روسای جمهور آمریکا و کره‌جنوبی فردا در واشنگتن به رایزنی درباره تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و دیگر موضوعات بین‌المللی خواهند پرداخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به تنش‌آفرینی در مرز مشترک میان دوکشور متهم کردند.
در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رهبر کره شمالی به کارخانه‌ها و تأسیسات تولید موشک این کشور دستور داد تا ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهند.
مسعود پزشکیان گفت: اگر موضوع حجاب را منطقی مدیریت نکنیم روز به روز این تنش‌ها افرایش پیدا کرده و به تقابل بین مردم می‌انجامد.
وزارتخانه‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به هدف قرار دادن مواضع طرف متقابل در «قره باغ» متهم کردند.
در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره تایوان، وزارت دفاع این منطقه مدعی شد که ده‌ها جنگنده و کشتی ارتش چین به تنگه تایوان نزدیک شدند.
از سوی دیگر، خبرگزاری آذرتاج اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان با بهره گیری از سلاح‌های سبُک به طور متناوب مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق «شوشا» و «خوجالی» را هدف قرار داده اند.
در ادامه تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره تایوان، ارتش چین اعلام کرد امروز چهارشنبه رزمایش نظامی در نزدیکی تایوان برگزاری می‌کند.
نهادهای امنیتی رژیم‌صهیونیستی نسبت به کشیده شدن تنش‌ها و درگیری‌ها از غزه به سمت جبهه شمالی ابراز نگرانی کردند.
وزارت خارجه چین به درگیری‌ها در جنوب لبنان و نوار غزه واکنش نشان داد.
در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رسانه‌های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.
نروژ جدیدترین کشوری است که رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان را تحریم کرده است.
ورود لوئیس کامپوس، مدیر ورزشی پی‌اس‌جی، به منطقه فنی کنار زمین در جریان دیدار تیم پاریسی مقابل لیل و فریاد زدن بر سر بازیکنان یکی از صحنه‌های جنجالی این مسابقه بود.
با اوج گرفتن تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رئیس‌جمهور کره جنوبی از ارتش این کشور خواست به آزمایش‌های مداوم کره شمالی، پاسخی روشن بدهد.
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله‌ای که برای روزنامه «روسیاسکایا گازتا» نوشته، گفت: اگر ما تضمین‌های امنیتی مناسب را دریافت نکنیم، تنش‌ها برای مدت نامحدودی ادامه خواهد داشت. جهان همچنان در آستانه جنگ جهانی سوم و یک فاجعه اتمی سرگردان خواهد بود. ما هر کار بتوانیم برای جلوگیری از وقوع این فاجعه‌ها انجام خواهیم داد.
در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام کنست رژیم صهیونیستی در روز یکم نوامبر آینده (دهم آبان ماه) تنش های سیاسی میان یائیر لاپید نخست وزیر فعلی و بنیامین نتانیاهو رهبر مخالفان تشدید شده است.
پس از اینکه رژیم صهیونیستی حملات هوایی اخیر روسیه علیه اوکراین را محکوم کرد، تنش‌ها میان تل آویو و مسکو افزایش یافت.
در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد.
وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که تنش‌ها در فلسطین روز به روز بدتر می‌شود.
برگزاری بازی دوستانه با روسیه، باعث شده تا یک حزب سیاسی مستقر در سارایوو، فدراسیون فوتبال بوسنی را تهدید کند.
پس از آن که ترکیه، یونان را متهم به استفاده از سامانه اس-۳۰۰ علیه جنگنده های خود کرد، تنش ها بین آنکارا و آتن تشدید شده است.
ارتش چین در واکنش به سفر تحریک‌آمیز پلوسی به تایوان، رزمایش‌هایی را اطراف این جزیره آغاز کرده است. علاوه بر هجوم جنگنده‌ها به خط حائل تنگه تایوان، ارتش چین پنجشنبه اعلام کرد که «حمله موشکی دقیقی» در تنگه تایوان به‌عنوان بخشی از رزمایش نظامی انجام داده است.
وزیرخارجه بحرین از عدم پاسخگویی قطر به پیشنهادات مطرح شده در زمینه حل مسائل اختلافی میان دو کشور، ابراز تاسف کرد و البته باب گفتگوها را همچنان باز دانست.
این اتفاقات علاوه بر آنکه واکنش‌های گروهی از سینماگران را در پی داشته و آنها نقدهای جدی را به این نامه نگاری و برخورد با پلتفرم‌ها مطرح کرده‌اند، منجر به واکنش برخی متولیان نیز شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ