یک اقتصاددان صهیونیست نسبت به وقوع آشوب و هرج‌ومرج اقتصادی در رژیم صهیونیستی هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک اقتصاددان معتقد است: در اقتصاد ذینفعانه نمی‌توانیم رشد اقتصادی ممتد داشته باشیم. تنها در این حالت می‌توان رشد اقتصادی ممتد داشت که مذاکرات انجام شود، یک میلیون بشکه نفت اضافه فروش برود و پول‌های بلوکه شده آزاد شود.
یک اقتصاددان درباره سه سناریو احتمالی پیش روی اقتصاد ایران درباره نرخ رشد نقدینگی توضیح داد.
یک اقتصاددان ارشد صهیونیستی پیش‌بینی کرد با اوج‌گیری دامنه اعتراضات در میان غیرنظامیان و نظامیان به صفوف سندیکاهای کارگری به زودی شاهد اعتصابات صنفی و فروپاشی اقتصادی خواهیم بود.
رییس موسسه مطالعاتی دین و اقتصاد گفت: تصمیم گیرانی در کشور ابتدا شوک وارد می‌کنند و بعد از افزایش قیمت ابراز شگفتی و ناراحتی می‌کنند. یا اجازه جولان به بانک‌های خصوصی می‌دهند در حالی که طبق گزارش دستگاه‌های رسمی طی این دو دهه که از ظهور بانک‌های خصوصی در ایران گذشته است، ما در حالی رشد حدود ۳۶ درصدی تولید داشتیم که کشور با ۱۰ هزار و ۲۵۰ درصد رشد نقدینگی مواجه شده است!
مهدی پازوکی گفت: اگر وضعیت تغییر نکند کشور ما هر روز فقیرتر خواهد شد. ایران بر اساس سند چشم‌انداز قرار بود قدرت اول منطقه در سال ۱۴۰۴ شود. الان بعد از گذشت ۱۸ سال نه تنها فاصله ما با کشور‌های منطقه مثل ترکیه و عربستان و قطر کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است.
یک اقتصاددان با اشاره به اینکه برخی از اهداف کمی برنامه هفتم از جمله رشد اقتصادی واقع بینانه است،گفت: عدم اشاره برنامه هفتم به اقتصاد اثباتی و دستوری و اقتصاد اسلامی از نکات منفی برنامه است.
یک حکومت گر باید از خود بپرسد ما داریم چه کار می‌کنیم که برای اولین بار در تاریخ اقتصاد این کشور، اندازه جمعیت فقرا طی سه سال، دو برابر می‌شود. اگر واقعا این نمایندگان مجلس می‌خواهند حامل حق و عدالت باشند باید تمام لوایح دولت را با شاقول بهبود کیفیت زندگی مردم و وضعیت تولیدکنندگان این سرزمین بسنجند. اگر این کار صورت می‌گرفت امکان نداشت اسنادی مانند لایحه بودجه ۱۴۰۱ به تصویب برسد و کشور را به بحران و آشوب بکشد.
پیش بینی اقتصاددان برنده نوبل درباره احتمال نکول بدهی امریکا
مسعود درخشان در مناظره شب گذشته با موسی غنی نژاد در پاسخ به سوالی درباره اقتصاد اسلامی از پاسخ به سوال طفره رفت و به اتهام زنی علیه غنی نژاد پرداخت.
اقتصاددان دولت بایدن با اشاره به اهمیت ابزاری دلار در اعمال تحریم علیه کشورهای جهان گفت چین در تلاش است تا سلطه دلار را از بین ببرد.
اقتصاددان دولت بایدن با اشاره به افول جایگاه اقتصادی دلار در جهان گفت چین در تلاش است تا سلطه دلار را از بین ببرد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: محسن رضائی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود من اقتصاددان هستم و ارزش پول ایران را به بالاترین می‌رسانم و حالا که معاون اقتصادی رئیس جمهور است ارزش پول ایران به پائین‌ترین سطح خود رسیده است.
تا آنجا که دیده‌ایم هر خبر منفی باعث می‌شود تقاضا برای ریال کاهش و برای پول‌های خارجی افزایش پیدا کند. بنابراین تاثیر روابط ما با کشورهای دیگر در قیمت ارز یک مساله ساختاری است که بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند و این مشکل باید در جای دیگر به آن پرداخته شود.
حق شناس گفت: قوانین می‌گوید دستمزد کارکنان دولت باید متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند، اما وقتی کمتر از این نرخ افزایش دارد، مفهومش این است که قدرت خرید کارکنان دولت در سال آینده نه تنها جبران نمی‌شود، بلکه حدود ۵۰ درصد هم کاهش پیدا می‌کند. بنابراین وقتی نه تنها افزایش حقوقی درکار نیست و حدود ۵۰ درصد هم کاهش دارد، اثر غیرمستقیمش این است که بخشی از کارکنان دولت زیر خط فقر می‌روند.
پدرام سلطانی درباره اظهارات ابراهیم رئیسی گفت: «ایشان نمی‌داند که اصل مشکل نبود منابع مالی است و تأمین مالی چنین میزان ساخت و سازی نه در اندازه مالیه دولت است و نه در توان نظام بانکی و بازار سرمایه.»
یک اقتصاددان در پاسخ به وعده رئیسی نوشت: سطح تحلیل رئیس‌جمهور رو ببینید!
یک کارشناس اقتصادی گفت: در عمل با تورم، مردم فقیر را فقیرتر می‌کنند و ثروتمندان را ثروتمندتر. تورم یک نوع مالیات از فقرا به نفع اغنیا است و این شکاف طبقاتی را بسیار بدتر می‌کند از آنچه الان هستیم.
اقتصاددان معروفی معتقد است که ما تمایل داریم چالش‌های اقتصادی را موقتی و به سرعت برگشت‌پذیر مشاهده کنیم اما این بار جهان به سمت تغییر اقتصادی و مالی عمیقی به جای یک رکود دیگر پیش می‌رود.
راه برون‌رفت از وضعیت کنونی، بی‌اعتنایی به خواسته‌های معترضان، کوچک شمردن دامنه آن و تلاش صِرف در جهت «جمع کردن» آن با تدابیر امنیتی و پلیسی به هر قیمتی نیست.
داوود سوری فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد از دانشگاه «ویرجینیا تِک» در آمریکاست و مقالات بسیاری در حوزه‌های اقتصاد کلان، اقتصاد پولی و بازارهای مالی از وی منتشر شده است.
فارغ از ابزار و تیم‌هایی که یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی داشته یا هدایتشان را بر عهده گرفته، تفکرات یحیی در فوتبال اقتصادی است و اوج چنین تفکراتی در این فصل از بازی‌های پرسپولیس به خوبی نمایان شده است. پرسپولیس حالا هر سه بازی اخیرش در لیگ برتر ایران را با نتیجه مشابه یک بر صفر به اتمام رسانده و همین امر کافی است تا در ادامه مسیر و با توجه به فشردگی بالای جدول، زنگ خطر را حس کند.
جامعه ایران، امروز با مجموعه بی‌سابقه‌ای از مشکلات روبه‌رو است و به‌هیچ‌وجه ظرفیتی برای اضافه‌شدن مشکل جدید به آنها وجود ندارد. متحیر می‌شویم که چگونه نظام حکمرانی، بی‌محابا، جبهه‌های بسیار پرریسک جدیدی مانند ورود به حوزه‌های فرهنگیِ شخصیِ مردم را به‌روی خود می‌گشاید و خود، داوطلبانه به ابعاد بحران‌ها می‌افزاید.
اقتصاددان استاندارد اند پورز گلوبال مارکت اینتلیجنس، گفت: رکود در منطقه یورو وجود دارد، زیرا شرکت‌ها از بدتر شدن شرایط کسب‌وکار و افزایش فشار قیمت‌ها مرتبط با هزینه‌های انرژی خبر می دهند.
امروز چند خبر در فضای رسانه‌ها منتشر شد که این اخبار می‌توانند به نوعی برای سهامداران و بورسی ها مهم باشند. قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید. دو افزایش سرمایه سنگین برای دو نماد در راه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ