دفتر مطبوعاتی کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به صورت تلفنی گفتگو کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای خارجه چین و فرانسه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله بحران در قره‌باغ پرداختند.
وزارت خارجه جمهوری ارمنستان خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تشدید شرایط بشردوستانه در قره‌باغ شد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز از نشست باکو با نمایندگان ارامنه ساکن قره‌باغ استقبال کرد.
درحالیکه جمهوری آذربایجان امروز ارمنستان را به‌تیراندازی به‌مواضع نظامی در منطقه «آغدام» متهم کرد، ایروان بیانیه باکو در این ارتباط را تکذیب کرد.
نخست وزیر ارمنستان به‌دنبال حمله پهپادی امروز جمهوری آذربایجان اعلام کرد: جامعه بین‌الملل برای حفاظت از امنیت مردم قره‌باغ اقدام کند.
صلیب سرخ حاضر در ارمنستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: باکو دسترسی قره‌باغ را مسدود کرده است.
«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست سوچی به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: پس از ایجاد یک ایست بازرسی در گذرگاه لاچین از سوی جمهوری آذربایجان، وضعیت در گذرگاه لاچین و نیز در قره باغ کوهستانی بحرانی است.
ارمنستان و جمهوری آذربایجان مکررا درگیری های مرزی پیدا کرده و یکدیگر را به نقض آتش‌بس با گشودن آتش به مواضع خود متهم می‌کنند. وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه جمهوری آذربایجان را متهم به ربودن دو نظامی این کشور کرد.
الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهور لیتوانی در ویلنیوس گفت: ما امیدواریم که پایان مذاکرات صلح با ارمنستان، صلح بلندمدت را در قفقاز به ارمغان آورد.
نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد: در صورت تضمین امنیت جمعیت ارمنی قره‌باغ، این کشور حاکمیت جمهوری آذربایجان بر این منطقه را می‌پذیرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که ایروان و باکو با رعایت موافقت‌نامه‌های صورت گرفته می توانند به حل بحران قره‌باغ کمک کنند.
درگیری بلندمدت بین ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، اتحاد‌هایی را در قفقاز جنوبی ایجاد کرده که خطوط مذهبی، قومی و ژئوپلیتیکی را به شیوه‌های شگفت‌انگیزی جابه‌جا کرده است. ایران، با -اکثریت شیعه- یک راه نجات اقتصادی برای ارمنستانی با جمعیت مسیحی فراهم کرده، که مدت‌هاست حامی اصلی‌ش روسیه است.
دفتر نخست وزیر ارمنستان امروز از رایزنی «نیکول پاشینیان» با رئیس جمهور روسیه درباره قره‌باغ خبر داد.
خبرگزاری آرمن پرس اعلام کرد که دولت آذربایجان باز هم گاز منطقه ناگورنو قره‌باغ را قطع کرده است.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از وقوع درگیری نیروهایش با نیروهای ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ خبر داد و اعلام کرد که در این درگیری، تعدادی از نیروهای نظامی هر دو طرف کشته و یا زخمی شدند.
ادامه بحران و وضعیت شکننده امنیتی در قفقاز جنوبی می‌تواند امنیت کل منطقه را تحت شعاع قرار دهد و زمینه‌ حضور طرف‌های خارجی را فراهم سازد.
فردا قرار است وزیر سرمایه‌گذاری خاندان سعودی به زنگلان عربستان برود تا درباره سرمایه‌گذاری در منطقه قره‌باغ با مقامات آذربایجانی گفت‌وگو کند.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی با همتای جمهوری آذربایجان بر لزوم اجرای توافق‌ سه‌جانبه درباره قره‌باغ تأکید کرده است.
عاملی با بیان اینکه قره باغ خط قرمز ماست گفت: ایران هیچ وقت نگفته ارمنی ناموس ماست یا ارمنی خط قرمز ماست خط قرمز ما قره باغ است و هیچ کس مثل من در این تریبون از تمامیت ارضی قره باغ و لزوم عودت قره باغ به آذربایجان صحبت نکرده است من بار‌ها گفتم راه چاره جنگ است نه گروه مینسک و نه مذاکره جنگ هم اتفاق افتاد و الحمدالله قره باغ آزاد شد مقدار کمی هم که مانده باید به آذربایجان برگردد رهبر عظیم الشأن ما در سخنان خود فرمودند کل قره باغ باید با آذربایجان برگردد این بالاترین کمک ایران برای پیروزی آذربایجان در قره باغ بود.
نخست وزیر ارمنستان با اشاره به حضور صلح‌بانان روسی در قره‌باغ، گفت که کشورش انتظار دارد آن‌ها جلوی اقدام‌هایی را که ناقض توافق و شروط خط تماس نیروهای دو طرف است، بگیرند.
طبق ادعای یک رسانه آذربایجانی، یورگن لوکادیا مهاجم مدنظر یحیی گل‌محمدی برای پرسپولیس به تیم قره‌باغ پیوست.
وزارت دفاع منطقه قره‌باغ کوهستانی چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی نقض فاحش آتش‌بس، هفت نفر از نیروهای ارتش آرتساخ زخمی شده‌اند.
در عملیات آذربایجان علیه ارمنستان موسوم به انتقام ۵ نظامی ارمنی کشته و ۲۰ نفر مجروح شدند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ