مسکو تقریباً هر روز اعلام می کند که محموله ها و مقادیری از تسلیحات متعلق به اوکراین که غرب در اختیار کی یف قرار داده، را هدف قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش از این در نشستی در سازمان ملل ارسال سلاح از ایران را اتهامی بی‌اساس خوانده و گفته بود که مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می‌تواند بدون کمک گرفتن از دیگران به اهداف خود دست پیدا کند. این در حالی است که صنعت نظامی اوکراین از اساس وجود ندارد و از سوی صنعت غرب تامین می‌شود.
روسیه از افزایش تحرکات کی‌یف برای جذب مزدور از آمریکا و کانادا آن هم با کمک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خبر داد.
پنتاگون اعلام کرده است که تخصیص میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین بر صنایع نظامی آمریکا فشار وارد می‌کند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی است که آمریکا بدون تشدید تنش، برای اوکراین سلاح فراهم می‌کند.
مقامات آمریکایی که پولیتیکو با آنها مصاحبه کرده، یادآور شده‌اند که جنگ برای مدتی طولانی «داغ» خواهند ماند و دولت آمریکا تمایل دارد تا همچنان به ارسال سلاح و کمک به اوکراین ادامه دهد تا بلکه نیروهای روسیه تا جایی که می‌شود از قلمرو اوکراین خارج شوند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که ارسال کمک نظامی مداوم انگلیس به اوکراین، بر برنامه روسیه در میدان نبرد تاثیری ندارد.
نیوزویک با استناد به اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که به دست این نشریه رسیده است، با اعلام خبر «زمان آغاز ضدحمله کی‌یف» گزارش داد: توانایی کمک به اوکراین در ۱۰ کشور اروپایی کاهش یافته است.
معاون وزیر خارجه اوکراین برای طرح درخواست کمک از هند راهی این کشور می‌شود.
یک مقام دولت آمریکا می گوید واشنگتن اطمینان دارد که کمک های اختصاصی به اوکراین، در جای درست صرف می شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کشورهای غربی خواست تا کمک نظامی بیشتری به اوکراین ارسال و تحویل سلاح به این کشور را تسریع کنند.
امیرآبادی فراهانی گفت: ایران یک ریال هم به عراق کمک نکرده است، صادرات نفت در عراق به ۴ میلیون بشکه نفت رسیده در نتیجه آن‌ها به کمک ما نیاز ندارند. اما مسئله سوریه متفاوت است؛ شما می‌بینید که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هربار چندین میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کنند.
معاون وزیر امور خارجه در گفتگو با الجزیره به توضیح مواضع کشورش در قبال دو پرونده اوکراین و فلسطین پرداخت.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید کشورهای غربی تا به امروز به نام کمک به اوکراین، میلیاردها دلار سلاح به این کشور ارسال کرده اند.
نخست وزیر اوکراین امروز ادعا کرد: شرکای اوکراین حدود ۱.۵ میلیارد دلار برای حمایت از ساختار بخش انرژی اوکراین کمک خواهند کرد!
وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که خروج پرحرف و حدیث این کشور از افغانستان، به واشنگتن کمک کرده تا منابع خود را به سمت اوکراین هدایت کند.
دولت مجارستان کمک های جدید مالی را برای اوکراین تخصیص داد.
آمریکا قصد دارد به زودی بسته جدید کمک امنیتی به اوکراین به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار را اعلام کند که سلاح های اصلی جنگی را شامل نمی شود.
ایروانی توضیح داد: «تمام اتهامات بی‌اساس علیه کشورم را قاطعانه رد می‌کنم. ایران هیچگونه تجهیزات یا فناوری که بتواند به توسعه تسلیحات هسته‌ای کمک کند تولید نکرده است».
صدر اعظم آلمان بر تداوم جنگ افروزی غرب در اوکراین تاکید کرد.
وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه کمک تسلیحاتی به کی یف، اروپا را به طرف نزاع در اوکراین تبدیل کرده است، اعلام کرد که آمریکا در مسیر صادرات مواد غذایی و کود روسیه مانع تراشی می کند.
پوتین در تاریخ ۲۱ سپتامبر در یک سخنرانی برای روسها گفت، غرب شروع به استفاده از "باجگیری هسته‌ای" علیه مسکو کرده و در همین سخنرانی طرح بسیج بخشی از نیروهای ذخیره ارتش روسیه برای کمک به عملیات نظامی روسیه در اوکراین را اعلام کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز جمعه گفته از اینکه اسرائیل سلاحی برای کمک به آن کشور در جنگ با روسیه ارسال نکرده شوکه شده است. شبکه خبری راشاتوی نوشته که اشاره زلنسکی احتمالاً به فروش سامانه گنبد آهنین از سوی اسرائیل به قبرس است.
روزنامه فرانسوی لوموند نوشت، اوکراین با کمک تسلیحات غربی توانست در برابر روسیه مقابله کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ