آیین سنتی مشعل گردانی هرسال در شب هشتم، نهم و دهم محرم الحرام توسط نجفی‌های مقیم قم برگزار می‌شود. در این مراسم عزاداران پس از اجتماع در مسجد امام رضا (ع) واقع در گذرخان دسته عزاداری خود را حرکت داده و برای عرض تسلیت به کریمه اهل بیت (ع) راهی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویری از آماده‌سازی موشک کروز دریایی «ابومهدی» در آئین الحاق به سپاه و ارتش را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
آیین الحاق سامانه سلاح کروز راهبردی برد بلند دریایی ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و سپاه با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد.
برای نخستین بار تصاویری از آیین پایان دوره ۲۹ سپاه در سال ۲۱ بهمن ۱۳۶۱با حضور میرحسین موسوی، نخست وزیر وقت منتشر شده است.
مراسم بزرگداشت منوچهر زندی ورزشی نویس پیشکسوت با حضور چهره‌های فرهنگی و ورزشی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم که امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز حضور داشت چهره‌های ورزش درباره شخصیت منوچهر زندی و تأثیر او در حوزه رسانه و ورزش ایران به سخنرانی پرداختند. در بخش پایانی این مراسم از سردیس منوچهر زندی رونمایی و از طرف فدراسیون‌های ورزشی فوتبال، اسکی، تنیس روی میز، و باشگاه ورزشی سپاهان از او تقدیر شد.
مراسم نکوداشت دکتر زهرا شجاعی، فعال حوزه زنان با حضور فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای و جمعی از شخصیت‌های برجسته برگزار شد.
آئین اختتامیه دومین رویداد ملی ارزش آفرین دختران ایران عصر یکشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۲) با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
آیین تشییع پیکر شهیدان حادثه تروریستی کلانتری ۱۶ کوی شهدای زاهدان، ستوان‌ سوم «علیرضا کیخا» و سرباز وظیفه «مبین رشیدی» صبح یکشنبه ۱۸ تیر از درب کلانتری ۱۶ کوی شهدای شهرستان زاهدان برگزار شد.
عصر امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه و همزمان با شب میلاد امام هادی (ع)، آیین کلنگ زنی ساختمان شبکه‌های جهانی ولایت تحت اشراف آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد. در این مراسم آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به ایراد سخن پرداختند.
مراسم آیین نکوداشت دکتر حسین مهرپور و با رونمایی از کتاب مجموعه مقالات اهدایی به استاد ببا حضور دکتر محمد جواد ظریف در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.
آیین تجدید میثاق رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، کارمندان، کارکنان و محیط‌بانان این سازمان با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و تجلیل از محیط‌بانان نمونه کشوری با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد.
آئین عمامه گذاری طلاب غیر ایرانی شامگاه سه شنبه ( ۹ خرداد ۱۴۰۲) همزمان با شب ولادت امام هشتم حضرت امام رضا (ع) در دفتر آیت الله کریمی جهرمی از مراجع تقلید برگزار شد.
قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید در حالی برای بقای وزیر صمت به رایزنی با نمایندگان مشغول بود که طبق آیین نامه در روز استیضاح حق گذر از ردیف اول را ندارد.
تصاویر به جا مانده از دوره قاجار نه تنها به ما اطلاعاتی از نحوه پوشش، آیین و رسوم و زندگی مردمان آن دوره می‌دهد که در مواردی که تصاویر با کیفیت بیشتری وجود دارد، حتی می‌شود از تصاویر به وضعیت سلامت و وجود بیماری‌های مختلف در مردمان آن دوره پی برد.
آیین الحاق بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد راهبردی که توسط وزارت دفاع با همکاری ارتش طراحی و تولید شده است با حضور فرمانده‌کل ارتش، وزیر دفاع و جانشین ستادکل نیرو‌های مسلح در چند منطقه از کشور انجام شد.
پیکر مرحوم «حسن غفوری فرد» صبح شنبه (۲۰ اسفند ۱۴۰۱) در حرم مطهر رضوی تشییع و در صحن آزادی به خاک سپرده شد.در آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم غفوری فرد، حجت السلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از روحانیون و دوستداران آن مرحوم حضور داشتند.
آیین استقبال رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران، دقایقی پیش در ساختمان کنگره ملی خلق چین برگزار شد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران، سه‌شنبه ۱۵ آذر با حضور در سالن جابربن حیان دانشکده شیمی دانشگاه شریف در آئین گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو شرکت کرد و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.
فیفا با استناد به آیین نامه انضباطی و اخلاقی‌اش می‌تواند به خاطر تغییر پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکایی‌ها، فوتبال این کشور را با محرومیتی سنگین مواجه کند.
عبدالصمد خرمشاهی، وکیل پایه‌یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز، در پاسخ به این پرسش که طبق برخی تصاویر و کلیپ‌های منتشر‌شده از روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل، مأمورانی در مترو حضور داشتند که به مسافران و معترضان تیراندازی می‌کردند، آیا حضور با سلاح و تیراندازی به شهروندان در چنین فضایی مثل مترو توجیه قانونی دارد؟ می‌گوید: پاسخ منفی است. یکی از ملزومات حفظ حقوق شهروندی، حقوق دفاعی متهم است و این حقوق در تمام دنیا به‌ویژه در کشور‌هایی که دادرسی نوین دارند، پذیرفته شده است. در قانون اساسی ما و در قانون آیین دادرسی کیفری نیز همین‌طور است.
شرکت کنندگان در آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی ایذه در حالی که پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و دست نوشته‌هایی با مضمون‌های گوناگون از جمله «اغتشاشگر در خون شهدا شریک است»، اقدام‌های کور تروریستی را محکوم کردند. در آیین تشییع پیکر‌های شهدای عملیات تروریستی ایذه «محسن رضایی» معاون اقتصادی رییس جمهوری نیز حضور داشت.
خبرگزاری فارس نوشت: نشست تحلیل و بررسی فتنه اخیر در هیأت آئین حسینی توسط حجت‌الاسلام حسین طائب مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سابق اطلاعات سپاه امشب پنج شنبه ۲۶ آبان در امامزاده قاضی الصابر برگزار شد.
مراسم آئین شکرگزاری ارتقای سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳ با حضور امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء برگزار شد.
مراسم تجلیل و تکریم مقام پروفسور باقر ساروخانی به عنوان «پدر جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران»، با بیش از نیم قرن آموزش و پرورش دانشوران فراوان در عالی‌ترین سطوح علمی دانشگاهی و تألیف و نگارش افزون بر یکصد کتاب و مقالۀ ارزشمند و ماندگار دوشنبه شب هفتم شهریور ۱۴۰۱ به همت نهاد‌های علمی، دانشگاهی و فرهنگی قزوین در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با حضور دکتر علی‌اکبر صالحی و جمعی دیگر از اساتید و نخبگان برگزار شد.
پیکر ۸ قربانی سیلاب در روستای مزداران شهرستان فیروزکوه تشییع و به خاک سپرده شد. آئین تشییع جان‌باختگان حادثه سیل مزداران عصر امروز با حضور گروه‌های مختلف مردم و مسئولان و مدیران استانی برگزار شد. پیکر‌های ۸ قربانی سیلاب در روستای مزداران در فیروزکوه پس از تشییع با شکوه در آرامستان امامزادگان عبدالله و یحیی (ع) فیروزکوه به خاک سپرده شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ