سرکه بالزامیک یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال حفظ یا کاهش سطح کلسترول خود هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در سرکه بالزامیک سلول‌هایی را که برای بدن شما سمی هستند هدف قرار می‌دهند و سطح LDL (کلسترول ناسالم) شما را کم می‌کنند. با مصرف سرکه بالزامیک به بدن کمک می‌کنید تا از خود در برابر گرفتگی عروق محافظت کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقدار بالای کلسیم، آهن و پتاسیم در انجیر خشک همراه با میزان بالای فیبر و چربی کم باعث می‌شود که موادی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید است که در درمان بیماری‌ها مفید است و سلامت بدن شما را تضمین می‌کند. خیلی از خانواه‌ها به طور سنتی در هنگام سرماخوردگی از دمنوش پونه کوهی استفاده استفاده می‌کنند. در مجموع پونه کوهی خواص پرشماری دارد. خواص آنتی بیوتیکی، درمان سردرد و گلودرد و کاهش استرس و ... شماری از فواید مهم این دمنوش گیاهی و طبیعی به حساب می‌آید.
رنگ نقش مهمی در نحوه تجربه و احساس انسان از جهان دارد، اگرچه این امکان وجود دارد که بسیاری به صورت خودآگاه متوجه تاثیر آن نشوند.
احتمالا همه می‌دانیم که نوشیدن آب در صبح فواید بسیاری دارد. اما آیا از فواید نوشیدن آبگرم و ولرم با معده خالی (ناشتا) اطلاعی دارید؟ خوردن آب گرم ناشتا توصیه بسیاری از پزشکان است که شما را با فواید شگفت انگیز آن آشنا خواهیم کرد.
میوه کاکتوس از گذشته برای درمان مشکلات کبد تجویز و مصرف می‌شد. امروز یافته‌های تحقیقاتی فایده این میوه برای سلامت کبد را اثبات می‌کند.
گیلاس برای سلامت قلب و مغز مفید است و همچنین می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.
کدوتنبل سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم و روی است و پتاسیم موجود در کدو تنبل به حفظ سلامت مو و رشد مجدد مو‌ها کمک می‌کند.
دکتر غزاله اسلامیان یادآور شد:پروبیوتیک‌ها به شکل مکمل‌های غذایی یا به طور طبیعی در برخی مواد غذایی وجود دارند که مواد غذایی تخمیری شامل کفیر، ماست، ترشی‌های تخمیری، کیمچی، پنیرهای پروبیوتیک و چای تخمیری از آن جمله هستند.
دکتر ویکتوریا گارفیلد از دانشگاه یوسی‌اِل لندن یافته‌های این تحقیق را «بسیار تازه و هیجان‌انگیز» توصیف کرده و گفته است: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که همه بالقوه می‌توانند از مزایایی چرت زدن بهره‌مند شوند.»
اگر مبتدی هستید یکی از بهترین راه‌ها برای شروع یک روتین دویدن و رسیدن به استقامت این است که از دوی آهسته شروع کنید. یعنی با پیاده‌روی تند شروع کنید و وقتی احساس کردید بدنتان گرم شد (معمولاً بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدن گرم می‌شود)، سعی کنید آهسته با سرعتی که اذیت نشوید و فقط کمی برایتان سخت باشد بدوید.
اسیدفولیک موجود در بامیه باعث کاهش ماده مسدود کننده رگ‌های خونی می‌شود و می‌تواند در خون‌سازی موثر باشد.
ممکن است دچار هیبت شدن فواید ذهنی داشته باشد که از جمله آن می‌توان به کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد. کلتنر می‌گوید افرادی که شگفتی و هیبت را تجربه می‌کنند احساس خوشبختی و هدف داشتن بیش تری در زندگی خود پیدا می‌کنند.
فواید سلامتی آناناس تنها به سلامتی کلی بدن شما محدود نیستند. آبمیوه آناناس همچنین به سلامت زنان در ارتباط با عادت ماهیانه دردناک و ناراحت با توجه به وجود آنزیم بروملاین که خواص ضد درد دارد، کمک می کند.
روغن پسته انتخابی عالی برای افرادی است که رژیم لاغری دارند. در واقع پسته با پروتئین بالا، کالری کم، چربی اشباع محدود و چربی غیراشباع بالا برای مدیریت وزن سالم بسیار مناسب است.
مواد معدنی موجود در دانه نخود هنگام جوانه زدن به میزان حداقل پنج‌برابر افزایش می‌یابد. جوانه نخود سرشار از پروتئین است. از فواید درمانی این جوانه انرژی‌بخش می‌توان به ضدعفونی‌کنندگی، محرک ادرار، مفید برای معده و کرم‌زدا بودن آن اشاره کرد. از طرف دیگر نخود هنگام جوانه زدن نرم‌تر و قابل هضم‌تراست. جوانه نخود را می‌توان به صورت خام یا بخارپز استفاده کرد. برای بخارپز کردن نباید مدت پخت بیش از ۱۵ دقیقه باشد.
خوردن سیب زمینی می‌تواند سلامت قلب و متابولیک را بهبود ببخشد، به مدیریت وزن کمک کند و سلامت روده و عملکرد ورزشی را تقویت کند. در اینجا دلایلی را آورده‌ایم که توضیح می‌دهند چرا نباید از سیب زمینی دوری کنید.
فندق یکی از انواع آجیل است که از درختی به همین نام می‌روید. این مغزدانه که به اشکال مختلف مانند خام، تفت‌داده یا پودر مصرف می‌شود، فوایدی برای سلامت بدن دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.
اسپند گیاهی است دارای ارتفاعی بطول حدوداً ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر است. ظاهر آن بوته مانند ارتفاع آن کم و ظاهرا شبیه سداب است. دارای برگ‌های سبز با تقسیمات باریک و دراز و نامنظم است. گل‌های آن درشت و دارای کاسبرگ نازک و گلبرگ بزرگ برنگ سفید مایل به سبز، میوه آن پوشینه و حاوی دانه‌های متعدد برنگ سیاه است.
میوه عناب که دارای خاصیت‌های دارویی بسیار زیادی است. در اول رنگ سبز و گرد بوده و بعد از رسیدن به رنگ قرمز و زیتونی شکل درآمده و چروک می‌خورد. عناب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» هم می‌نامند. خراسان جنوبی قطب تولید عناب کشور ایران است.
چای پوست پرتقال از گذشته‌های دور در طب سنتی چین به منظور التیام بسیاری از بیماری‌ها و حفظ سلامت شخصی استفاده می‌شود. این ترکیب نه تنها مملو از ویتامین ث است، بلکه مقدار زیادی پکتین را هم در خود جای داده است.
سیاه دانه به عنوان منبع خوبی از مواد مغذی و اسید‌های چرب سالم می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. بدن از چنین مواد مغذی برای رشد و ترمیم سلول‌ها و عملکرد‌های مختلف استفاده می‌کند. از طرفی با توجه به مواد مغذی، مصرف آن می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.
زردآلو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و سایر کاروتنوئید‌ها بوده و برای بهبود سلامت چشم بسیار عالی است. مواد مغذی زردآلو همچنین به کاهش خطر ابتلا به تباهی لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) و آب‌مروارید نیز کمک می‌کنند.
جو دوسر منبع غنی از بتا گلوکان، فیبری است که طیف وسیعی از فواید با خود به همراه دارد. با این حال، ممکن است دریافت مقدار توصیه شده فیبر جو دوسر فقط از بلغور جو دوسر دشوار باشد. در عوض، محققان سبوس جو دوسر را توصیه می‌کنند، زیرا مقدار بتا گلوکان آن دو برابر است.
جو دوسر منبع غنی از بتا گلوکان، فیبری است که طیف وسیعی از فواید با خود به همراه دارد. با این حال، ممکن است دریافت مقدار توصیه شده فیبر جو دوسر فقط از بلغور جو دوسر دشوار باشد. در عوض، محققان سبوس جو دوسر را توصیه می‌کنند، زیرا مقدار بتا گلوکان آن دو برابر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ