برخی گونه‌ها در حیات وحش به خصوص در دنیای حشرات وجود دارند که ذاتا و به خودی خود از چشم‌ها پنهان خواهند ماند چه خطری آن‌ها را تهدید کند یا نکند. این حشرات به طور طبیعی به شکل یکی از اجزای محیط زندگیشان خلق شده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان در جستجوهایشان در آب‌های نزدیک قطب جنوب، گروهی از حیوانات دریایی مرموز به نام پروماکوکرینوس یا ستاره‌های پَرگونۀ قطب جنوب را کشف کرده‌اند.
چه حیواناتی می‌توانند صد‌ها سال عمر کنند؟ در این مطلب با حیواناتی آشنا می‌شوید که بیشترین طول عمر را در میان جانوران دریا و خشکی دارند.
در تصور قرون وسطایی فیل‌ها بزرگ‌ترین حیوانات جهان و دشمنان اژدها بودند. فیل نماد حضرت مسیح و اژدها نماد شیطان بود. چندین تصویر قرون وسطایی وجود دارد که در آن‌ها، فیل‌ها در دریاچه‌ها زایمان می‌کنند تا توله‌هایشان از شرّ اژدها در امان باشند.
هوش مصنوعی اخیرا پیش بینی کرده است که اگر حیوانات روی کره زمین به مریخ انتقال پیدا کنند، پس از ۱۰۰ هزار سال چه شکلی خواهند شد. در ادامه پیش بینی هوش مصنوعی را در قالب چهار تصویر خواهید دید.
در اینجا تصاویری از خاص‌ترین لحظات استتار حیوانات را ملاحظه می‌کنید. برای دیدن بعضی از حیواناتی که در این عکس‌ها هستند واقعا باید با دقت کامل به آن‌ها نگاه کنید. (تصویر نمایه حضور یک کرم ابریشم روی یک شاخۀ درخت را نشان می‌دهد، در حالیکه رنگ کرم کاملا با رنگ شاخه ادغام شده است).
شاه کرکس برای سیاره ما بسیار مفید است؛ حتما دلیلش را حدس زده‌اید، به این خاطر که لاشه حیوانات را می‌خورد و در نتیجه از پراکنده شدن بیماری‌های ناشی از اجساد مرده‌ها و لاشه‌ها پیشگیری می‌کند.
عکاسی در طبیعت بویژه وقتی سوژه ترکیبی از حیوانات و گیاهان باشد در نوع خود کاری بسیار دشوار و زمان بر است... مجموعه ای که مشاهده می کنید، حاصل ساعت ها انتظار و کار دقیق است. فتوشاپی در کار نیست و تمام این تصاویر بخش هایی از تعامل جالب سنجاب ها و پرندگان با گل ها را روایت می کنند.
ماده مخدری که از ترکیب ماده غذایی مورد استفاده حیوانات و هرویین تشکیل شده به آن زامبی میگویند. مقامات ایالت فیلادلفیا اعلام کردند این ماده علاوه بر تاثیرات روانی، می‌تواند به عفونت شدید خونی و قطع عضو منجر شود. منبع: صداوسیما
محققان جواهر و ابزار ساخته شده از دندان گراز را یافتند که نسبتاً منحصربفرد بودند چرا که مراسم آیینی مردمان فرهنگ کیوکوتنی معمولاً روی حیوانات اهلی از قبیل گاو، گوسفند، بز و سگ متمرکز بود.
ترسناک‌ترین حیوانات جهان هم درست به اندازه زیباترین‌ها از جهان و نعمت‌هایش بهره می‌برند. تماشای آ‌ن‌ها دری از این جهان رنگارنگ با تمام زشتی‌ها و زیبایی‌هایش را برای شما باز می‌کند.
عقرب‌ها گروه بزرگی از بندپایان متعلق به سرده عنکبوت‌ها هستند و جزئی از خطرناک‌ترین حیوانات دنیا محسوب می‌شوند. یکی از اعضای این گروه عقرب گادیم است که در ایران شهرت دارد.
یکی از این تصاویر یک گوزن شمالی غول پیکر را در حال قدم زدن در یک پارکینگ نشان می‌دهد. در تصویری دیگر سه اسب از نژاد کلایدسدال را می‌بینیم که مردی را احاطه کرده اند؛ و در یک تصویر هم یک اسب آبی دیده می‌شود که جلوی یک پسربچه‌ی کم سن و سال قد علم کرده است.
در اینجا تصاویر و توضیحات جالبی را دربارۀ عجیب‌ترین چشم‌ها در قلمرو حیوانات ملاحظه خواهید کرد.
مارمولک‌ها به‌عنوان بخشی از گروه حیوانات، در دسته خزندگان قرار دارند که ویژگی‌های مشترکی مانند زبان، چنگال و فلس از جمله آن ویژگی‌ها هستند. مارمولک‌ها خونسرد هستند و در هوای سرد دوام نمی‌آورند. به همین دلیل، آن‌ها در مناطق گرم و خشک جهان بیشتر زندگی می‌کنند. مارمولک‌ها می‌توانند تا ۵۰ سال زندگی کنند و شامل ۴۶۷۵ گونه شناسایی شده هستند.
استخوان‌های فسیل‌شده از محسوس‌ترین شواهد دایناسور‌ها هستند، اما تنها راه مطالعه درباره‌ی این حیوانات ماقبل‌تاریخ نیستند.
در این تصاویر همزیستی دیدنی از یک آهو و یک پرنده را مشاهده می‌کنید.
طبق سرشماری‌های صورت‌گرفته در طبیعت، ۸.۷ میلیون گونه جانوری در جهان وجود دارد که شامل ۶.۵ میلیون گونه در خشکی و ۲.۲ میلیون گونه در آب‌هاست؛ هرچند که بسیاری از دانشمندان می‌گویند احتمال دارد رقم واقعی بیش از اینها باشد.
عکاس حیات وحش سال توسط موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار شده است. اگر می‌خواهید از نزدیک این تصاویر زیبا و تصاویر دیگر را ببینید، می‌توانید تا ۲ ژوئیه ۲۰۲۳ به دیدن این نمایشگاه در موزه کنزینگتون جنوبی لندن بروید.
از چشمانی به اندازه یک بشقاب شام گرفته تا دید ۳۶۰ درجه، این حیوانات دارای روش های فوق العاده کارآمد برای دیدن هستند.
مصریان باستان با آسیاب مواد معدنی و ترکیب آن‌ها با دیگر مواد مثل چربی حیوانات برای افزایش چسبندگی و ماندگاری، سایه چشم درست می‌کردند. آن‌ها خود را به رنگ‌های خاصی محدود نمی‌کردند و از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها استفاده می‌کردند.
هیبریدها بین گونه هایی متولد می شوند که از نظر بیولوژیکی کاملاً مشابه هستند تا بتوانند بر همه موانع تولید مثل غلبه کنند. این جفت‌گیری‌ها به ندرت در طبیعت اتفاق می‌افتد، حتی زمانی که گونه‌ها در یک زیستگاه مشترک هستند.
در پستانداران، آلبینیسم زمانی اتفاق می‌افتد که فرد یک یا چند ژن جهش یافته را از هر دو والدین به ارث می‌برد که در تولید ملانین در بدن، رنگدانه اصلی که رنگ پوست، خز و چشم را تعیین می‌کند، اختلال ایجاد می‌کنند. تولید ملانین در ملانوسیت‌ها رخ می‌دهد، سلول‌های تخصصی که در پستانداران آلبینو وجود دارند، اما به طور کامل عمل نمی‌کنند.
به گفته دانشگاه شیکاگو، کروکودیل‌ها به اندازه کافی ترسناک هستند، اما حدود ۱۱۰ میلیون سال پیش، بسیار ترسناک‌تر بودند. سارکوسوچوس برای اولین بار در نیجر، آفریقا کشف شد و به دلیل جثه بزرگ، دندان‌های تیز و فک قدرتمندش، یک شکارچی برتر بود.
در سنگال گوسفند لادوم می‌تواند تا ده‌ها هزار دلار قیمت داشته باشد. قد این گوسفندان تا ۴ فوت (تقریباً ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر) رشد می‌کند و به عنوانِ حیوانات خانگی و نمادی از پایگاهِ اجتماعی دارای ارزش هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ