بحران کانال سوئز، قتل عام مردم ایرلند شمالی، کودتای آلبانی، مشارکت در کشتار مردم عراق، افغانستان، سوریه و یمن بخشی از کارنامه خونین الیزابت دوم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ملکه آمانیرناس، رهبر پادشاهی کوش، جنگ طافت‌فرسایی را از سال ۲۵ تا ۲۲ قبل‌ازمیلاد، علیه رومی‌ها شروع و گسترش آن‌ها به سمت آفریقا را متوقف کرد.
ساره جوانمردی بعد از یک سال دوری از میادین و برخلاف صحبت‌های مطرح شده مبنی بر غیبت در بازی‌های پاراآسیایی، به عنوان ورزشکار و پرچمدار کاروان ورزش ایران حضور خواهد داشت.
محمد بن زاید آل نهیان، رئیس کشور امارات همانند ملک سلمان از طریق نوعی «کودتای نرم» علیه برادرانش قدرت را به فرزند ارشد خود انتقال داد.
در سال ۲۰۰۲، لتیزیا کماکان در یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسپانیا مشغول کار بود و حتی تصورش را هم نمی‌کرد که زندگی اش چگونه دگرگون خواهد شد. پرنس فلیپ بعضی از گزارش‌های لتیزیا را در تلویزیون دیده و به او علاقمند شده بود. گفته می‌شود او بعد‌ها از یکی از دوستان خبرنگارش خواست تا آن‌ها را به همدیگر معرفی کند و از اینجا بود که داستان عشق پریان گونه‌ی آن‌ها آغاز شد.
بنا‌های تاریخی یا به دلیل معماری یا به اعتبار صاحب بنا ارزشمند محسوب می‌شوند. خانه انیس‌الدوله، اما واجد هر دو این شاخص‌هاست. معماری اصیل و سنتی از حیاط و حوض فیروزه‌ای‌اش گرفته تا تالار و ایوان با طاق نیم‌دایره‌ای، اندرونی هشت‌دَر و سالن شاه‌نشینش، که به آن ارزش بخشیده تا سکونت بانوی قدر قاجار که به رغم اینکه بهره چندانی از زیبایی نداشت، ولی چنان دل شاه را برده بود که محال بود روی حرف او حرف بزند.
آونگ (ناقوس) سال‌ها خفته‌اش به همراه ساعت قدیمی شهرمان بار دیگر به «دنگ و دونگ» افتاد تا یادآور روزگاران گذشته باشد که مردم با صدای آن، سحرگاهان از خواب برخاسته، اقامه بسته و دوگانه‌ای به درگاه یگانه یکتاگزارده و لب از طعام فروبسته، تا واجب خدا را به جا آورند.
الیزابت دوم در تاریخ هشتم سپتامبر و در سن ۹۶ سالگی درگذشت. وی به مدت ۷۰ سال سلطنت در بریتانیا را بر عهده داشت که طولانی‌ترین دوره سلطنت در این کشور به شمار می‌رود.
ملکه رانیا همسر عبدالله دوم شاه اردن، جزئیات نخستین دیدارش با الیزابت دوم ملکه انگلیس را اعلام کرد.
احمد نوراللهی برای صدور ویزای خود باید روز سه‌شنبه به سفارت اتریش در امارات مراجعه کند.
اگر چه در عصر ملکه ویکتوریا گفته می شد «خورشید در مستعمرات بریتانیا غروب نمی کند» اما در دوره ملکه الیزابت، استعمار جای خود را به برپایی کودتا و مداخله نظامی در کشورهای مختلف جهان داد.
مرگ ملکه الیزابت دوم، بازخوردهای گسترده‌ای را از سراسر جهان به همراه داشت و در یکی از این واکنش‌ها، استاد دانشگاهی در آمریکا به تاج و تخت ملکه تاخت.
تاریخ دقیق مراسم تشییع و تدفین ملکه الیزابت دوم مشخص شد اما هنوز معلوم نیست که آیا این موضوع تاثیری روی مسابقات هفته آینده لیگ برتر دارد یا خیر.
اشغال ایران در ۲ جنگ جهانی، کمک ملکه به بقای پهلوی دوم با اجرای کودتای ۲۸ مرداد، حمایت تمام قد از عراق در جنگ تحمیلی و تحریم ایران تنها چشمه‌ای از پرونده سیاه انگلیس و الیزابت دوم است.
در حالی‌که مردم و دولت انگلیس تحت فشارهای سخت اقتصادی قرار دارند، بنا بر گزارش‌ ها مراسم تشییع و خاکسپاری ملکه الیزابت و تاج گذاری چارلز سوم پادشاه جدید این کشور، بیش از ۶ میلیارد پوند هزینه خواهد داشت.
کاخ باکینگهام در بیانیه ای زمان خاکسپاری ملکه انگلیس را دوشنبه هفته آینده اعلام کرد.
در حالی‌که دولت انگلیس با بحران‌ اقتصادی روبروست، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که هزینه تشییع جنازه ملکه و تاج‌گذاری پادشاه جدید این کشور، میلیادها پوند هزینه خواهد داشت.
هر چند آمریکا میدان‌دار اصلی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود ولی نمی‌توان از نقش پشت پرده انگلیس که الیزابت دوم به تازگی ملکه آن شده بود گذشت.
تمام اعضای خانواده سلطنتی یا در کاخ بالتیمور در اسکاتلند هستند و یا در راه رفتن به این کاخ، محل سکونت ملکه الیزابت هستند.
یک رسانه روسی از مرگ ملکه انگلیس (الیزابت دوم) در سن ۹۶ سالگی خبر داد.
رسانه ها از مرگ ملکه الیزابت دوم خبر می دهند.
لیز تراس با انتشار پیامی در توئیتر نسبت به وضعیت سلامتی ملکه انگلیس ابراز نگرانی کرد و نوشت که در این شرایط فکر مردم کشور با او و خانواده سلطنتی است. گزارش ها حاکیست که پرنس چارلز ولیعهد انگلیس و همسرش دقایقی پیش راهی کاخ بالمورال شده‌اند.
حمید شوکت گفت: آنچه ملکی «خیانت» حزب توده در ۲۵ تا ۲۷ مرداد ۱۳۳۲ نامیده است بر نادیده انگاردن واقعیات استوار است. نیروی سوم حزب توده را از سویی به «تشنج و غارت و هرج‌ومرج» متهم می‌کرد و از سویی دیگر «بی‌عملی» آن حزب را نشانه خیانت می‌دانست. اگر «بی‌عملی» حزب توده را دلیل مؤثری در پیروزی کودتا بدانیم، آن‌وقت درباره نقش جبهه ملی و مصدق در مقام رئیس دولت یا ملکی و یارانش چه خواهیم گفت؟
سرنا ویلیامز، پرافتخارترین تنسیور زن تاریخ، اعلام کرد که به زودی از دنیای تنیس خداحافظی خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ