بسیاری از افراد زمانی که احساس می‌کنند سرماخوردگی شروع می‌شود، سعی می‌کنند با آنتی‌بیوتیک‌های باقی مانده خوددرمانی کنند. این امر نه تنها برای سرماخوردگی ناشی از ویروس موثر نیست، بلکه ممکن است باعث مشکلات حاد کلیوی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان در تحقیقی جدیدی فهمیده‌اند افرادی که بیش از ۴.۵ سال داروی ضدریفلاکس مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.
سفید شدن زودرس موها یکی از نگرانی‌های رایج این روزها است. دانه‌های کتان سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین E هستند. این یک غذای فوق العاده برای مو است. پوست سر را هیدراته نگه می‌دارد، از سفید شدن زودرس به همراه تعدادی دیگر از نگرانی‌های مو جلوگیری می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: مصرف هرگونه داروی گیاهی باید با تجویز و تحت نظر متخصصین مربوطه انجام گیرد تا از تداخلات دارویی و عوارض جانبی پیشگیری گردد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر دارو‌های ممنوعه در پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در عراق را اعلام کرد.
کمبود برخی دیگر از ویتامین‌ها نیز با درد مفاصل ارتباط دارد. این امر بویژه در افراد با رژیم و تغذیه نامناسب رایج است. ویتامین B ۱ و ویتامین E، ویتامین‌های B ۶ و ویتامین B ۱۲ از این دست هستند. با این حال درد مفاصل می‌تواند ناشی از مشکلات جدی دیگر هم باشد بنابراین؛ اگر با جبران ویتامین‌ها همچنان دچار درد مفاصل بودید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
اگرچه در ایالات متحده چندان رایج نیست، اما از سال ۲۰۱۱ میلادی مواردی از ابتلا به هپاتیت A مرتبط با مواد غذایی‌ای، چون ماهی‌های تن منجمد، توت سیاه (بلک بری) و دانه‌های انار رخ داده اند.
سردار بنی‌اسدی‌فر حمل و استفاده از انواع دارو‌های آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین در کشور عربستان را ممنوع عنوان کرد و گفت: در صورت کشف این قبیل دارو‌ها در کشور عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد لذا شایسته است افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.
به جای اینکه دارو‌ها بموقع و با کمترین قیمت در اختیارمان قراربگیرد باید علاوه بر مشکلات جسمی و روحی‌مان مدام نگران باشیم و زیر بار قرض برویم. از مسئولان درخواست دارم تا با وارد کردن این دارو‌ها حداقل بخش کوچکی از رنج ما را تسکین دهند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص دارو‌های ممنوعه حج ۱۴۰۲ توضیح داد.
رایج ترین داروهای تجویزی که افراد به آن حساسیت دارند پنی سیلین است اما آلرژی واقعی دارویی امری نادر است. هیچ راهی برای کسی اطمینان از حساسیت به یک دارو پیش از مصرف آن وجود ندارد. اگر پس از پس از آغاز مصرف یک داروی جدید علائم یا واکنشی را مشاهده کردید فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
پدرام پاک آئین در برنامه گفتگوی ویژه خبری، اظهار داشت: با توجه به اینکه سقط جنین جرم انگاری شده است، وزارت بهداشت نیز برنامه‌هایی برای برخورد با سقط عمدی در دستور کار قرار داده است.
متاسفانه تصوری که به اشتباه بین مردم رایج شده این است که دارو‌های گیاهی اگر فایده نداشته باشند، ضرر هم ندارد. در واقع طبیعی بودن دارو را دلیلی برای بی ضرر بودن آن می‌دانند که این تصور درست نیست. به عنوان مثال مصرف بیش از حد آویشن موجب سردرد، تهوع، استفراغ، حساسیت پوستی و... می‌شود. ضمناً نمی‌توان دارو‌های گیاهی را در تمام موارد جایگزین دارو‌های شیمیایی کرد.
تفاوت داروی جدید با دارو‌های موجود این است که به جای یک گیرنده، چند گیرنده را فعال می‌کند و گویا کلید عبور از حالت تهوع و استفراغ است.
مرکز تحقیقاتی John Innes و دانشگاه استنفورد با تشکیل یک تیم تحقیقاتی و نیز با همکاری یکدیگر، از تکنیک‌های نوین و بنیادین برای کشف مسیر‌های بیوسنتزی این مولکول‌های ارزشمند خبر دادند. این مولکول‌ها توسط گیاهی خاص از جمله ماهون (mahagony) و مرکبات تولید می‌شوند.
وجود دارو‌های اضافی و مازاد مصرف در خانه‌ها، یکی از معضلات روز‌های خانه تکانی ایرانی‌ها است. بدانید که گرما، هوا، نور و رطوبت ممکن است به داروی شما آسیب برساند. دارو‌های خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. به عنوان مثال، آن را در کشوی کمد یا کابینت آشپزخانه خود دور از اجاق گاز، سینک و هر وسیله گرمایی نگهداری کنید. شما همچنین می‌توانید دارو را در یک جعبه ذخیره سازی، در یک قفسه، یا در یک گنجه نگهداری کنید
فیل‌ها طولانی‌ترین دوره بارداری را در بین پستانداران دارند، دوره بارداری فیل‌ها ۱۸ تا ۲۲ ماه است. دوره‌های رشد طولانی در میان حیوانات بسیار باهوش رایج است.
محققان گزارش می‌دهند کودکانی که در معرض دارو‌های اختلال بیش فعالی قرار گرفتند، بیشتر در معرض اختلالات عصبی رشدی مانند اختلال بیش فعالی یا اوتیسم نیستند.
دادستان تهران بیان کرد: در این عملیات کارگاه فرآوری دارو‌های تقلبی ترک اعتیاد شناسایی شد که طی آن بیش از ۴ میلیون حبه قرص متادون و مقادیر زیادی شربت تریاک و شربت متادون کشف و ضبط شد.
درنامه انجمن علمی روان‌پزشکان ایران خطاب به سید ابراهیم رئیسی، دکتر مجید صادقی رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران با تاکید بر این که «شاهد فراز و فرود دسترسی مردم به دارو‌هایی هستیم که قطع مصرف آن‌ها و حتی تغییر ناگزیر یکی از آن‌ها ممکن است تبعاتی بسیار ناگوار داشته باشد» یادآور شده که «در این شرایط، روان‌پزشکان ایران هر روزه با مراجعانی روبه‌رو هستند که به دلیل تهی شدن بازار از داروی مصرفی آن‌ها یا ناکافی بودن دارویی که داروخانه به آن‌ها تحویل می‌دهد، در خطر بازگشت علایم شدید بیماری هستند».
فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز سپاه شیوه مقابله با دشمن در تمامی عرصه‌ها را می‌داند، گفت: علمی که سپاه به وسیله آن اقدامات خود را صورت می‌دهد الزاما دانش‌های رایج موجود در کتب نیست بلکه بخش مهمی از آن دانشی است که سپاه تولید می‌کند و در میدان مجاهدت به دست آمده است.
محققان دریافتند افرادی که در حال حاضر از استاتین استفاده می‌کنند، ۱۷ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی در نواحی لوب مغز و ۱۶ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی در نواحی غیر لوب مغز هستند.
علیرغم آن که نمی‌توان ژن‌ها را تغییر داد اما می‌توان از سایر عوامل خطرزا برای زوال عقل اجتناب ورزید. برای مثال، مصرف برخی داروها ممکن است خطر زوال شناختی را افزایش دهد.
۷ علامت شایع اختلال کم کاری تیروئید عبارتند از: افزایش تدریجی وزن، خستگی، حساسیت بیش از حد به دمای سرد، درد‌های عضلانی و مفاصل، خشکی پوست یا نازک شدن موها، قاعدگی‌های سنگین یا نامنظم و افسردگی.
«داریوش نسبی‌تهرانی»، مدیرعامل انجمن صرع، از کمبود دارو‌های کنترل‌کننده تشنج در ایران انتقاد و نگرانی‌هایی را مطرح کرده بود «ممکن است دارویی به یک نام، اما از یک شرکت خاص، در روند درمان بیمار مؤثر باشد؛ اما همان دارو با تولید شرکت دیگری، بیمار را با عوارض جدی از‌جمله تشنج روبه‌رو کند. پزشکان ترجیح می‌دهند که حتی داروی بیماران را از این نظر هم تغییر ندهند؛ چرا‌که وابستگی بیماران صرع به یک داروی خاص بسیار زیاد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ