سمنان_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بابیان اینکه خسارت سرمازدگی به باغات استان ۸۱۴ میلیارد تومان برآورد شد، گفت: بیشترین میزان این خسارت به شهرستان شاهرود مربوط می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صدها نفر در کره جنوبی بدلیل گرمای شدید هوا دچار گرمازدگی شده اند.
اصفهان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود پنج هزار هکتار از باغات شهرستان سمیرم در دو روز گذشته به میزان ۷٠ درصد متحمل خسارت سرمازدگی شد.
صدا و سیمای استان فارس برای تهیه گزارشی از سرمازدگی باغ‌های انگور میمند اقدام می‌کند که با خنده‌های این باغدار مواجه می‌شود.
شاهرود- سرمازدگی بهاره سبب شد تا خساراتی جبران نشدنی به نخلستان‌های جنوب شهرستان شاهرود و منطقه طرود وارد آید.
سمنان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، با اشاره به خسارات وارد آمده به کشاورزان استان بر اثر سرمازدگی، گفت: تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.
اهر- فرماندار اهر با بیان اینکه درختان قطب سیب آذربایجان دچار سرمازدگی ۱۰۰ درصدی شد، گفت: علاوه بر سیب، درختان گردو، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گلابی، آلو و گوجه سبز نیز دچار خسارت شده اند.
سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش تا ۱۵ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور برای ۱۸ استان هشدار سرمازدگی و خسارت به کشاورزان صادر کرد.
تبریز-سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با توجه به اطلاعیه هواشناسی کشاورزی به باغداران هشدار داد برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات پیشگیریهای لازم را انجام دهند.
شاهرود- سال‌ها است که سرمازدگی محصولات کشاورزی استان سمنان را از بین می‌برد اما دولت و شرکت‌های دانش بنیان نتوانسته‌اند جلوی این موضوع را بگیرند تا از آلام کشاورزان کاسته شود.
شاهرود- سال‌ها است که سرمازدگی محصولات کشاورزی استان سمنان را از بین می‌برد اما دولت و شرکت‌های دانش بنیان نتوانسته‌اند جلوی این موضوع را بگیرند تا از آلام کشاورزان کاسته شود.
فدراسیون کوهنوردی با اشاره به توصیه‌های مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا، بر اجتناب از کوهنوردی به دلیل خطر سرمازدگی و ریزش بهمن در ارتفاعات تاکید کرد.
فدراسیون کوهنوردی با اشاره به توصیه‌های مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا، بر اجتناب از کوهنوردی به دلیل خطر سرمازدگی و ریزش بهمن در ارتفاعات تاکید کرد.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به‌تدریج از شنبه (۲۲ بهمن) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که مجدد بارش‌ها از نیمه‌غربی کشور آغاز می‌شود.
نیرو‌های ویژه به افرادی گفته‌ می‌شود که در آموزش‌های نظامی عمومی و تخصصی، شاخص‌ بوده، و در عملیات‌های خاص، حضور می‌یابند. این نیرو‌ها در قالب تیپ‌های واکنش‌سریع در همه‌ی ارتش‌های دنیا سازمان‌دهی و تجهیز می‌شوند و با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت‌های خاص فرامنطقه‌ای، به صورت راهبردی اجرای عملیات می‌کنند. تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه واکنش سریع، مشهور به نوهد (نیرو‌های ویژه هوابرد) یا تیپ کلاه‌سبزها، از قدیمی‌ترین تیپ‌های ویژه در نیروی زمینی ارتش است. در این گزارش آشنایی با انواع برف و بهمن شناسی، آشنایی با ابزار جستجو و نجات دربرف، آشنایی صحیح از میله سونداژ در جستجو و نجات، تیراندازی دربرف با اسکی پرحرکت، انواع سرمازدگی، نحوه تهیه پناهگاه‌های برفی، اجرای راهپیمایی بردمتوسط و بررسی وضعیت محیط درشب، شناسایی منطقه کمپ چریکی و ایجادکمپ چریکی، آموزش اسکی.
در افغانستان ۲۴ نفر بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست دادند.
فدراسیون کوهنوردی نسبت به وقوع بهمن و کولاک با توجه به بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی هشدار داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی امروز و فردا تداوم استقرار هوای سرد به‌ویژه برای ساعات شب (شب مانی) و اوایل صبح، شرایط سرمازدگی را رقم می‌زند.
مراحل سرمازدگی از خفیف تا شدید متغیر است و حتی مرحله خفیف نیز یک وضعیت اضطراری است. کمک‌های اولیه، مستلزم رساندن فرد به یک مکان گرم و خشک و جدا کردن هر گونه لباس خیس از او است.
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، از افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات انار در سال جاری خبر داد.
کرمان - فصل برداشت گردو در کرمان به عنوان دومین قطب تولید این محصول در کشور در حالی آغاز شده که بسیاری از باغ ها هیچ محصولی ندارند.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد در مناطق سردسیر و کوهستانی غرب و شمال و شرق استان از فردا سه‌شنبه تا پایان هفته خبرداد.
کرمان - سرمازدگی و سیل در استان کرمان موجب کاهش قابل توجه تولید محصول شده و عملا پسته‌ای برای فرآوری وجود ندارد.
کرمان - سرمازدگی و سیل در استان کرمان موجب کاهش قابل توجه تولید محصول شده و عملا پسته ای برای فرآوری وجود ندارد.
پسته، زعفران و زیره سه محصولی هستند که جور کشاورزی نیمه جان استان سمنان را به رغم وقوع خشکسالی و سرمازدگی سال های اخیر، به دوش کشیده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ