حقوق سالانه یک رئیس جمهور در ایالات متحده ۴۰۰ هزار دلار است که بیشتر درآمد بایدن را تشکیل می‌دهد. بانوی اول جیل بایدن هم به عنوان استاد در کالج اجتماعی ویرجینیای شمالی کار می‌کند و ۸۲ هزار و ۳۳۵ دلار درآمد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: باید منابع مالی پایدار برای نظام آموزشی ایجاد کنیم و از مجلس و دیگر دستگاه‌ها می‌خواهیم به ما کمک کنند.
در خصوص مقوله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مقوله عفاف و حجاب، قوانین موجود توسط معاونت حقوقی جمع‌بندی شده است لذا رؤسای کل دادگستری‌ها بر مبنای این قوانین عمل کنند و قضات ویژه‌ای را نیز تعیین کنند؛ تا زمانیکه لایحه عفاف و حجاب در مجلس تصویب و تبدیل به قانون شود، ما باید بر اساس قوانین فعلی در این حوزه عمل کنیم.
معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید یک سازمان مطالبه گر است که باید به عنوان ناظر حقوق ایثارگری در نظام اداری کشور نقش آفرینی کند.
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: مجری پتروشیمی میانکاله از سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۵۸ میلیون یورو از بانک صادرات شعبه ساری تسهیلات گرفته که هنوز پس نداده و از بدهکاران بزرگ بانکی است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با بیان اینکه تفکیک تخلف از جرم در لایحه مورد تاکید قرار گرفت، تصریح کرد: هدف ما این است که در لایحه در موضوع عفاف و حجاب بدوا با تخلف روبه رو شویم، تخلف یعنی جریمه مانند جریمه پلیس راهور که آن را برای متخلفان در نظر می‌گیرد؛ لذا توافق بر این بود که موضوع را تخلف ببینیم و جریمه برای آن در نظر بگیریم.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: اطلاعات حقوقی مردم، حتی افراد دارای تحصیلات در سطح پایینی است، لذا قشر عام و خاص برای اینکه مشکلات قضایی و حقوقی نداشته باشند باید با امور حقوقی آشنا شوند.
معاون رییس قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی، قاضی‌ها و حقوقدانان بطور عمده سنتی است و باید تغییر کند، تصریح کرد: این حرف من به این معنی نیست که آن‌ها از مسائل جدید آگاهی یا مطالعه ندارند؛ اما خروجی آن‌ها به این شکل است که از همان اول کار می‌خواهند مجازات کنند یا قوانینی در مجلس وضع می‌شود که تُند است و با کوچک ترین جرم انگاری، مجازات گرایی و بعد حبس مواجهیم و این حاصل وضعیت حقوقی امروز ماست.
معاون رییس قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی، قاضی ها و حقوقدانان بطور عمده سنتی است و باید تغییر کند، تصریح کرد: این حرف من به این معنی نیست که آنها از مسائل جدید آگاهی یا مطالعه ندارند اما خروجی آنها به این شکل است که از همان اول کار می خواهند مجازات کنند یا قوانینی در مجلس وضع می شود که تُند است و با کوچکترین جرم انگاری، مجازات گرایی و بعد حبس کردن مواجه ایم و این حاصل وضعیت حقوقی امروز ماست.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه حجاب نماد جمهوری‌اسلامی ایران است و نسبت به حجاب نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، گفت: اگر قرار باشد در کشور حجاب نباشد اصلا جمهوری اسلامی خیلی معنا پیدا نمی‌کند برای همین ما باید بر مسئله حجاب تاکید می‌کنیم و نباید نسبت به آن مسامحه کنیم.
به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی تمام دستگاه‌های اجرایی تا یکماه آینده باید مقررات و بخشنامه‌های خود را در تارنمای مقررات ریاست جمهوری ثبت کنند.
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: ما در شورای ائتلاف بر این باوریم که زنان باید در تصمیم گیری‌های سیاسی و اجتماعی دخالت داشته باشند و صرفا در حوزه حقوق زنان و خانواده صحبت نکنند که بر این اساس ما در این شورای ۳۰ نفره، ۶ عضو خانم داریم و معاونت بانوان داریم و برای حضور بانوان برنامه ریزی کرده ایم.
معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار داشت: حجاب طبیعتاً برای نظام جمهوری اسلامی یک هنجار بسیار ارزشمند است و جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به حجاب بی‌تفاوت باشد. حجاب یک امر شرعی است و طبق اصل ۴ قانون اساسی همه امورات و تصمیمات کشور باید بر اساس شرع باشد. در قوانین موضوعه به حجاب اهمیت ویژه داده شده است و کسانی که در مورد حجاب هنجارشکنی می‌کنند مجرم شناخته می‌شوند و این قانون حاکم است.
معاون اول قوه قضاییه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی موثر ترین چهره مبارزه با تروریسم بود و تبیین و تحلیل ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب امری ضروری است
گرگ جیکوب در نامه مورخ ۱۸ ژانویه به آرشیو ملی آمریکا گفته است: «بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره پیدا شدن اسناد محرمانه در اقامتگاه بایدن، پنس از سر احتیاط اقدام به بررسی مدارکی کرد که در منزلش وجود داشت. مشاور حقوقی، یک تعداد سند را که احتمالا حاوی اطلاعات حساس یا محرمانه هستند، در میان اسناد شناسایی کرد. مایک پنس فورا آن‌ها را به مکان امنی منتقل کرده و برای جابجایی بهتر منتظر نظرات آرشیو ملی شد.
معاون حقوقی قوه قضائیه در مراسم معارفه خود با بیان اینکه موضوع استقلال دستگاه قضایی را باید جدی بگیریم، گفت: مظلومیت قوه قضائیه در مسائل کلان و سیاست گذاری‌ها را درک می‌کنم.
دکتر علی سالاری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پزشکان خانواده ماهانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. بسیاری از پزشکانی که مطب داشتند، اکنون مطب‌شان در حد ۲ تا ۵ بیمار دارد که واقعا اگر عشق و علاقه به پزشکی نباشد، باید مطب‌شان را ببندند. پزشکان اورژانس ما که در بیمارستان‌ها سخت‌ترین کار را انجام داده و بی‌خوابی و محیط طاقت‌فرسا را تحمل کرده و به ارائه خدمت ادامه می‌دهند، درآمدشان در حد حقوقی زیر خط فقر است. اگر خط فقر را ۱۸ میلیون تومان در نظر می‌گیرند، گزارش‌هایی داریم که پزشکان ما ۹ تا ۱۵ تومان حقوق دارند؛ یعنی قاطبه جامعه پزشکی این درآمد‌ها را دارند. حال ممکن است در هر قشری درصد کوچکی سلبریتی هم باشد که درآمد‌های بالا و نجومی هم داشته باشند، اما درست نیست که این درآمد‌ها را به همه آن قشر تعمیم دهیم.
آیت الله جوادی آملی در دیدار کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده هستند و عظمت ملت برای ما سرمایه است و باید حرمتشان حفظ شود.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه در چندماه گذشته علی الحسابی به میزان تقریبا ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (۶ ماهه سال ۱۴۰۰ و ۳ ماه ۱۴۰۱) واریز شده است، در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کمبود جدی نیروی انسانی متخصص در این سازمان و شرکت‌ها و ارگان های دریایی، گفت: حقوق و مزایای استاندارد را باید برای نیروهای متخصص دریایی وضع کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس گفت: با توجه به نزدیکی زمان تدوین بودجه سال آینده باید تلاش کنیم سهم آموزش و پرورش در بودجه سال آینده به خوبی دیده شود.
آیا خانم معاون، آن هم در دولتی که بسیار سختگیرانه درباره فضای اینترنت رفتار می‌کند تولید و ارائه خدمات فیلترشکن را مصداق فعالیت دانش‌بنیان می‌داند؟ ایشان اگر در بسیاری از نظام‌های حقوقی دیگر جهان مسئولیت داشت امروز به خاطر همین اظهارنظر گمراه کننده و غیرواقعی نه فقط باید استعفا می‌داد بلکه در معرض پیگرد قانونی هم قرار می‌گرفت.
غلامعباس ترکی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور حقوق عامه گفت: رفع تصرف رستوران‌ها در بستر و حریم رودخانه کرج در اولویت قرار دارد و باید در زمان مقرر از بستر و حریم رودخانه کرج رفع تصرف کنند، در غیر این صورت با استفاده از ابزار‌های قانونی اقدامات قضایی این رفع تصرف صورت خواهد گرفت.
ارونقی معاون وقت گمرک گفت: درخصوص خودرو‌هایی که دارای پرونده قضایی نیستند افکار عمومی و صاحبان کالا منتظر تعیین تکلیف این خودرو‌ها هستند. حال، تعیین تکلیف حتماً به منزله صدور دستور ترخیص نیست، اما درهرحال باید حقوق مکتسبه افراد نیز ملحوظ نظر واقع شود تا خسارت بیشتری به صاحبان کالا وارد نشود.
به علت آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از شهر، مختل شده و کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ