ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم تحویل نخستین محموله سوخت هسته ای به نیروگاه "آک کویو" ترکیه شرکت کرد. این نیروگاه را شرکت "روس اتم" روسیه برای ترکیه ساخته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه ترکیه تصمیم آمریکا برای تمدید لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه بخش یونانی‌نشین قبرس را محکوم کرد.
سفارت ترکیه در تهران با انتشار پیامی، حمله مسلحانه به حرم شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم کرد.
گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد که به‌گروهی از مهاجران غیرقانونی گرفتار در دریای اژه کمک کرده است.
سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه مدعی شدند به پایگاه داده‌ای درباره هزاران عضو گروهک تروریستی داعش دست یافتند.
وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از کشته شدن ۳ عنصر پ ک ک در شمال عراق خبر داد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران برای صادرات رادیوداروها و تجارب هسته‌ای به ترکیه آمادگی دارد.
تیم فوتبال گل‌گهر پس از برپایی اردویی یک هفته‌ای در ترکیه تا ساعاتی دیگر به ایران بازخواهد گشت.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به خاطر ناهماهنگی‌ها، اردوی دو هفته‌ای ما در ترکیه هشت روز شد.
ولادیمیر پوتین هم در این باره گفته است که نباید روسیه را ملامت کرد زیرا این همان کاری است که آمریکا هم انجام داده و تسلیحات هسته‌ای آمریکایی در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه وجود دارد. در سال ۱۹۵۴، ایالات متحده برای نخستین بار اقدام به استقرار تسلیحات هسته‌ای خود در بریتانیا با هدف مقابله تهدیدات اتحاد شوروی کرد. فدراسیون دانشمندان آمریکا اعلام کرده است که اینک ۱۰۰ بمب هسته‌ای تاکتیکی بی۶۱ ایالات متحده در ایتالیا، آلمان، ترکیه، بلژیک و هلند مستقر هستند.
چرخش در سیاست‌های رئیس جمهور ترکیه در کنار جنون مقامات رژیم صهیونیستی از احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای، محور توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب بوده است.
گزارش‌های تأیید نشده رسانه‌های ایران از این حکایت دارد که احتمالاً اولین گروه از جنگنده‌های سوخو 35 (نوع E) طی هفته‌های آتی از طرف روسیه به ایران تحویل داده خواهد شد. اگر جنگنده‌های سوخو۳۵ به همراه سامانه هوایی پیشرفته‌ای مانند اس-400 به ایران تحویل داده شود می‌تواند کار را برای اسرائیل و آمریکا در حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران دشوار کند.
رئیس‌جمهور ترکیه همزمان با تحویل سوخت هسته ای نیروگاه اتمی «آکویو»، اعلام کرد که کشورش به جمع کشورهای دارای انرژی هسته‌ای پیوسته است.
پس از پخش شایعاتی درباره کسالت اخیر اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) همراه با پوتین و به صورت آنلاین در مراسم در مراسم تحویل سوخت هسته‌ای به نیروگاه «آق‌قویو» شرکت کرد. پیش از این ارتباط آنلاین نیز، رؤسای‌جمهور ترکیه و روسیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
تانک آلتای مجهز به تفنگ ۱۲۰ میلی متری و سیستم دفاع CBRN (شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای و پرتو زاینده) است. حداکثر سرعت برنامه ریزی شده ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود که از طریق موتوری با قدرت ۱،۸۰۰ اسب بخار تامین می‌شود. این MBT همچنین می‌تواند تا عمق ۴.۱ متری زیر آب عملکرد خود را حفظ کند. تانک مورد نظر نه تنها از سیستم‌های بومی توسعه یافته سود می‌برد بلکه بر اساس موافقت نامه‌ای که با کره جنوبی به امضا رسیده است، قادر به استفاده از تکنولوژی توپ K ۲ بلک پانتر نیز خواهد بود.
این مقام مسئول درخصوص ادعای فعالیت آتشفشانی پس از زلزله گفت: ما متوجه جریان گدازه، خاکستر آتشفشانی و جریان نفت و گاز در منطقه زلزله نشده بودیم.
بعد از حضور سه هفته‌ای در ترکیب سپاهان، مانوئل فرناندز دوباره جمع زردها را به واسطه مصدومیت ترک کرد.
مهران گلزاری پس از پشت سر گذاشتن مصدومیتی چند هفته‌ای سرانجام بار دیگر فرصت حضور در ترکیب تیم شهر زادگاهش را پیدا کرد.
تیم فوتبال مس پس از برگزاری اردویی چند هفته‌ای در تهران از روز آینده تمریناتش را در رفسنجان برای شروع دوباره مسابقات از سر می‌گیرد.
بعد از حضور یک هفته‌ای محمدحسین مرادمند در ترکیب استقلال مقابل فولاد، ساپینتو برای بازی مقابل ذوب‌آهن دوباره به ترکیب اصلی برگشت.
مصدومیت هافبک دفاعی سرخ‌ها در بازی برابر سپاهان می‌تواند چند هفته‌ای او را از ترکیب این تیم دور کند.
رئیس جمهوری ترکیه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: برای حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران به دیپلماسی و گفتگو نیازمندیم.
رئیس جمهور ترکیه امروز در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی اعلام کرد: باید برای خروج از بحران در اوکراین راه منطقی پیدا کنیم.
رئیس‌جمهوری ترکیه از توافق با روسیه بر سر نیروگاه هسته‌ای آق قویو خبر داد.
رئیس جمهور روسیه امروز در دیدار با اردوغان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند واقع در ازبکستان گفت: توافقنامه احداث یک نیروگاه هسته‌ای در ترکیه را امضاء کردیم

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ