بیل‌کله کوچکترین عضو از خانواده کوسه‌های سر چکشی است و همانطور که از نامش پیداست کله بیل مانندش برخلاف دیگر اعضای این خانواده گرد است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کوسه‌های ارواح در واقع به کوسه سفید بزرگ یا هر کوسه دیگری مربوط نمی‌شوند، اما یکی از قدیمی‌ترین کوسه‌های جهان هستند، آزمایش DNA نشان می‌دهد که این حیوان قبل از گیاهان گلدار تکامل یافته است!
پوزه بلند و دندان‌ها از بارزترین ویژگی‌های فیزیکی کوسه گابلین هستند. پوزه این حیوان با اندام‌های ویژه‌ای پوشیده شده است که به آن در تعیین موقعیت مکانی شکار در شرایط نور کم کمک می‌کند. این کار از طریق حس میدان الکتریکی ایجاد شده توسط ماهی‌های دیگر انجام می‌شود.
باستان‌شناسان شواهدی از تعامل انسان و کوسه را در پرو یافته‌اند که به بیش از ۳۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، از جمله دفن تشریفاتی کوسه‌ها و ماهیگیرانی که با اعضای بدن اضافی دفن شده‌اند.
اردوی ناصرالدین‌شاه در دشت لار، کوه دماوند در تصویر مشخص است.این عکس از آنتوان سوریوگین گرفته شده است./چندثانیه
وقتی صحبت از انگل‌ها می‌شود، فکر همه ما به سمت کرم‌ها و حشرات می‌رود؛ اما در قلمروی اقیانوس‌ها، به نظر همه چیز متفاوت هست و حتی موجودات بزرگ و سهمگینی مثل کوسه‌ها هم از این انگل‌ها در امان نیستند و در موارد استثنایی، می‌بینیم که حتی زندگی در زیر موج‌ها هم ممکن است چقدر وحشتناک و سخت شود.
کوسه گابلین به واسطه ظاهر ترسناک و توانایی خود در باز کردن کامل آرواره هایش هنگام شکار شناخته شده است.
به لطف هنرمند دیجیتال HotCars، Rostislav Prokop، این کوپه بزرگ دارای دو در عقب است که دوج را به یک سدان خانوادگی تبدیل می کند.
در طبیعت خیلی پیش می‌آید که یک حیوانات ظاهر همدیگر را بیشتر برای ترساندن شکارچیان تقلید کنند، اما در این مورد به نظر نمی‌رسد که خورشید ماهی واقعا دنبال شبیه کردن خود به کوسه باشد چرا که در تصویر ماهی در سطح آب شبیه کوسه شده است و درون آب که محیط زیست اصلی آن است این شباهت دیدنی نیست و فایده‌ای هم ندارد.
وزش باد نسبتا شدید در تهران سبب کاهش موقت آلودگی هوا شده است. در تصاویری دریافتی فرارو کوه دماوند در غرب تهران نیز قابل دیدن است. شانش دیدن دماوند از غرب در بسیاری از مواقع سال نصیب شهروندان نمی‌شود.
ماهیگیران تفریحی در آلابامای آمریکا هنگام ماهیگیری ابتدا تصور کردند یک ماهی بزرگ یا کوسه ببری کوچک را به دام انداخته‌اند اما بعد از مدتی فهمیدند که شکارشان یک کوسه سفید بزرگ است. منبع: همشهری
کوسه نهنگ‌ بزرگ‌ترین کوسه زنده حال حاضر در دنیاست که می‌تواند به وزن ۱۹ تن و طول ۱۸.۵ متر برسد. عمر کوسه نهنگ‌ها بین ۸۰ تا ۱۳۰ سال است.
زیست‌شناسان، علاقه‌مندان به کوسه‌ها، و دیگر کارشناسان با انتشار توییت‌هایی و در گفتگو با مجله «Gizmodo»، نظراتشان را نسبت به واقعی بودن تصویر دیو کوسه بیان کرده و اعلام کردند در خصوص واقعی بودن آن تردید دارند.
در مرسدس سدان و کوپه کلاس E فرمان جدید خازنی می تواند تشخیص دهد که راننده فرمان را در دست دارد یا خیر، و با ویژگی قدیمی حالت فرمان فعال (Active Steering Wheel Movement) جایگزین شده است.
انواع مختلفی از کوسه وجود دارد، از جمله، کوسه آبی، کوسه نهنگ، کوسه ببری، کوسه بالگرد و کوسه گوبلین. کوسه گوبلین اما الگوی رفتاری سایر کوسه‌ها را نشان نمی دهد و بنابراین به عنوان یکی از احمق ترین کوسه ها رتبه بندی می‌شود.
اگر کوسه‌ها داستان ترسناک بگویند قطعا هیولای داستانی چیزی جز نهنگ قاتل نخواهد بود، ترسناک‌ترین شکارچی تمام اقیانوس‌ها.
کمپر توضیح می‌دهد: «افرادی که می‌خواهند رفتار کوسه‌ها را مطالعه کنند، باید شجاعت این را داشته باشند که از نزدیک با این ماهی‌های شکارچی آشنا شوند. در نتیجه، بسیاری از غواصان کوسه به دنبال برخورد نزدیک تری با کوسه‌ها هستند تا اینکه آن‌ها را از پشت میله‌های فولادی ضخیم مشاهده کنند. آن‌ها می‌خواهند درباره حیوانی که اغلب برداشت‌های غلطی از رفتارشان شده است و تعداد کمی از افراد در مورد آن‌ها چیزی می‌دانند، بیشتر بیاموزند.»
در این روز‌های بهمن ماه، هوای تهران به قدری تمیز و پاک است، که از هر طرف سر بچرخانی کوه‌های تهران را با تصویری واضح و شفاف می‌توانی ببینی.
ویتنی می‌گوید: «واتچریا با جمجمه بزرگی که با دندان‌ها و اندام‌های قوی و درشت پر شده است مشخص می‌شود. "این شکارچی راس محیط خود بود که شامل انواع مختلف ماهی ها و کوسه های باستانی و همچنین سایر چهارپایان اولیه کوچکتر بود."
‌ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: محیط بانان دماوند موفق به تصویر برداری از آهو در منطقه شکار ممنوع کوه سفی شدند.
‌ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: محیط بانان دماوند موفق به تصویر برداری از آهو در منطقه شکار ممنوع کوه سفی شدند.
یکی از کوچه‌های منطقه امامزاده یحیی در منطقه 12 تهران «سرطون» نام دارد. اسمی عجیب که سالهاست بر روی این کوچه مانده است.
در مجموع، ۷۵۰ دندان کوسه از عمق ۵.۴ کیلومتری اقیانوس بیرون کشیده شد که متعلق به طیف وسیعی از گونه‌های شکارچی بودند.
این هلی‌کوپتر تهاجمی برای حمله به اهداف زمینی توسعه پیدا کرده است و با استفاده از دو پروانه‌ای که خلاف جهت هم می‌گردند، احتیاجی به پروانه دم ندارد. این طراحی قدرت مانور بالایی به پرنده ترسناک می‌دهد.
سیف‌اله صمدیان، دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر، در این مراسم پس از نمایش فیلم «نان و کوچه» ساخته عباس کیارستمی، مردی۵۷ ساله را به روی صحنه فراخواند که با نان سنگک در دست، روی سن آمد. او همان پسرک فیلم نان و کوچه بود همان نابازیگر خردسالی که کیارستمی ماه‌ها در مدارس و کوچه پس کوچه‌های تجریش تهران در پی‌اش گشته بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ