بر اساس شبیه‌سازی‌های صورت گرفته از تقابل ایالات متحده و چین بر سر مالکیت تایوان، آمریکا یارای مقابله با توان نظامی چین را ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرخیو راموس، مدافع اسپانیایی، در حال بررسی شرایط پیوستن به لس آنجلس اف سی است.
رئیس دومای روسیه اعلام کرد که آمریکا و ناتو از سالها پیش تلاش زیادی علیه روسیه آغاز کردند.
همزمان با تشدید تنش‌ها در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، منابع عبری از برگزاری مانوری مشترک از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای شبیه‌سازی جنگ علیه حزب‌الله خبر می‌دهند.
همزمان با تشدید تنش‌ها در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، منابع عبری از برگزاری مانوری مشترک از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای شبیه‌سازی جنگ علیه حزب‌الله خبر می‌دهند.
دولت چین در واکنش به اقدام آمریکا و هلند اعلام کرد صادرات برخی از فلزاتِ موثر در ساخت ریزتراشه‌ها را کنترل می‌کند.
معاون شورای امنیت روسیه بر این باور است که وقوع جنگ اتمی نه تنها ممکن، بلکه کاملا محتمل است.
ژنرال ارشد آمریکایی گفته است که بحران خاورمیانه و جنگ با ایران می‌تواند تمرکز استراتژیک ایالات متحده بر چین را از مسیر خارج کند.
اعتراض و دوری مردم اروپا از راهبرد تداومِ جنگ در اوکراین و اعتراض آشکار برخی از مقامات اروپایی به وابستگی بروکسل به آمریکا از نشانه‌های اصلی تضعیف موقعیت واشنگتن در عرصه بین‌المللی است.
قدرت‌های بزرگ در سطح جهانی و قدرت‌های منطقه‌ای در مناطق پیرامون خود، تمایلات هژمونیک را حفظ و برای ارتقای موقعیت خود و دستیابی به جایگاه هژمونیک تلاش می‌کنند، اما این جنگ روشن کرد که عصر هژمونی اگر به پایان نرسیده باشد، حداقل با چالش‌های بزرگی روبه روست، اما هرچه هست کنشگران اصلی در این جنگ خانمانسوز، ماهیت و محیط کنش بین‌المللی را نظامی کرده‌اند که باید بدان پرداخت.
پرایس اشاره کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی تحریم‌های جدیدی علیه افراد و شخصیت‌های روس به دلیل نقش‌شان در جنگ علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.
وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است». او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.
واشنگتن با اقدامات کنترلی به دنبال جلوگیری از صادرات تراشه‌ها به چین است.چین در مقابل تلاش می کند تا قابلیت‌های فناوری خود را تقویت کند.
شاید سخت بتوان باور کرد که ایالات‌متحده چنین تقابلی را کلید خواهد زد. شکست‌دادن نیروی دریایی چین، گرچه عملی، اما مسئله را حل نخواهد کرد. تا جایی که قلمرو سرزمینی چین دست‌نخورده باشد، پکن می‌تواند نیروهایش را بازسازی کند.
«هلن کوپر» و «ادوارد ونگ» در گزارش ۴فوریه برای نیویورک‌تایمز نوشتند، بایدن شنبه بعدازظهر در هاگرستون و درحالی‌که عازم کمپ دیوید بود، به خبرنگاران گفت: «به آنها گفتم که آن را ساقط کنند. آنها به من گفتند، بگذار تا رسیدن بالون به امن ترین مکان صبر کنیم.»
با بدتر شدن روابط بین الملل در سالیان اخیر منتقدان برتری جهانی ایالات متحده بار‌ها هشدار داده‌اند که جنگ سرد جدیدی در حال وقوع است. من نیز در زمره این افراد بوده ام. با این وجود، اشاره به جنگ سرد از برخی جهات واقعیت خطر موجود را کمرنگ می‌سازد. چنین اطمینانی وجود ندارد که روابط با روسیه و چین سرد باقی بماند.
وزیر دارایی دولت نجات ملی یمن گفت که جنگ اقتصادی علیه ملت این کشور توسط آمریکا و انگلیس هدایت می شود و عربستان و امارات ابزار دست آنها هستند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور گفت: بعد از دوره یکجانبه گرایی امروز فصل جدیدی در حال بروز است و قدرت‌های جدیدی در حال خلق در دنیا است. امروز دوره یکجانبه گرایی گذشته است.
به گفته مقامات نظامی آمریکا، برخی از مهمات زرادخانه تسلیحاتی این کشور به دلیل تامین و ارسال میلیاردها دلار اسلحه به اوکراین، رو به اتمام است.
یک تحلیلگر آمریکایی در نشریه نشنال اینترست نوشت: مواجهه نظامی میان واشنگتن و مسکو نه تنها جنگ جهانی سوم را آغاز خواهد کرد، بلکه آرماگدون و یا همان پایان دنیا را رقم می زند.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با مفتی و انجمن علمای این کشور از نقش آنها در مقابله با جنگ به سرکردگی آمریکا علیه ارزش های اصیل یمن قدردانی کرد.
مجری شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا در جریان یک برنامه تلویزیونی گفت که جنگ داخلی در آمریکا شروع شده است.
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که در نتیجه جنگ اتمی احتمالی بین آمریکا و روسیه، بیش از پنج میلیارد نفر به دلیل قحطی جان خود را از دست خواهند داد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری خود تاکید کرد که جنگ برای آمریکا ابزار سلطه است.
سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه تغییرات منطقه ای و بین المللی به نفع ملت یمن در حال رخ دادن است، تأکید کرد آمریکا با هدف تأمین منافع رژیم صهیونیستی جنگ علیه یمن را مدیریت می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ