ناصر چمنی، فعال حوزه کارگری گفت: تنها با شعار دادن که شغلی ایجاد نمی‌شود. متاسفانه دولتمردان سال‌هاست تنها با وعده‌ها و شعار‌های دلگرم‌کننده و رنگارنگ بر سر کار می‌آیند، اما پس از آن دیگر کسی نیست که بابت این شعار‌ها از آن‌ها بازخواستی کند و بپرسد چند درصد از شعار‌های شما در مورد ایجاد اشتغال محقق شد؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که در دهه اخیر آمار ازدواج حدود ۳۵ درصد کاهش داشته و با افت حدود ۲۰ الی ۳۰ درصدی در باروری مواجه شده‌ایم. البته ازدواج و باروری، متغیر‌های مستقل نیستند و ریشه کاهش نرخ ازدواج و باروری را باید در ناکارآمدی و نابسامانی‌های اقتصادی و تورم افسار گسیخته در کشور جست‌وجو کرد. امروز تشکیل خانواده بسیار هزینه بر است و بخش عمده‌ای از جوانان کشور که منابع انسانی محسوب می‌شوند، توان تامین این هزینه را ندارند، چون بازار کار و ایجاد اشتغال در وضعیت بسیار نامناسبی قرار گرفته است. شاید امروز نرخ بیکاری آشکار از ۱۱ یا ۱۲ درصد تجاوز نکند، اما نرخ بیکاری پنهان در کشور ما بیش از ۲۰ درصد است.
چندی پیش صحبت‌های رئیس اتاق بازرگانی تبریز در حضور ریاست جمهوری و اعلام «صفر شدن بیکاری در آذربایجان شرقی» جنجال‌هایی را به وجود آورد که حال به بررسی چند و چون این مطلب می‌پردازیم.
سوء‌استفاده فرصت طلبان از بیکاری جوانان گلستانی و اجیر کردن آن‌ها برای زنده گیری پرندگان شکاری مانند بحری و بالابان و در نهایت قاچاق پرنده‌های حمایت شده به آن سوی خلیج فارس سبب شکل گیری چالش‌های زیست محیطی و البته بهداشتی متعددی شده است.
مصطفی آب‌روشن، یک جامعه‌شناس گفت: «جامعه‌ای که اکثر جوانانش بیکار هستند و به مرحله‌ی بلوغ اقتصادی نرسیدند، چگونه می‌توانند به بلوغ اجتماعی برسند و به نظام اجتماعی خویش اعتماد کنند؟»
ایشان نداشتن جرأت مبارزه با مفسد داخلی را موجب سلب شجاعت مبارزه با زورگویی‌های دشمن خارجی دانستند و افزودند: اگر مسئولی به عنوان مثال، جرأت مقابله با سوءاستفاده‌کنندگان از تجارت یا اعتبارات بانکی را نداشته باشد و با بدهکاران عمده بانکی مقابله نکند، در مقابل خواسته‌های دولت زورگویی مثل آمریکا هم جرأت مقابله نخواهد داشت.
رییسی گفت: مردم اهواز نباید مشکل فاضلاب داشته باشند و جوانان خوزستان نباید از بیکاری رنج ببرند. با ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، نباید مشکل آب‌وفاضلاب و زیرساخت‌ها وجود داشته باشد.
دزفول- رئیس جمهور با بیان اینکه آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست و ما را رنج می‌دهد، گفت: لازمه رفع مشکلات و توسعه استان کار جهادی است.
دزفول- رئیس جمهور با بیان اینکه آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست و ما را رنج می‌دهد، گفت: لازمه رفع مشکلات و توسعه استان کار جهادی است.
ماهشهر- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان موجب کاهش آمار بیکاری در شهرستان ماهشهر است و باید مراکز فنی و حرفه‌ای در این شهرستان افزایش یابد.
قرار است در نشست پیش روی گروه 7 در ماه می، صادرات الماس روسیه تحریم شود که این مسئله میلیون‌ها هندی را بیکار خواهد کرد.
محمود کریمی بیرانوند – معاون اشتغال وزیر کار از وجود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بیکار در کشور بر اساس اعلام مرکز آمار ایران خبر داده و می‌گوید: ۴۰ درصد از این تعداد جمعیت بیکار را جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
متا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۰ هزار نیروی انسانی دیگر را کاهش می دهد.
محمد دادکان می‌گوید: اینکه بازنشسته‌ها متاًثر هستند، جوانان بیکار هستند و وعده‌های انقلاب انجام نشده، به دشمن ربط دارد و همه دشمن هستند؟ اگر واژه «دشمن» در فرهنگ ما نبود، مسئولان از کدام واژه استفاده می‌کردند؟
یک فعال و تورآور گردشگری ایران با توجه به کاهش شدید درخواست سفر به ایران می‌گوید: «نیمی از تور‌های فصل بهار ایران منتظر گذر ایران از لیست اخطار و عدم سفر هستند و نیمی دیگر کنسل شدند.»
حمیدرضا جلایی‌پور گفت: حکومت با این سیاست‌های غلط انبوهی از جوانان عاصی، بی آینده، بیکار و خشمگین را تولید کرده است. شما چه انتظاری از جوان خشمگین و بی آینده دارید. متأسفانه در چنین فضایی فحش ابزار اعلام نارضایتی می‌شود و پدران و مادران هم می‌ایستند و گوش می‌کنند؛ لذا در این موضوع باید به علت توجه کرد نه معلول.
اکثر جوانانی که در سال جاری علیه محدودیت‌های کووید اعتراض کردند از آن اعتراض مرگبار بیش از ۳۰ سال پیش خاطره‌ای در ذهن ندارند و یا اصلا در آن زمان متولد نشده بودند و هیچ تصویری از اعتراض در میدان تیان آنمن که توسط رژیم در اخبار و گزارش‌ها سانسور شده در ذهن نداشته‌اند. به نوعی، خطرناک‌ترین شوک برای شی می‌تواند بیداری سیاسی بسیاری از ذهن‌های جوان و تحصیل کرده باشد که آماده هستند به طور علنی علیه او ظاهر شوند.
بیماری ام‌اس، بیماری مزمنی است که عمدتا جوانان را درگیر می‌کند. در عین حال بر اساس اعلام انجمن ام. اس ایران، زنان دو تا سه برابر بیش از مردان درگیر این بیماری می‌شوند. زیرا بروز برخی بیماری‌های خود ایمنی در زنان بیشتر است که هنوز دلیل آن مشخص نیست. گفته می‌شود ممکن است تاثیرات هورمون‌های زنانه در بروز این بیماری‌ها موثر باشد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: به داد مشکل رفع بیکاری جوانان برسید سازمان برنامه و بودجه باید به مردم و دولت و استان‌ها کمک کند و با عمل به قانون دغدغه اشتغال را برطرف سازد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: نباید به بهانه کسری بودجه حمایت از تولید را نادیده گرفت، برخی اعتراضات به موضوع بیکاری جوانان برمی‌گردد که این مشکل با حمایت از تولید و اشتغال برطرف می‌شود.
احمد مازنی نوشت: مردم ایران به ویژه جوانان این مرز و بوم از سوء مدیریت مدعیان به ستوه آمده‌اند. از خلف وعده‌ها، از گرانی‌های کمرشکن، از تورم جانکاه، از بیکاری، از حذف نیرو‌های توانمند از چرخه اداره کشور، از هزینه کردن ارزش‌های دینی و ملی برای اهداف جناحی، از محدودیت‌ها در استفاده از اینترنت.
افزایش سرقت در جامعه با بیکاری، فقر و وضعیت اقتصادی آن جامعه در رابطه است و مادامی که وضعیت اقتصادی و مشکل بیکاری جوانان حل نشود این معضل روز به روز بیشتر می‌شود و افراد یک جامعه را دچار استرس و تنش می‌کند.
وزیر ورزش و جوانان کشور از آمادگی این وزارت‌خانه برای اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان در فرآیند تحقق اهداف پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۵ در حوزه‌های ورزش و جوانان خبر داد.
هزینه‌های اقتصادی جمعی سیاست‌های شی بسیار زیاد بوده‌اند از جمله این موارد می‌توان به کاهش تولید صنعتی، فرار شدید سرمایه و افزایش نرخ بیکاری به ویژه در میان جمعیت کلیدی جوانان شهری اشاره کرد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که رشد اقتصادی چین در سال جاری به حدود ۴ درصد کاهش می‌یابد.
حسن سلیمان زاد، بازیکن سابق منتخب خوزستان ،تیم ملی جوانان ایران ،تاج و هخامنش مسجدسلیمان به دلیل بیماری دارفانی را وداع گفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ