اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اعضای تیم ملی بسکتبال زنان امروز عصر به چین تایپه پرواز می کنند.
کاخ سفید اکنون به دنبال کنترل اوضاع تا یک زمان خاص، یعنی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ است. تا آن زمان، هدف این است که اطمینان حاصل شود شرایط بحرانی نمی‌شود. با این تفاهم، تهران به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود و احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز به شدت کاهش می‌یابد. واشنگتن امیدوار است از این زمان برای تمرکز بر دو جبهه‌ای که به نظرش جبهه‌های اصلی است، یعنی چین و جنگ روسیه-اوکراین، استفاده کند. انتظار اولیه آمریکا از اسرائیل این است که مداخله‌ای نکند.
اگرچه قرار نیست وزیر خزانه داری آمریکا در سفر به چین با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین دیدار کند، اما انتظار می رود که ا با معاون نخست وزیر شورای دولتی گفتگو کند.
"لیمینگ شن"، دیپلمات چینی به اظهارات عجیب در ایران درباره مصرف یک وعده غذا در چین با انتشار توییتی پاسخ داد.
الهه منصوریان سرمربی تیم ملی جوانان ووشوی زنان با انتشار یک استوری از تیپ و ژست تازه اش در چین رونمایی کرده است.
وزارت خارجه آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن انتظار هیچ پیشرفت یا تحولی در روابط دوجانبه با پکن را از سفر بلینکن به چین ندارد.
ساعت‌ها انتظار، یک اتاق هتل گران‌قیمت و یک تعقیب و گریز طاقت فرسا در سراسر پکن برای یک هوادار چینی که در نهایت با قهرمان آرژانتینی خود، لیونل مسی عکس سلفی تار گرفت، ارزشش را داشت. لیو یوهانگ، یک برنامه نویس کامپیوتری ۲۶ ساله گفت: لیونمل مسی فقط یک ورزشکار نیست، بلکه یک هنرمند است. او به من معنای بیشتری در زندگی بخشیده و به نوعی باور برای من تبدیل شده است. لیونل مسی با تیم ملی آرژانتین برای دیدار دوستانه مقابل استرالیا در چین بسر می‌برد.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه با تجدید نگرانیهای اقتصادی در آمریکا و چین که دورنمای تقاضا برای سوخت در دو مصرف کننده بزرگ نفت در جهان را نگران کننده کرد، کاهش یافت و به سوی چهارمین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.
کارشناسان مدت‌ها انتظار داشتند که جمعیت هند تا اواخر دهه ۲۰۲۰ از چین پیشی نگیرد، اما کاهش مداوم نرخ باروری در چین این برآورد را هفت سال جلوتر انداخته است. میانگین تعداد فرزندان به ازای هر زن در جمهوری خلق چین به ۱/۲ رسیده که یکی از پایین‌تر نرخ‌هاست. در هند هر چند بارآوری در سال‌های اخیر کمتر شده، اما نرخ آن ۱/ ۲ است. در دهه ۱۹۵۰ این نرخ ۶ بود و در دهه ۱۹۹۰ کمی بیش از ۳.
جوسپ بورل با بیان اینکه «ما برای حل چالش‌های جهانی به چین نیاز داریم» افزود: می‌خواهیم تعامل سازنده‌ای را با چین ایجاد کنیم. اما انتظار داریم که این کشور به عنوان یک بازیگر مثبت و سازنده جهانی، به ویژه در مقابل تجاوز روسیه به اوکراین، که نقض منشور سازمان ملل بشمار می‌رود، رفتار کند.
رضایی با بیان اینکه چین در سیاست خارجی کشور ما، کشور مهمی است، افزود: سطح روابط اقتصادی دو کشور این مطلب را نشان می‌دهد؛ لذا این سفر در توسعه و ارتقای روابط نقش زیادی دارد. انتظار می‌رود در آینده شاهد ارتقای روابط با چین باشیم. ان‌شاءالله سطح صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی به چین نیز بیشتر شود.
احمد زیدآبادی نوشت: از نظرگاه چینی‌ها، تشنج بین جمهوری اسلامی و برخی قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای به طرز بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است و چنانچه این تشنج فزاینده کنترل یا مهار نشود، بی‌ثباتی‌های ناشی از برخورد بین آنها، منافع چین را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه که بازار منتظر سیگنالهای بیشتری از احیای تقاضای چین برای سوخت به منظور جبران افت اقتصادهای بزرگ دیگر بود، تغییر چندانی نداشت و در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.
انتشار تصاویری از یک بالن تجسسی چین در آسمان مونتانا آمریکا خبرساز شده است. شلیک به بالن در پنتاگون بررسی شده است، اما باتوجه به ریسک‌های امنیتی برای ساکنان محل، این گزینه فعلا به‌طور جدی مطرح نیست.
یک متخصص گفت: «برعکس چیزی که معمولاً مراجعه کننده‌ها انتظار دارند استفاده از کرم‌ها و روش‌های جوانسازی راه‌های پیشگیری از چین و چروک پوست نیستند، بلکه فقط می‌توانند پوست را به شکل موقت شاداب و جوان‌تر نشان دهند.»
مهاجرانی در اعتماد نوشت: فرانسوی‌ها اصطلاح معنی‌دار «عقل سرد» را برای اعمال حاکمیت و شیوه حکمرانی به کار می‌برند. ما به جای «عقل سرد» که چینی‌ها استاد کاربری‌اش هستند، از «هیجان داغ» استفاده می‌کنیم. از شورای راهبردی سیاست خارجی همین انتظار می‌رود که در برابر سیاست‌های راهبردی چین در منطقه از تعبیر اخلاقی و عاطفی «جبران کردن» استفاده نکند.
دولت چین به قدری درگیر مقابله با بحران‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع کووید خواهد بود که انرژی اضافی برای رسیدگی به مسئله تایوان نخواهد داشت. آن چه باید منتظر آن باشیم این است که پکن باور دارد می‌تواند حزب اپوزیسیون در تایوان را وادار کند تا آن چه چین می‌خواهد را انجام دهند.
در دولت سیزدهم، همه انتظار داشتند که سیاست «نگاه به شرق» برای تعمیق روابط با چین و روسیه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اما ایران، این موازنه را رعایت نکرد و بیشتر تخم‌مرغ‌های خود را در سبد روسیه و جین گذاشت و از غرب غافل شد. موضوعی که استادان دانشگاه، از آن به عنوان یک «توهم» در «رابطه راهبردی» ایران با چین و روسیه یاد می‌کنند که به تعبیر فعالان سیاسی دولت رئیسی با شوآف پیش برد و تاکنون نیز منافعی برای ایران نداشته است.
نماینده مردم چابهار با اشاره به لزوم برخورد قاطع با مقامات پکن، استفاده از ادبیات دیپلماتیک متناسب با چنین اقدامی را ضروری دانست و تأکید کرد: «سفیر چین حتما باید احضار شود نه این‌که بگویند ما سفیر را خواسته‌ایم. چرا که ادبیات دیپلماتیک هم فوق‌العاده مهم است که متاسفانه آن انتظاری که از وزارت امور خارجه داشتیم برآورده نشد.»
یک عضو حزب موتلفه اسلامی بیانیه ضدایرانی چین و کشورهای عربی را غیردوستانه، غیرمنصفانه و خلاف انتظار برشمرد.
انتظار می‌رود ۲۶ میلیون نفر تنها در انگلستان در طول ماه‌های زمستان در فقر انرژی غرق شوند.
وزارت خارجه چین یک روز پس از انتشار ویدئویی از برخورد تحقیرآمیز رئیس جمهور این کشور با نخست وزیر کانادا، اعلام کرد که گفت‌وگوی رؤسای جمهور دو کشور کاملا عادی بوده است.
مقامات فضایی چین گفته‌اند که انتظار می‌رود موتور جدید پیشران اصلی موشک لانگ مارچ ۹(Long March ۹) باشد، مدلی که در دست تحقیق و توسعه است و برای فرستادن فضانوردان چینی به ماه استفاده خواهد شد.
رسانه‌های چینی با انتشار فیلمی از وقوع حریق گسترده‌ای در یک آسمان‌خراش واقع در شهر چانگشا مرکز استان هونان خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ