغم پیش بینی های غرب تقویت می شود و همزمان سفیر روسیه اعلام کرده که دلار از ۷۰ درصد مبادلات دو کشور حذف شده است.
وزیر خارجه روسیه از هدف گذاری این کشور برای حذف ارز دلار از مبادلات تجاری میان کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت.
مدیرکل سازمان‌های صادرات هندوستان اعلام کرد که این کشور از ۱۹ دسامبر(۲۸ آذر) در قراردادهای تجاری با روسیه از واحد پولی «روپیه» استفاده خواهد کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار معاون وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان را گام عملی و مهم دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری بود.
معاون اول رییس جمهور بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند همکاری‌های تجاری تهران و مسکو و اجرای توافقات فی‌مابین در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور تأکید کرد.
گمرک چین اعلام کرد که حجم مبادلات تجارت خارجی این کشور در ۱۰ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۷ درصد رشد کرده و از ۵ تریلیون دلار عبور کرده است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: با ظرفیت‌های موجود دو کشور ایران و قزاقستان سطح مبادلات تجاری تهران و آستانه می‌تواند به سرعت به سه میلیارد دلار برسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ