معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور دستور داد جلسه آینده شورای عالی مسکن با حضور 10 استانی که رتبه‌های آخر را دارند و با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی، برگزار و مشکلات تاخیر در این پروژه‌ها بررسی و رفع شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناس اقتصادی به تابناک گفت: به جای تکیه بر جریمه‌های مالیاتی، راه حل عملی‌تر و تاثیرگذارتر در تعدیل قدرت وام دهی بانک‌های ناسازگار نهفته است؛ به گونه‌ای که بانک مرکزی به عنوان رگولاتور شبکه بانکی صلاحیت اجرای این اقدام را دارد.
رئیسی با اشاره به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها، گفت: هیچ تاخیری در تعیین تکلیف و رسیدگی به عملکرد چند بانک متخلف پذیرفته نیست و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظف هستند در یک بازه زمانی مشخص برای اصلاح این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
دهقان گفت: منطقه مکران موتور محرکه و پشتیبان توسعه ملی است؛ این منطقه ظرفیت کریدوری و ترانزیتی دارد و ما را به اروپا و آسیای مرکزی و افغانستان و سایر کشورهای همسایه متصل می‌کند. اگر کریدور شمال -جنوب فعال شود، حمل و نقل ترکیبی این منطقه هم فعال می‌شود.
یک کارشناس اقتصادی گفت: آمارها نشان می‌دهد که بانک‌ها به طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات نمی‌دهند. به همین دلیل لازم است که نهادهای حاکمیتی به بانک‌های متخلف اخطار داده و جریمه کنند.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: از مدیریت بانک‌ها انتظار می‌رود ارتباط دوسویه با صنعت و مسکن برقرار کنند و برای تسهیلات در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.
نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اسامی بانک‌های متخلف در پرداخت وام مسکن را اعلام کرد.
معاون وزیر راه از جریمه مالیاتی بانک‌های متخلف در نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت:جلسه آتی شورای عالی مسکن با حضور استان‌های دارای رتبه‌های آخر برگزاری می‌شود.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهادهایی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود
خانواده پهلوی علاوه بر ۸.۲ درصد از زمین‌های مرغوب و حاصلخیز در سراسر ایران که بنیان ثروت خانواده پهلوی بوده، آن‌ها صاحب سهام کارخانجات، سهم از فروش نفت، شرکت‌های معدنی، سهام هتل‌ها در سراسر دنیا به ویژه امریکا، صنایع فلزی، مبالغی وجه نقد در بانک‌های معتبر دنیا و... نیز بوده‌اند. آثار هنری بسیاری نیز توسط فرح پهلوی خریداری شد که بخشی از سرمایه این خانواده محسوب می‌شد که هنوز سندی مبنی بر خروج این آثار از کشور در دست نیست، اما بخشی از این آثار در حال حاضر در موزه‌های مختلف کشور نگهداری می‌شوند.
کیهان نوشت: کشور‌های مختلف دنیا با تدابیری اجازه سوداگری در بازار ارز را نمی‌دهند و برای متخلفان مجازات سنگینی در نظر می‌گیرند مثلا در مصر، همه کسانی که خارج از بانک‌های مورد تایید یا موسساتی که دارای مجوز هستند، معامله ارزی می‌کنند به حبس سه تا ۱۰ سال و جزای یک تا پنج میلیون پوند محکوم می‌شوند.
چند ماه قبل، یک مقام مسئول در بانک مرکزی گفته بود: نرخ سود سپرده‌ها در کشور به دلیل وجود عوامل و ملاحظات مختلف تغییری نکرده است، اما سیاستگذار پولی می‌تواند در افق پیش روی و با توجه به شرایط نسبت به تعدیل نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی اقدام کند. صحبت‌هایی که حالا از زبان رئیس کل بانک مرکزی هم شنیده شده است.
بانک‌ها به دلایل مختلف از جمله بخشنامه‌های بانکی، از پرداخت تسهیلات به مردم و بخش‌های تولیدی خودداری می‌کنند. اما این موضوع تنها یک روی سکه است؛ زیرا در روی دیگر سکه تحرکات بسیاری از بانک‌ها در فضای بنگاه داری و ملک داری است. موضوعی که در این سال ها مورد انتقاد رهبر انقلاب نیز بوده و تاکید داشته اند بانک برای بنگاه‌داری نیست.
مدیر عامل صندوق ملی مسکن گفت: بانک‌هایی که از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن خودداری کنند، ۶۰ هزار میلیارد تومان جریمه می شوند.
در بخشی از بیانیه شورای امنیت آمده است: فوت تاثر برانگیز خانم «مهسا امینی» پس از حضور در واحد پلیس امنیت اخلاقی تهران مورخ ۲۵ شهریور باعث گردید تا دشمن، طراحی پیچیده خود در جنگ ترکیبی که بنا بود به بهانه‌های مختلف آغاز شود را تسریع و با شتاب اجرایی نماید؛ لذا هرچند گزارش‌های رسمی سازمان پزشکی قانونی، مجلس شورای اسلامی، فراجا و همچنین نظرات کارشناسی پزشکان متعهد کشور نشان می‌داد که؛ هیچ اقدام مستقیمی از سوی عوامل انتظامی منجر به فوت خانم امینی نگردیده است، اما اغتشاش به این بهانه آغاز و اساسا موضوع متوفی به فراموشی سپرده شد.
معاون استاندار قم گفت: مدیر متخلف یکی از بانک‌های استان قم که بی توجه به تذکر شهروندان نسبت به یک خانم بی‌حجاب، خدمات بانکی به وی ارائه شده بود با دستور استاندار قم برکنار شد.
محسن زنگنه گفت: براساس گزارش دیوان محاسبات، از حدود ۱۶۰ حسابی که (شرکت‌های وزارت نفت) در بانک‌های مختلف داشتند، تقریباً ۹۰ تای آن‌ها، شناسایی و مسدود شده و به حساب واحد خزانه در بانک مرکزی منتقل شده است.
معاون نظارت بانک مرکزی عنوان کرد: برخی تسهیلات پرداختی بانکها از شمول تسهیلات کلان بدلایلی مستثنی شدند اما در صورت نداشتن دلایل موجه، براساس مقررات با بانکهای متخلف برخورد می شود.
به گفته معاون نظارت بانک مرکزی، حسب بازرسی‌های انجام شده و گزارش‌های واصله، برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی همچنان با توسل به روش‌ها و شیوه‌های مختلف از نرخ‌های مصوب ابلاغی تخطی می‌کنند.
معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، به هیأت انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند.
بر اساس آمار، عملکرد بانک‌ها به جز بانک مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن تقریبا هیچ است و سازمان امور مالیاتی مطابق قانون باید بانک‌های متخلف را با جریمه مالیاتی سنگین مواجه کند.
بازرسان استاندارد ۵ واحد تولیدی متخلف تولیدکننده بلوک‌های سیمانی غیراستاندارد شناسایی و توقیف کردند.
بانک مرکزی در بخشنامه اخیر خود بر آخرین اخطار و تذکر به بانک‌ها و موسسات اعتباری ناقض نرخ‌های سود اشاره داشته است؛ بنابراین انتظار می‌رود که این بانک گزارشی شفاف از برخورد بانک‌های متخلف ارائه کند تا مشخص شود که نهاد ناظر اقدام موثری داشته است.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ضمن تاکید بر لزوم پایبندی بانک‌ها در پرداخت سود علی‌الحساب به سپرده‌ها از معرفی مدیران متخلف به هیئت انتظامی بانک‌ها خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ