اهواز با حضور رئیس‌جمهور در نیروگاه دوکوهه اندیمشک، ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر انرژی اردن به تشریح آخرین وضعیت پروژه اتصال برق این کشور با عراق پرداخت.
فاز اول پروژه ۳۰۰ مگاواتی تامین برق خورشیدی وزارت دفاع در راستای استفاده از انرژی برق پاک و صیانت از محیط زیست به بهره برداری رسید.
با افتتاح دو پروژه برق خودتامین به میزان ۵۰ مگاوات، نیاز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حوزه زیرساخت برق مرتفع می شود.
سد و نیروگاه «چم شیر» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه برق - آبی کشور بوده و هدف آن ذخیره بیش از ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌های رودخانه زهره و نیز تولید ۴۸۲ گیگاوات ساعت انرژی برق‌- آبی در سال است. ساخت این سد بر روی رودخانه زهره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، اما از دو سال پیش هشدار‌های بسیاری از سوی فعالین محیط زیستی و سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مخاطرات آبگیری این سد داده شده بود.
قراگوزلو گفت:برای عبور موفق ازاوج بار تابستان دراستانهای تهران، قم و البرز، ۹ پروژه الویت‌دار برقی در قالب۱۴۰ اقدام مهم وزارت نیرو اجرایی شده که به تأمین برق پایدار کمک می کند.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از افتتاح پروژه ۲۵ مگاواتی در تابستان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ، قطعی برق بر روی کارخانه های شرکت از جمله کارخانه گندله سازی تاثیری ندارد.
پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل، رصد مصرف برق ادارات با نصب کنتورهای هوشمندو بنزین پالایشگاه‌های کوچک به امارات و عراق صادر می‌شوند از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل، رصد مصرف برق ادارات با نصب کنتورهای هوشمندو بنزین پالایشگاه‌های کوچک به امارات و عراق صادر می‌شوند از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
وزیر انرژی اردن اعلام کرد که نخستین فاز از پروژه اتصال شبکه برق این کشور به عراق تا ماه آگوست تکمیل خواهد شد.
قراگوزلو گفت:به منظور عبور موفق از اوج بار تابستان پیشِ رو دراستان تهران، قم و البرز، ۹ پروژه اولویت‌دار برقی،در قالب ۱۴۰ اقدامِ وزارت نیرو اجرا شده که کمک بسیاری به تامین برق پایدار میکند.
محققان انستیتو فناوری کالیفرنیا با همکاری یک پژوهشگر ایرانی به عنوان بخشی از یک پروژه برق فضایی خورشیدی آزمایشی، برق خورشیدی را به طور بی سیم از فضا به زمین منتقل کردند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه این آمادگی را دارد که هم در قالب صندوق پروژه و هم در قالب ابزارهای مختلف بدهی در کمترین زمان ابزارها را در اختیار صنعت برق قرار بدهد.
کلهون می‌گوید: «پروژه POWER درحال توسعه پلتفرم‌های استراتوسفری با دیافراگم‌های کوچک با دامنه تقریبی ۱۰۰ کیلومتری بین گره‌هاست. با افزایش اندازه دیافراگم‌ها و حضور در محیط بدون مانعی مثل فضا می‌توان فاصله بین گره‌ها را به ۱۰۰۰ کیلومتری رساند.» درنتیجه شبکه‌ای برای توزیع انرژی به‌وجود می‌آید که مقیاس‌پذیر و در سراسر جهان قابل استفاده است.
اهواز با حضور رئیس‌جمهور در نیروگاه دوکوهه اندیمشک، ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، گفت: قرار است در این سفر پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دو کوهه با هدف تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق افتتاح شود.
۳۴ پروژه عظیم آب و برق در استان خوزستان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
اجرای پروژه توسعه پست برق اختصاصی شرکت سنگ آهن مرکزی و خطوط انتقال آن از اساسی ترین زیرساخت های کارخانه گندله سازی، صنایع جوار معدنی و تامین برق پایدار منطقه است
نیروگاه‌های بیوگازسوز از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که عمدتاً بر اساس نوع مواد اولیه و شرایط محیطی، هزینه‌های نیروی انسانی، هزینه‌های انرژی و میزان سرمایه‌گذاری مجری طرح می‌توان نسبت به انتخاب تجهیزات مورد استفاده در پروژه اقدام کرد.
پروژه نیروگاه ۲۵ مگاواتی تامین برق کارخانه گندله و کنستانتره شرکت سنگ آهن مرکزی تا تابستان سال جاری به بهره برداری می رسد.
مجری طرح نیروگاه‌های گازی شرکت برق حرارتی گفت: در حال حاضر عملیات شمع‌ریزی بخش گاز و بخار این پروژه ۴۸۴ مگاواتی به صورت همزمان آغاز شده است.
قرار است ساخت نخستین جزیره انرژی جهان در ۲۰۲۴ میلادی آغاز شود. این پروژه شامل یک سیستم انتقال انرژی به خشکی است که برق را به بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی منتقل می کند.
قرار است طی پروژه ای به نام «سولاریس» پنل های خورشیدی عظیمی به فضا فرستاده شوند تا با جمع آوری انرژی ستاره آن را به برق تبدیل و به زمین بتابانند.
مصر و امارات توافقنامه ای برای احداث یکی از بزرگترین پروژه های انرژی بادی در مصر با ظرفیت ۱۰ گیگاوات برق امضا کردند.
رشت- مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه ۱۰ پروژه برق تا تابستان سال آینده در استان به بهره برداری می‌رسد، گفت: اعتبار این پروژه‌ها بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ