بیش از ۶۰۰ سنگ مزار در گورستان خالد نبی دیده می‌شود. پراکندگی این سنگ‌ها در دامنه‌های کوه مرکزی و کوه شرقی است و برخی دیگر از مجموعه سنگ مزار‌ها به‌صورت‌های منفرد در تپه‌های اطراف قرار گرفته‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که تصمیم واشنگتن برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، مؤید آن است که این کشور می‌خواهد از اوکراین برای خلاص شدن از سلاح‌های قدیمی‌اش استفاده کند.
سازمان فضایی ایران همزمان با موسم حج، تصاویری را که به تازگی ماهواره خیام از ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین از مسجدالنبی (ص) و قبرستان بقیع در شهر مدینه گرفته است را منتشر کرد.
«بقیع» یا «بهشت بقیع» در شهر مدینه، آرامگاه حضرت فاطمه (س) و چهار تن از امامان شیعه و حدود ۲۴ تن از خاندان و صحابه پیامبر اکرم (ص) است. قبرستانی بسیار بزرگ و مسطح که حتی مساحت‌اش را بیشتر از مسجدالنبی (ص) می‌دانند، که هر چند قدمت آن مشخص نیست، اما گفته می‌شود پیشینهٔ تاریخی آن به قبل از اسلام می‌رسد و حتی بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، این قبرستان، تنها مکانِ دفنِ مسلمانان بوده است. از زمان پیامبر (ص) تا همین امروز، بسیاری از مسلمانان را که در مدینه از دنیا می‌رفتند، در بقیع به خاک می‌سپردند، در حال حاضر نیز آن قبرستان عمومی مدینه به شمار می‌رود. قبرستان بقیع در طول روز به جز اوقاتی که شخصی را برای دفن کردن می‌آورند، بسته است و تنها، پس از نماز صبح و عصر و روزی حدود ۳ ساعت، برای زیارت زائران (فقط آقایان) باز می‌شود.
رئیس شورایاری محله کن می‌گوید: «البته ما در این قبرستان تنها به اهالی اصیل کن اجازه دفن می‌دهیم و برای کوچکی قبرستان هم یک راهکار پیدا کرده‌ایم. الان قبر‌ها ۳ طبقه شده‌اند. اگر یکی از اعضای خانواده ۳۰ سال از زمان مرگش گذشته باشد به حکم شرعی می‌شود جنازه دیگری در آنجا دفن کرد. با این روش توانسته‌ایم با ظرفیت کم تعداد اموات بیشتری دفن کنیم و این‌طور که پیداست تا ۴، ۵ سال آینده ظرفیت اینجا پر است.»
اگر فردی در روستای ساپانتا فوت کند سهم او یک سنگ قبر آبی و رنگارنگ در قبرستان مری است که روی آن نامش نوشته شده است. روی آن نقاشی با شعری طنزگونه که شغلش یا نحوه مرگش را نشان دهد، کشیده می‌شود.
در ماه تاکنون قبرستانی تشکیل شده‌است؛ بیشتر از ۲۰۰ تن زباله موجود در ماه، آشغال های فضایی هستند که اطراف آن را فرا گرفته‌اند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از آنجایی که این موضوع بر خلاف رویه فرهنگ و آداب رسوم استان و فاقد هرگونه مبنای شرعی و دینی بوده و جز ترویج خرافات و البته تحمیل هزینه‌های گزاف بر گُرده مردم بویژه خانواده‌های فقیر و دارای یتیم، منفعتی نه برای خانواده‌ای، قبیله‌ای و حتی اموات ندارد و به عنوان بدعت در حال گسترش است، بنابراین باید سریعا جمع آوری و مدیریت شود.
پلیس هنوز به درستی نمی‌داند که این دست چگونه از قبرستانی که تقریباً یک و نیم کیلومتر دورتر از محل اکتشاف است، به جنگل رسیده است.
پرچم‌های اوکراین بر فراز قبر سربازان کشته شده اوکراینی در یک گورستان نظامی در خارکیف به اهتزاز در آمده است. نیرو‌های روسی یک سال پیش در چنین روزی، به این منطقه حمله کرده بودند.
مراسم تشییع پیکر پرویز مشرف با شرکت حدود ۲۵۰۰ نفر برگزار و در یک قبرستان نظامی در کراچی به خاک سپرده شد.
شهردار تهران در مورد آخرین وضعیت ایجاد آرامستان جدید در پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.
اینجا آرامستان بهشت فاطمه است واقع در شهریار. همان گورستان معروف نصیرآباد باغستان که روزی خانه‌ای بود به ظاهر امن، برای گروهی معتاد و کارتن‌خواب، زنان و مردانی که از سرمای زمستان به گور‌های از پیش آماده شده پناه آورده بودند و دو یا سه نفری شب‌ها را در آن نشسته می‌خوابیدند. زمستان سال ۱۳۹۵ بود که حرف دل خیلی‌هاشان شد «قلمت بشکنه روزنومه‌چی که اومدی از ما نوشتی، اومدی بهترش کنی همین سرپناه هم از ما گرفتی.»
خانه نیما در همسایگی خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در منطقه شمیرانات واقع شده و دارای ۵ اتاق است. معماری آن به‌گونه‌ای است که ۴ اتاق تودرتو دارد و یک اتاق دیگر جدا از سایر اتاق‌هاست که گفته می‌شود اتاق نیما بوده است. ایوان ورودی ساختمان ۸ ستون آبی‌رنگ با سطح مقطع دایره‌ای‌شکل دارد.
پله اسطوره برزیلی در بلندترین قبرستان جهان که ۸۰۰ متر با ورزشگاه سانتوس فاصله دارد به خاک سپرده شد.
پله امروز مومیایی می شود و در طبقه چهاردهم یک گورستان با چهارده هزار طاق دفن خواهد شد! این قبرستان در کتاب گینس به عنوان بلندترین قبرستان عمودی ثبت شده است! محل استراحت ابدی پله دارای یک آبشار و موزه ماشین هست
در مجموع، ۷۵۰ دندان کوسه از عمق ۵.۴ کیلومتری اقیانوس بیرون کشیده شد که متعلق به طیف وسیعی از گونه‌های شکارچی بودند.
تشرف به قبرستان بقیع از سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی وهابیون با سختی‌هایی همراه بود؛ تاجایی که بسیاری از زائران مدینه امکان تشرف به این مکان مقدس را نداشتند و همچنان نیز ورود بانوان به این قطعه از بهشت ممنوع است.
مهندس جوان گفت: به پیشنهاد دوستم راهی خانه‌ای در جنوب تهران شدیم و مرد رمال برایم نسخه‌هایی پیچید. یکبار گفت باید کاغذی را در قبرستانی متروکه دفن کنی و یکبار هم گفت باید کاغذی را آتش بزنی. سه بار به خانه مرد رمال رفتم و هر بار نسخه‌های او را اجرا کردم، اما بی‌فایده بود و اوضاع بهتر که نشد بدتر هم شد. برای بار چهارم به سراغ مرد رمال رفتم و او گفت ارواح خبیثه خانه ات را احاطه کرده‌اند و به همین دلیل است که نسخه‌ها کارساز نیست.
زیدآبادی نوشت: تمام نیرو‌های سیاسی و اجتماعی در ایران چه در داخل حکومت و چه خارج از آن، باید آمادۀ به‌کارگیری شیوه‌های فرهنگی و متمدنانه برای رفع اختلافات خود به قصد دستیابی به توافق شوند. بدیل این شیوه، دیگر حکم‌فرما کردن سکوتی قبرستانی از راه اعمال زور یا نفی و انکار دیگری نیست.
هتل سازی ستاره بارسلونا روی قبرستان مسلمانان!
رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به پیروزی تاریخی در ۲۱ سپتامبر، تاکید کرد که این پیروزی ملت یمن را نجات داد و این انقلاب از لحاظ دینی، اخلاقی و ملی به نفع مردم بود.
قبرستان ممنوعه تهران که با نام قبرستان دولاب نیز شناخته می‌شود، یک‌گورستان قدیمی مربوط به مسیحیان است. در واقع این قبرستان باغی بزرگ در اتوبان شهید محلاتی، بین خیابان‌های شهید رضایی و مستفیذ است که در میان اهالی به نام قبرستان «دولاب» شناخته می‌شود.
باستان‌شناسان در چین به تازگی قبرستانی ۵۰۰۰ ساله از افرادی بیش از حد قدبلند را پیدا کرده‌اند که در استان شاندونگ این کشور زندگی می‌کردند. ارتفاع بقایای اسکلتی آن‌ها به بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر می‌رسد.
حدود ۵۰ نفر روز پنجشنبه در مراسم تشییع جنازه دو سرباز ارتش اوکراین در یک قبرستان پر درخت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین شرکت کردند. یکی از تابوت‌ها متعلق به جسد اولگ پانچنکو ۴۸ ساله استکه در جریان درگیری‌ها کشته شد. سرباز کشته شده لباس نظامی به تن داشت و جراحاتی روی صورتش داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ