علی در طول تاریخ، تنها انسانی است که در ابعاد مختلف و حتی متناقضی که در یک انسان جمع نمی‌شود قهرمان است. مثل یک کارگر ساده با دست و بازویش خاک را می‌کند و در آن سرزمین سوزان بدون ابزار، قنات می‌کند، مانند یک حکیم می‌اندیشد، همچون یک عاشق بزرگ و یک عارف عظیم عشق می‌ورزد، به سان یک قهرمان شمشیر می‌زند و همانند یک سیاستمدار رهبری می‌کند و مانند یک معلم اخلاق مظهر و سرمشق فضایل انسانی برای یک جامعه است. هم یک پدر است و یک دوست وفادار و هم یک همسر نمونه.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چندین صدای ضبط شده به دوره ناصری و مظفرالدین شاه منسوب هستند که نوحه «جبریٔیل» هم از آن جمله است. شعر نوحه «جبریٔیل» منسوب به ناصرالدین شاه قاجار بوده و خواننده آن نامشخص است.
دستگاه تونل باد مادون صوت در آزمایشگاه تخصصی ایرودینامیک دانشکده فناوری‌های نوین و مهندسی هوافضای دانشگاه شهیدبهشتی راه‌اندازی شد.
زمین‌لرزه‌های ناشی از این گسل سابقه ویران کردن منطقه ری در تهران را داشته است. گرچه این زلزله تلفات جانی و مالی در پی نداشته است، اما رشد شدت تکانه‌های زمین به سیاست‌گذاران و مردم هشدار می‌دهد که تهران هنوز در معرض آسیب جدی زلزله ۷ ریشتری است.
اکنون یک استارت‌ آپ مافوق صوت اروپایی در حال حرکت است و وعده سفرهای فریبنده ‌ای مانند فرانکفورت به سیدنی ظرف مدت 4 ساعت و 15 دقیقه یا ممفیس به دبی ظرف مدت 3 ساعت و 30 دقیقه را می دهد.
درد علی (ع) دو گونه است: یک درد، دردی است که از زخم شمشیر ابن ملجم در فرق سرش احساس می‌کند و درد دیگر دردی است که او را تنها در نیمه‌های شب خاموش به دل نخلستان‌های اطراف مدینه کشانده.
کشتی‌های ناوگان پاسیفیک، موشک‌های کروز «موسکیت» را به یک هدف دریایی دشمن فرضی در دریای ژاپن شلیک کردند.
رئیس جمهوری روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، روسیه در جریان حمله به اوکراین تسلیحات مافوق صوت مستقر نمی‌کند اما همه آنها را به همراه دیگر سیستم‌های پیچیده که در آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ میلادی در دسترس نبود، در اختیار دارد.
آمریکا قرار است دو آزمایش تسلیحات موشکی مافوق صوت خود را در تابستان ۲۰۲۳ انجام دهد.
ایرانسل با حضور در اولین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، به‌روزترین خدمات و محصولات مبتنی بر محتوا در فضای مجازی را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.
ایرانسل با حضور در اولین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، به‌روزترین خدمات و محصولات مبتنی بر محتوا در فضای مجازی، از جمله «ویستامدیا» که بازوی ایرانسل در تولید و ارائه محتوای صوتی و تصویری برای دنیای دیجیتال است و سرویس‌های «لنز»، «دانا»، «سیمبا»، «راویتو» و «ریتم» را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.
محققان چینی ادعا می کنند نوعی موتور هواپیما ساخته اند که سوخت آن با کارآمدی ۷۹ درصد می سوزد و می تواند تا ۶ برابر سرعت صوت حرکت کند.
موشک مافوق صوت HAWC، با استفاده از یک موتور «اسکرم‌جت» ساخته شده توسط شرکت Aerojet Rocketdyne به سرعت بیش از پنج ماخ در مسیر ۵۶۰ کیلومتری خود رسید.
طی یک پروژه با همکاری دارپا تست نهایی موشک مافوق صوتی انجام شده که سرعت آن در ارتفاع ۱۸ هزار متری زمین بیش از ۵ برابر سرعت صوت بود.
این موشک شرکت لاکهید مارتین تمام مراحل پرواز خود را با موفقت طی کرد. این آخرین آزمایش موشک مافوق صوت ساخت شرکت لاکهید مارتین بود که داده‌های مهمی را در زمینه فناوری مافوق صوت به نیروی هوایی ارائه می‌دهد.
طراحی و پیاده‌سازی اتاق آکوستیک جهت اندازه گیری شدت صوت نازل‌های پایه و شورون جت مادون صوت توسط دانش آموخته مهندسی هوافضا دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی انجام شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد کشورهای غرب از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، هزاران تسلیحات نظامی را راهی اوکراین کرده اند.
محققان چینی ادعا می کنند نخستین موتور موج انفجاری مافوق صوت را ابداع کرده اند که با سوخت معمولی جت پرواز می کند و می تواند سرعت یک هواپیما را به ۹ ماخ یا ۹ برابر سرعت صوت رساند.
در حالی که دشمنان ایران در تلاش بودند تا راهی برای از بین بردن توان دفاعی آن بیابند، تهران از موشک مافوق صوت خود که مشابه موشک های مافوق صوت کشورهای بزرگ نظامی است، رونمایی کرد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک(مافوق صوت) برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است.
چین برای اولین بار موشک‌ های مافوق صوت ضدکشتی خود را به نمایش گذاشت.
نیروی دریایی آمریکا دست به آزمایش سلاح های مافوق صوت در ویرجینیا زد.
چین در تلاش است تا برنامه تسلیحات مافوق صوت خود را به سطح سلاح‌های کوچک کاهش دهد همان طور که در آزمایش‌های اخیر نمونه اولیه گلوله‌های مافوق صوت روی اهداف زنده مشاهده شده است.
به تازگی دو آزمایش موشک‌های مافوق صوت آمریکا که توسط شرکت‌های ریتون و تورتروپ گرومن ساخته شده‌اند، با موفقیت انجام شده است.
روسیه می‌گوید که موشک‌های مافوق صوت را به منطقه کالینینگراد منتقل کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ