خبرگزاری آرمن پرس اعلام کرد که دولت آذربایجان باز هم گاز منطقه ناگورنو قره‌باغ را قطع کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرزهای زمینی و هوایی ایران به روی اتباع جمهوری آذربایجان باز است.
کلیه مرزهای زمینی و هوایی از گذرگاه‌های موجود میان جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان با ایران به روی برادران و خواهران آذربایجانی باز است.
الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت: این پیمان صلح باید براساس اصول و قواعد قوانین بین‌المللی امضا شود و این پیمان صلح باید واقعیت‌های پس از جنگ را شامل شود.
سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: هموطنان ایرانی غیر مقیم که قصد سفر هوایی به جمهوری آذربایجان و به دریافت روادید ورود نیاز دارند می توانند قبل از سفر و از طریق (سامانه آسان ویزا) اقدام به دریافت ویزای الکترونیکی کنند.
رییس جمهور ترکیه گفت: موضع ایران موجب برآشفتن ما و آذربایجان می‌شود. در واقع ایران باید نگران باشد. امیدواریم رفتار مثبتی در زمینه این مسئله داشته باشند تا بتوانیم ترکیه، آذربایجان و ایران را متصل کنیم. حتی ممکن است خط پکن-لندن را هم باز کنیم.
رییس جمهور ترکیه گفت: موضع ایران موجب برآشفتن ما و آذربایجان می‌شود. در واقع ایران باید نگران باشد. امیدواریم رفتار مثبتی در زمینه این مسئله داشته باشند تا بتوانیم ترکیه، آذربایجان و ایران را متصل کنیم. حتی ممکن است خط پکن-لندن را هم باز کنیم.
معاون وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد، باکو اجازه حمله رژیم صهیونیستی به ایران از خاک خود را نمی‌دهد.
نائب رئیس اتاق ایران و روسیه ضمن اشاره به بهبود روابط بانکی دو کشور، گفت: آذربایجان نمی تواند در پروژه رشت- آستارا کارشکنی کند از سویی دیگر این کشور خود نیازمند این مسیر است.
ستاره این فصل تراکتور بعد از شکست عجیب مقابل استقلال، حرف‌های جالب توجهی به زبان آورد.
دومین روز مسابقات قهرمانی هاکی 5 بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی که در حالی به پایان رسید که تیم‌های آذربایجان غربی و سمنان به فینال مسابقات راه یافتند.
چهارمین مرحله از مسابقات فرمول یک دقایقی پیش در باکو به پایان رسید و باز هم رانندگان ردبول روی دو سکو قرار گرفتند و این بار سرجیو پرز اول شد.
تبریز- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان شرقی پیشران اقتصادی کشور است و یکی از قطب های صنعتی و معدنی کشور به شمار می رود.
با برگزاری مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا، علاوه بر حاجی‌ علی‌یف، دو آزادکار دیگر آذربایجان هم به فینال این رقابت‌ها رسیدند.
تبریز- فرمانده کل ارتش با اشاره به سابقه درخشان مردم آذربایجان در دفاع از انقلاب اسلامی ایران گفت: آذربایجان همواره طلایه دار دفاع از انقلاب بوده است.
سفیر سابق ایران در آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان در زمین غربی‌ها و اسرائیل بازی نکند و فرصت تخریب روابط خود با ایران را به رژیم صهیونیستی و سایر مخالفین روابط ایران و آذربایجان ندهد.
جمهوری آذربایجان چهار دیپلمات ایران در باکو را عنصر نامطلوب معرفی کرد و از آنها خواست تا خاک این کشور را ظرف ۴۸ ساعت ترک کنند.
تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات بیش از ۳۲۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی قطب گلخانه‌های مدرن کشور است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری آذربایجان باید خودش را ملزم و پایبند به رعایت توافق آتش‌بس ۲۰۲۰ در قره‌باغ بداند و اقدامی برخلاف این توافق انجام ندهد.
مقامات ارمنستان مدعی دهستند که هدف الهام علی اف از بستن گذرگاه لاچین، گروکشی و ایجاد فشار به ایروان برای موافقت آن‌ها با بازگشایی کریدور موسوم به «زنگزور» است.
موضوع حمله به سفارت آذربایجان در تهران که به دلیل شخصی صورت گرفت، باز برای الله‌شکور پاشازاده بهانه ایجاد کرد تا علیه ایران سخنانی بی ربط با موضوع بر زبان بیاورد. او گفته که «ایران برادر ما نیست. من بسیار متأسفم که کشور همسایه ما گام‌های خصمانه‌ای علیه کشور ما برمی‌دارد. امروز ۴۰ میلیون آذربایجانی که برادران ما هستند در ایران هستند و زندانی در دست رژیم فارس ایران»!
نماینده دبیر کل ناتو در امور آسیای مرکزی و قفقاز به کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان سفر و با مقامات دو کشور درباره اختلافات مشترک رایزنی کرد.
وزیر خارجه روسیه خواستار رفع هر چه زودتر بحران در گذرگاه لاچین شد.
فردا قرار است وزیر سرمایه‌گذاری خاندان سعودی به زنگلان عربستان برود تا درباره سرمایه‌گذاری در منطقه قره‌باغ با مقامات آذربایجانی گفت‌وگو کند.
«بر خلاف تصورات رایج، پروژه احداث "دالان تورانی" صرفا تهدیدی برای ایران نیست و این تهدید در پکن و مسکو نیز به خوبی درک شده و در برابر آن موضع گیری‌های لازم انجام شده است. در این میان، نکته اساسی این است که باید توجه داشت حمایت‌های گسترده کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلستان و همچنین سازمان ناتو از پروژه احداث دالان تورانی (در خاک ارمنستان)، تا حد زیادی به جمهوری آذربایجان و ترکیه این باور را القا کرده که می‌توانند میدانی باز از کنشگری را داشته باشند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ