سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از گام‌های جدی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه بازار شرکت‌های این حوزه گفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شقاقی‌شهری گفت: اگر بی‌اعتمادی در ایجاد و گسترش این شرکت‌ها صورت بگیرد سرمایه‌گذاران، کارآفرین‌ها و نوآوران به راحتی می‌توانند به کشور‌های همسایه مهاجرت کنند. البته کشور‌های همسایه هم پذیرای نوآوران هستند. برای مثال امارات، سازمانی دارد که در آن نوآوری ایجاد شده است و اغلب نوآوران را با حقوق‌های بسیار بالا جذب می‌کند. ما باید از این افراد حمایت کنیم. قوانین مربوطه باید تعیین شود، ولی حمایت از توسعه شرکت‌های داخلی، اصلی است که در تمام سیاست‌های کلی نظام به آن تاکید شده است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حرفی نزنیم و یا موضع گیری نداشته باشیم که برای زیست بوم نوآوری و فناوری دلسرد کننده باشد. این حرف ها که امروز شنیده می شود قطعا موضع دولت نیست.
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اینکه نسبت اعتبارات پژوهش و فناوری به تولید ناخالص داخلی ۰/۶۸ درصد است، تاکید کرد: باید این رقم را افزایش دهیم.
مرکز نوآوری و کار آفرینی "بافقی نو" و صندوق CVC باید پایگاه و حلقه اتصال مسائل و فرصت های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با تمام کشور باشد.
در نشست مشترك مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا با رئیس، معاونان و استادان دانشگاه صنعتی شریف، بر افزایش تعامل و همكاری های مشترك تاكید شد و طرفین توافق كردند كه در ماه‌های آتی ضمن بررسی بورسیه كردن دانشجویان دانشگاه شریف در گروه سایپا، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، راهكارهایی برای حل مشكلات صنعت خودرو كه نتیجه آن رشد كیفی و كمی محصولات است، ارایه دهند. همچنین اعلام شد كه گروه سایپا آماده جذب و پذیرش دانشجویان رشته های مرتبط با برق والكترونیك، مگاترونیک، پلیمر، شیمی و مكانیك است.
معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاه ها برای ایجاد ناحیه نوآوری از یکدیگر کپی نکنند، گفت: مفهوم نوآوری اجتماعی باید در قلب تهران و ناحیه نوآوری تهران محقق شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق سرو که در حسینیه جماران برگزار شد، تاکید کرد: از پلتفرم‌ها و فضا‌های موجود باید به بهترین نحو استفاده کرد، ولی شرط آن این است که از عظمت این فضا و نادانسته‌های خود در این خصوص، نترسیم؛ بلکه باید وارد این عرصه سخت شد.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مرکز نوآوری پژوهشگاه در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد تا محلی برای حمایت از نخبگان ict باشد.
سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید مباحث « کارآفرینی و نوآوری» در سرفصل های آموزشی دانشجویان اضافه شود.
براساس خبر‌های فاش‌شده و غیررسمی، به‌نظر می‌رسد تبلت تاشوی سامسونگ با نام احتمالی گلکسی زد تب نمایشگری بسیار بزرگ‌تر از نمایشگر ۷.۶ اینچی گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۴ این شرکت داشته باشد.
آمریکا و متحدانش باید در برابر وسوسه توسل به تاکتیک‌هایی که آن‌ها را به حریف خودکامه خود شبیه می‌کند، مقاومت کنند. در رقابت فعلی جوامع لیبرال و اقتصاد‌های آزاد از مزایای بسیاری بهره می‌برند؛ به‌طوری‌که در این کشور‌ها احتمال رشد نوآوری و تولید ثروت بالاتر است و از سوی دیگر این دولت‌ها از مشروعیت بیشتری در داخل و خارج از کشور برخوردارند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مردمی‌سازی آموزش و ترویج در قالب مزارع نوآوری می‌تواند در رشد تولید در بخش کشاورزی نقش‌آفرین باشد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تقویت صندوق نوآوری می‌تواند تسهیلگر رشد پرشتاب شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «مهار تورم، رشد تولید» باشد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های بزرگ با نوآوری شرکتی، می‌توانند پیشران دانش‌بنیان‌های نوپا باشند.
رئیس جمهور اظهار داشت: حمایت‌ها از فعالیت‌های دانش‌بنیان باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به تحول و سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی‌سازی قانون جهش تولیدات دانش بنیان در کشور بیانجامد.
مشهد ـ معاون مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کارخانه‌های نوآوری باید به‌سمت شناسایی نیازهای فناورانه بروند.
حس کنجکاوی محرکی برای یادگیری انسان است. به علاوه، پرسشگری، خلاقیت و نوآوری را برمی انگیزد. به همین دلیل باید همیشه سعی کنیم درباره‌ی هر موضوعی که امکانش باشد پرسشگر باشیم. ما هم در این مطلب می‌خواهیم به چند سؤال ساده‌ای پاسخ دهیم که شاید برای همه‌ی ما پیش آمده باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نوآوری نیاز به شجاعت دارد و امروز کشور نیازمند مدیران شجاعی است که دارای دو ویژگی قوی بودن و امین بودن باشند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند موتور محرک نظام نوآوری در کشور باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازید اعضای این کمیسیون از سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی خبر داد.
رئیس جمهور گفت: دانشگاه پیشرو باید نماد خلاقیت، نوآوری و علم افزایی باشد و در جهت رفع نیازهای کشور پیشتاز باشد و حل مسئله کند.
رئیس جمهور گفت: دانشگاه پیشرو باید نماد خلاقیت، نوآوری و علم افزایی باشد و در جهت رفع نیازهای کشور پیشتاز باشد و حل مسئله کند.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توجه به نوآوری‌های فرهنگی و نرم، ضرورتی در اقتصاد دانش‌بنیان است که صنایع خلاق بر همین اساس باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک گفت: مرکز نوآوری مجلس باید به محل استفاده از ظرفیت نخبگانی در حوزه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین تبدیل شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ