یک کارشناس اقتصادی گفت: برای جهش تولید مسکن باید بخش خصوصی وارد بازار ساخت و ساز شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اول رییس جمهور گفت: برای تنظیم بازار و رفع کمبودهای گذشته چاره ای جز جهش در تولید مسکن نداریم.
نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها حاضر به پرداخت وام با سود ۲۳ درصد هم نیستند، گفت: بانک مرکزی باید با بانک‌های مستنکف از اجرای قانون جهش تولید مسکن برخورد کند.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: با رویه‌ای که بانک‌ها در برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در پیش گرفتند قانون جهش تولید مسکن اجرایی نخواهد شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: بانک‌ها پایه رشد و توسعه مسکن در کشور هستند و امکان ندارد بتوانیم قانون جهش تولید مسکن را بدون تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها به سرانجام برسانیم.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی باید هر شش ماه یک بار گزارش اقدامات خود درباره اجرای قانون را ارائه را دهد، اما تاکنون ارائه نداده است.
در پیش نویس برنامه هفتم توسعه پیشنهاد داده شده زمینه سازی وتسهیل دسترسی به مسکن مناسب به ویژه برای فاقدین مسکن در راستای ارتقای کمی وکیفی سکونت،وزارت راه وشهرسازی در اجرای جهش تولید گیرد
گرگان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اجرای ناقص قوانین که منجر به افزایش چند برابری قیمت تمام شده مسکن شده است، گفت: باید نرخ قراردادهای قانون جهش تولید مسکن بازنگری شود.
طبق قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها باید سالانه معادل ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند؛ اما به گفته دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، بانک‌ها در سال ۱۴۰۰، تنها ۵ درصد از سهمیه ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی وام طرح نهضت ملی مسکن را پرداخت کردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور دستور داد جلسه آینده شورای عالی مسکن با حضور 10 استانی که رتبه‌های آخر را دارند و با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی، برگزار و مشکلات تاخیر در این پروژه‌ها بررسی و رفع شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها باید ۲۰‌ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، گفت: بانک‌ها در این بخش عملکرد ضعیفی داشتند.
مسکن به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی با کشش بسیار بالا و اشتغال‌آفرینی بسیار متنوع و متعدد در بخش‌های مختلف اقتصادی رونق ایجاد خواهد کرد و عملا با تامین مالی و تجهیز ساخت مسکن، علاوه بر ساخت مسکن به عنوان اصلی‌ترین نیاز مردم در سبد هزینه خود، بخش‌های مختلف اقتصاد نیز وارد رونق خواهند شد.
نمایندگان مجلس بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید مسکن کردند و برای بانک‌هایی که تکالیف قانونی خود در این قانون عمل نکنند، مجازات مالیاتی تعیین شد.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، فروش و تهاتر املاک مربوط به اجرای قانون جهش تولید مسکن منوط به ثبت در سامانه سادا وزارت امور اقتصادی و دارایی شد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۸ دقیقه با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۸ دقیقه با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند
در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت تصمیماتی درخصوص تسریع در ساخت مسکن گرفته است.
اردبیل - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به صندوق ملی مسکن پرداخت کرده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طبق قانون و مصوبه دولت هرجا پروژه‌ای مربوط به طرح جهش تولید مسکن اجرا شود باید ۵ درصد پروژه را به ایثارگرانی تعلق بدهد که بنیاد شهید معرفی می‌کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس فرایند تأمین زمین در قانون جهش تولید مسکن را نگران کننده دانست و گفت: طراحی و مدل تعریف شده در قانون جهش تولید مسکن، پاسخگوی شرایط جاری بازار مسکن نیست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آمار موجود متأسفانه برخی دستگاه‌ها نسبت به اجرای بندهای قانون جهش تولید مسکن کوتاهی دارند و مسئولیت خود را در این زمینه انجام نمی‌دهند.
ساخت چهار میلیون مسکن در دولت سیزدهم نیازمند حمایت مالی نظام بانکی است. موضوعی که در قانون جهش تولید مسکن نیز دیده شده است، اما از سال گذشته تا به امروز، بانک‌ها همکاری موثری نداشته اند. این در حالی است که در مجموع سال گذشته و امسال، بایستی بیش از ۷۰۰ همت تسهیلات برای این بخش پرداخت می‌شد.
بانک مرکزی «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن» موضوع قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.
در حالی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش تولید مسکن اختصاص دهند، مجموع وام های پرداخت شده در سال گذشته به ۲ درصد هم نمی رسد.
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان غالبا آفتابی است و حداکثر دما ۳۷ درجه و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت زرد پیش‌بینی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ