منابع خبری از ادامه درگیری‌های سنگین مسلحانه میان نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان در خارطوم در راستای سیطره بر اماکن حساس دولتی خبر می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی ضمن اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد نوشت: نفوذ، کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ سخت و نرم، ابزار نظام سلطه برای سرکوب اراده کشورهای مستقل است.
یک روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت که حضور معاون وزیر خارجه آمریکا در نیجر پس از کودتای نظامی در این کشور، به شدت پاریس را خشمگین کرده است.
یک روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت که حضور معاون وزیر خارجه آمریکا در نیجر پس از کودتای نظامی در این کشور، به شدت پاریس را خشمگین کرده است.
برخلاف سایه تهدید نظامی سران «اکواس» علیه کودتاچیان در نیجر، منابع رسانه‌ای از آرامش نسبی در میادین شهر نیامی و حمایت اکثر مردم از نظامیان در خلع رئیس جمهور تحت حمایت فرانسه خبر می‌دهند.
دبیرکل سازمان ملل متحد امروز وقوع کودتا در کشور نیجر را محکوم کرد.
در پایتخت نیجر تلاش برای کودتا در جریان است و این کودتا با واکنش جهانی روبرو شده است.
شورش اخیر واگنرها در روسیه و عقب‌نشینی آن‌ها با میانجی‌گری رئیس‌جمهور بلاروس شبهات زیادی را به وجود آورد. شاید توطئه نیز یکی از گزینه‌ها برای بروز چنین رخدادی باشد. جلیل رحیمی جهان آبادی، کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، این باره به گفتگو با تابناک پرداخته است و اتفاقات اخیر را قابل پیش‌بینی دانست.
نشستِ «کودتا در کودتا؛ در سودان چه خبر است؟»
درگیری‌ها در سودان در پایان دومین هفته خود همچنان با وجود برقراری آتش‌بس‌های شکننده ادامه دارد، اما سوال اساسی این است که سرنوشت این اوضاع تنش‌آمیز به کجا خواهد رسید.
رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ تصمیم دارد تغییرات اساسی در رده‌های مدیریتی این باشگاه داشته باشد.
آخرین کودتا در سودان به اکتبر ۲۰۲۱ بر می گردد که طی آن عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان اقدام به کودتای نظامی علیه دولت وقت کرد و قدرت را به دست گرفت.
آخرین کودتا در سودان به اکتبر ۲۰۲۱ بر می گردد که طی آن عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان اقدام به کودتای نظامی علیه دولت وقت کرد و قدرت را به دست گرفت.
سودان با ثبت آماری عجیب در زمینه وقوع کودتاهای نظامی از این لحاظ در جهان در بین رتبه‌های نخست قرار دارد.
سودان کشوری با سابقه کودتا و جنگ و کشمکش طی چند دهه، این روزها شرایط خطرناکی پیدا کرده است و درگیری‌های شدیدی در این کشور واقع در آفریقا جریان دارد.
عبدالفتاح البرهان و محمد حمدان داگلو در جریان کودتا یک جبهه مشترک را برای بیرون راندن غیرنظامیان از قدرت تشکیل داده بودند اما با گذشت زمان، ژنرال حمدان داگلو به تدریج خواستار کنار آمدن با غیرنظامیان شد و کودتا را محکوم کرد.
مدیرعامل سابق استقلال در مصاحبه‌ای به صحبت‌های رییس سازمان خصوصی‌سازی پاسخ داد.
تیم‌های والیبال گنبد و ارومیه در تهران بازی نمی‌کنند و ممکن است از حضور در پلی اوت انصراف دهند.
نخستین جلسه شورای فنی فدراسیون بوکس در حالی روز شنبه ۱۷ دی ماه برگزار خواهد شد که دو نفر از اعضا این شورا درصدد جلوگیری از برگزاری این جلسه بودند!
گامبیا از خنثی سازی نقشه اجرای یک کودتا در این کشور خبر داد.
بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌ای زین‌الدین زیدان با فدراسیون فوتبال فرانسه به توافق رسید تا در پایان جام جهانی قطر به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور معرفی شود.
به نظر می‌رسد که تغییرات بسیاری از فرانسه تا اسپانیا در عرصه فوتبال ملی در حال رخ دادن است.
طبق برخی گزارش‌ها، رئیس‌جمهور چین توسط ارتش آزادی‌بخش خلق این کشور از قدرت کنار گذاشته شده و در حبس خانگی به سر می‌بَرد.
تظاهرکنندگان در راهپیمایی روز سه شنبه در خارطوم، پایتخت سودان از ارتش خواستند تا به پادگان‌ها برگردند.
بحران کانال سوئز، قتل عام مردم ایرلند شمالی، کودتای آلبانی، مشارکت در کشتار مردم عراق، افغانستان، سوریه و یمن بخشی از کارنامه خونین الیزابت دوم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ