منابع محلی در سوریه از وقوع درگیری میان نیروهای آمریکایی و افراد ناشناس خبر می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هلی کوپتر نبوغ ناسا برای پنجاه و پنجمین بار بر فراز سیاره سرخ پرواز کرد. این پهپاد ۱.۸کیلوگرمی روز ۱۲ آگوست عملیات مذکور را انجام داد.
این ویدئو که در یک کارخانه بالگردسازی در آمریکا ضبط شده است، فرایند هیجان انگیز تولید هلی کوپتر را نشان می‌دهد.
هلی کوپتر مریخی «نبوغ» پس از وقفه ای سه ماهه دوباره پرواز کرد. این هلی کوپتر به طور افقی و به سمت شمال پرواز و مسافت ۱۴۲ متر را طی ۷۵ ثانیه طی کرد.
منابع محلی سوری از هلی برن اشغالگران آمریکایی در حومه دیرالزور و ربودن شماری از شهروندان سوری خبر دادند.
منابع عراقی از هلاکت چند تروریست در کرکوک در جریان عملیات نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند.
سکوت ۲ ماهه هلی کوپتر مریخی «نبوغ» پایان یافت. مقامات ناسا اعلام کردند این ابزار مریخی در تاریخ ۲۸ ژوئن با کمک همکار رباتیک اش (کاوشگر استقامت) با راهبران خود تماس گرفت.
در مازندران با هلی یا همان آلوچه خورش هم درست می‌کنند که به آن «هَلی قورو» یا «هلی خورش» می‌گویند. برای تهیه این خورش از گوجه سبز، نعناع خشک، پیاز و سیر و تخم مرغ، شکر، نمک، فلفل و زردچوبه استفاده می‌کنند.
محققان و مهندسان ناسا با توجه به موفقیت هلی کوپتر مریخی نبوغ مشغول طراحی یک نمونه دیگر برای این سیاره هستند.
منابع محلی در حلب گزارش دادند در جریان هلی برن ارتش آمریکا در منطقه جرابلس سوریه، در درگیری میان آمریکایی‌ها و شبه نظامیان شماری از نظامیان آمریکا زخمی و یک بالگرد به شدت آسیب دیده است.
هلی کوپتر نبوغ ناسا برای چهل و نهمین بار بر فراز مریخ پرواز کرد و این بار نیز  سرعت و ارتفاع آن از پروازهای قبلی بیشتر بود که رکورد به حساب می آید.
برج میلاد تهران به مناسبت سالگرد جمهوری اسلامی ایران با هلی کوپتر گل باران شد و مراسم ویژه چتربازی و پرش از فراز برج میلاد برگزار شد.
امروزه دستگاه‌های پرنده بدون سرنشین که از راه دور کنترل می‌شوند، با چنان سرعتی در حال ورود به تمام شئون زندگی ما هستند که به نظر می‌رسد در آینده نچندان دور، به بخش جدایی ناپذیر در حیات ما تبدیل شوند.
این سامانه در سال ۱۳۹۶ معرفی شد و تعداد قابل توجهی از به نیروی زمینی سپاه پاسداران تحویل شد. سامانه پیروز علاوه بر اهداف زمینی قابلیت شکار بالگرد‌ها در ارتفاع پست نیز دارد.
نیرو‌های ویژه به افرادی گفته‌می‌شود که در آموزش‌های نظامی عمومی و تخصصی، شاخص‌بوده، و در عملیات‌های خاص، حضور می‌یابند. این نیرو‌ها در قالب تیپ‌های واکنش‌سریع در همه‌ی ارتش‌های دنیا سازمان‌دهی و تجهیز می‌شوند و با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت‌های خاص فرامنطقه‌ای، به صورت راهبردی اجرای عملیات می‌کنند. تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه واکنش سریع، مشهور به نوهد (نیرو‌های ویژه هوابرد) یا تیپ کلاه‌سبزها، از قدیمی‌ترین تیپ‌های ویژه در نیروی زمینی ارتش است. در این گزارش جهت یابی (کار با نقشه قطب نما و جی پی اس)، گشتی شناسایی برد کوتاه، متوسط و بلند، تیراندازی با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین، اجرای هلی برن و نحوه استقرار در زمین، اجرای تاکسیرد، هدف زنی در شب و روز.
یکی از حاضران در بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در استان کرمان، در گفتگو با "ورزش سه" این سانحه تلخ را روایت کرد.
در پی سانحه سقوط یک فروند هلی کوپتر در ورزشگاه بافت یزد، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دچار خونریزی مغزی شد.
هلی کوپتر مریخی ناسا یک بار دیگر بر فراز این سیاره پرواز و مسافت ۳۹۰ متر را طی کرد.
در سومین روز از برگزاری رزمایش ارس نیروهای ویژه سپاه با بهره‌گیری از بالگردهای MI-۱۷ و اجرای عملیات هلی‌برن، تصرف ارتفاعات و جاده‌های مواصلاتی دشمن را تمرین کردند.
منابع سوری از عملیات هلی برن نظامیان آمریکایی در یکی از روستاهای قامشلی در شمال شرق سوریه خبر دادند.
منابع رسانه ای سوریه از عملیات هلی برن آمریکایی ها در استان الحسکه و درگیری آنها با نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوبی شهر قامشلی خبر داده و اعلام کردند در این درگیری 3 نفر کشته و زخمی شدند.
بالگرد مریخی «نبوغ» برای سی و سومین بار پرواز کرد. مدت زمان این پرواز حدود یک دقیقه ثبت شده است.
منابع محلی امروز جمعه از شکست عملیات هلی برن ارتش اوکراین در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر دادند.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی که در صفحه روبیکا خود منتشر کرد از تمرین موفق بالگرد‌های هوانیروز ارتش در اجرای عملیات هلی برن و آفند شبانه تقدیر کرد.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی که در صفحه روبیکا خود منتشر کرد از تمرین موفق بالگرد‌های هوانیروز ارتش در اجرای عملیات هلی برن و آفند شبانه تقدیر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ