مشاور سیاسی نیروهای پشتیبانی سریع سودان اعلام کرد هدف این نیروها نابودی بقایای رژیم سابق است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارتش سودان با به کارگیری پهپاد مواضع نیروهای پشتیبانی سریع این کشور را در مرکز و جنوب شرق خارطوم، هدف قرار داد.
درگیری‌ میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی همچنان ادامه دارد.
در صدمین روز از درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، ارتش توانسته یک پهپاد نیروهای پشتیبانی سریع را سرنگون و مواضع این نیروها را بمباران کند.
درگیری در سودان در حالی ادامه دارد که شاهدان عینی از بمباران مواضع نیروهای پشتیبانی سریع از سوی جنگنده های ارتش این کشور خبر می دهند.
در سایه عدم توافق جدید در خصوص آتش‌بس میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور، درگیری‌ها در سودان همچنان ادامه دارد.
ارتش سودان نیروهای پشتیبانی سریع این کشور را به نقض آتش‌بس موقت در سودان و اجرای عملیات نظامی در منطقه طویله واقع در ایالت دارفور شمالی متهم کرد.
در پی توافق ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان، آتش‌بس دو روزه‌ای در این کشور اجرایی می‌شود.
محمد حمدان دقلو (حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که میانجی‌گری عربستان و آمریکا می‌تواند راه‌ صلح دائم را در سودان هموار کند.
در میان صدای شلیک گلوله و غرش هواپیما‌های جنگی گروهی از جوانان سودانی در حال بازی فوتبال در یک زمین خاکی در خارطوم پایتخت سودان هستند. سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در خارطوم و سایر شهر‌های شمال و غرب کشور بوده است. تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند. درگیری‌های اخیر سودان تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشور‌های همسایه پناه برده‌اند.
کمتر از یک ساعت پس از پایان آتش‌بس یک‌روزه میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور، درگیری‌ها از سر گرفته شد.
حزب کمونیست سودان مدعی شد که شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع این کشور، ۵۵ نفر را در شمال سودان کشته اند.
فرمانده رده دوم نیروهای پشتیبانی سریع به آخرین وضعیت حمیدتی فرمانده این نیروها اشاره کرد.
ارتش سودان از تعلیق مشارکت در مذاکرات آتش‌بس با نیروهای پشتیانی سریع این کشور خبر داد.
با وجود تمدید آتش‌بس موقت در سودان، همچنان گزارش‌هایی مبنی بر ادامه درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور مخابره می‌شود.
ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان اعلام کردند که آماده تمدید توافق آتش‌بس جده هستند.
در حالی که قرار است از شامگاه امشب آتش‌بس موقت ۷ روزه میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع سودان برقرار شود، درگیری‌ها ادامه دارد.
ارتش سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق آتش‌بس میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شامل موضوعات سیاسی نمی‌شود.
فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان از بیانیه مشترک آمریکا وعربستان سعودی درباره آغاز مذاکرات میان طرف‌های درگیر در این کشور، استقبال کرد.
نماینده سازمان ملل در سودان از موافقت فرماندهان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، انجام مذاکره در یک کشور ثالث خبر داد.
وزیر خارجه سودان گفت: ارتش سودان در حال بازپس‌گیری کنترل خود بر مناطقی است که نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی در آن مستقر هستند.
با آغاز آتش‌بس ۳ روزه میان نیروهای ارتش سودان و شبه نظامیان پشتیبانی سریع، تبادل آتش میان دو طرف متوقف شد.
نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) با آتش بس ۲۴ ساعته که از ساعت ۱۸ امروز تا ۱۸ عصر فرداست، موافقت کردند.
فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان از موافقت با پیشنهاد مطرح شده از سوی برخی طرف‎‌ها، در زمینه برقراری آتش‌بس انسانی ۲۴ ساعته در سودان خبر داد.
معاون فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع مدعی شد که در شرایط کنونی ۹۰ درصد از پایتخت سودان به دست این نیروها افتاده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ