دفتر ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور چین با «زلنسکی»، اعلام کرد که پاریس از رایزنی‌های صلح در اوکراین حمایت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت امور خارجه فرانسه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس نظامیانش را از نیجر خارج نمی‌کند؛ ما تصمیمات کودتاچیان را به‌رسمیت نمی‌شناسیم.
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز که یک شهید و چندین زخمی بر جای گذاشت، محکوم کرد.
فرانسه امروز در بیانیه‌ای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.
استرالیا با عبور از فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زنان، برای تیم ملی زنان ایران خط و نشان کشید.
تیم ملی استرالیا موفق شد با پیروزی برابر فرانسه راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی زنان 2023 شود.
تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه با شکست حریفان خود به دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان راه یافتند.
فرانسه خبر حمله ارتش این کشور به یکی از پایگاه‌های ارتش نیجر و آزاد کردن ۱۶ زندانی را رد کرد!
تیم زنان فرانسه با برتری 6-3 برابر پاناما به عنوان صدرنشین گروه راهی دور یک هشتم نهایی شد.
دولت فرانسه در واکنش به بیانیه اخیر کودتاگران نیجر اعلام کرد پاریس رئیس‌جمهور برکنارشده نیجر را تنها حاکمیت مشروع در این کشور می‌داند.
وزیر اقتصاد فرانسه با رد درخواست‌ها برای فاصله گرفتن از چین به دلیل نگرانی‌های امنیتی، گفت که پاریس خواستار دسترسی به بازار چین و بهبود روابط تجاری با این کشور است.
تیم ملی زنان فرانسه در یک بازی کلیدی موفق شد برزیل مدعی را با نتیجه 2-1 شکست دهد.
خبرگزاری فرانسه با انتشار گفت‌وگویی از یک ژاپنی دیگر که به جمع مزدوران حاضر در اوکراین پیوسته، اعلام کرد هم‌اکنون مزدورانی از ۳۳ کشور در جنگ علیه روسیه حضور دارند.
در آستانه نشست رسمی و گفت‌وگوی مکرون با بن‌سلمان، یک منبع آگاه در کاخ ریاست جمهوری فرانسه فاش کرد که رئیس جمهور این کشور از، ولی عهد عربستان سعودی خواهد خواست تا برای پایان جنگ در اوکراین کمک کند.
رؤسای جمهور اوکراین و فرانسه در خصوص وضعیت مناطق درگیری به صورت تلفنی رایزنی کردند.
رؤسای جمهور اوکراین و فرانسه در خصوص وضعیت مناطق درگیری به صورت تلفنی رایزنی کردند.
برخی منابع می‌گویند رئیس‌جمهور فرانسه برای آغاز گفت‌وگوهای صلح و پایان جنگ اوکراین، طرحی را به دولت چین ارائه داده و از پکن خواسته بین طرف‌های درگیر میانجی‌گری کند.
رئیس‌جمهور فرانسه هنگام بازگشت از چین در گفت‌وگویی تأکید کرد وابستگی اروپا به آمریکا در زمینه تسلیحات و انرژی زیاد است و باید کاهش یابد.
یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته هدف از دیدار روز شنبه با رئیسی «آغاز مجدد گفت‌وگوها» با ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است. این منبع اضافه کرد گروسی قصد دارد «روابط (با تهران) را در عالی‌ترین سطوح از نو آغاز کند.»
استفان باهوکن، مهاجم کامرونی تیم کاسیم پاشا، در گفت‌وگویی با مطبوعات فرانسه، درباره زلزله ترکیه صحبت کرد.
با گذشت حدود یک ماه از دیدار مراکش و فرانسه در جام جهانی، ولید رکراکی درباره این مسابقه و گفت‌وگویی که پیش از آن با با اشرف حکیمی داشت، صحبت کرد.
شرکت توتال فرانسه با اتحادیه کارگران در مورد افزایش دستمزد جلسه گذاشتند تا حقوق ها به میزان ۷ درصد افزایش یابد.
وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تاکید بر اهمیت تداوم کمک نظامی به اوکراین، درباره آنچه که «چالش‌های ایران» خواندند، گفتگو کردند.
محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «در تمامی گفت‌وگو‌‌های تلفنی آیت‌الله رئیسی با روسای جمهور فرانسه، روسیه و چین، موضع قاطع ایشان این بود که فقط زمانی که ادعا‌‌های پادمانی حل و فصل و بسته شود، توافق نهایی قابل دست یافتن است.»
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: در تمامی گفتگوهای تلفنی آیت الله رئیسی با رؤسای جمهور فرانسه، روسیه و چین، زمانی که ادعاهای پادمانی حل و فصل و بسته شود توافق نهایی قابل دست یافتن است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ