سرگئی آکسیونوف در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت، نیروهای ارتش روسیه در این شبه جزیره «استحکامات دفاعی جامع و مدرن» ایجاد کرده و نیرو ها و تجهیزاتی «فراتر از حد کافی» را با هدف دفع حمله احتمالی اوکراین در اختیار دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود از پیوستن کی‌یف در ناتو حمایت کرد؛ زلنسکی در اظهاراتی جنجالی بار دیگر بر تلاش کی‌یف در الحاق مجدد شبه جزیره به اوکراین تاکید کرد.
سرویس امنیت فدرال روسیه (‌اف‌اس‌بی) از خنثی‌سازی عملیات سوءقصد سرویس ویژه اوکراین به جان رئیس شبه‌جزیره کریمه خبر داد.
بیانیه منتسب به رئیس گروه شبه نظامی واگنر ادعا می‌کند نیرو‌های این گروه از سوی روسیه هدف حمله قرار گرفته‌اند.
رئیس جمهور اسبق آمریکا می‌گوید که بسیاری از روس‌زبانان کریمه در سال ۲۰۱۴ از پیوستن این شبه‌جزیره به روسیه حمایت و تعدادی از کشورهای اروپایی هم این موضوع را درک کردند.
شی جینپینگ، رئیس جمهور چین می‌خواهد چین را در راس نظم نوین جهانی قرار دهد. او اخیراً میانجی‌گر یک "توافق صلح" میان ایران و عربستان سعودی شد. با این حال، یک مشکل ریشه‌دار و بسیار نزدیک‌تر به خانه وجود دارد. اگر شی در مورد رهبری جهانی جدی است، باید آن را با پایان دادن به بن بست در شبه جزیره کره نشان دهد.»
رئیس شبه‌جزیره کریمه از سقوط یک فروند موشک اوکراینی بر فراز این منطقه خبر داد.
رئیس جمهور روسیه برای افتتاح یک دانشکده هنری وارد شبه جزیره کریمه شد.
رئیس جمهور روسیه می گوید الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور یک تحول تاریخی بوده است.
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد شرط برقراری صلح این است که شبه جزیره کریمه به خاک این کشور بازگردد.
رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه می گوید اوکراین برخلاف تبلیغاتی که به راه انداخته، توان نظامی برای حمله به شبه جزیره کریمه را ندارد.
رئیس جمهور اوکراین آشکارا اعلام کرد که کی‌یف در تدارک حمله به شبه‌جزیره کریمه و تصرف آن است.
رئیس جمهور کرواسی با اعلام مخالفت زاگرب با تامین کمک نظامی برای کی‌یف، گفت که شبه‌جزیره کریمه هرگز دوباره بخشی از اوکراین نخواهد شد.
مشاور رئیس جمهور اوکراین از تلاش این کشور برای حملات موشکی به شبه جزیره کریمه با کمک کشورهای غربی خبر داد.
نماینده دائم رئیس جمهور روسیه در شبه‌جزیره کریمه گفت: تصمیم آتن برای ارسال سامانه پدافندی اس-۳۰۰ به اوکراین، منافع ملی یونان را به خطر می‌اندازد.
رهبر یک گروه شبه نظامی در آمریکا به دلیل دخالت در حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ به فتنه انگیزی متهم شد.
رئیس شبه‌جزیره کریمه ادعای کی‌یف درباره حضور متخصصان پهپادی ایران در جریان حمله اوکراین به این شبه‌جزیره را «داستان خیالی» توصیف کرد.
مسکو اظهارات رئیس جمهور اوکراین درباره امیدواری کی‌یف برای پس گرفتن کریمه با روش «غیرنظامی» را اشاره‎‌ای به جدا کردن این شبه جزیره از خاک روسیه خواند و آن را «محال» توصیف کرد.
رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی در ایروان پایتخت کشور ارمنستان گفت: خطر نفوذ شبه نظامیان به خاک کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی نیز همچنان بالا است.
معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که وقوع اتفاقی «غیرمنتظره» در روسیه با محوریت رئیس جمهور این کشور یا حلقه نزدیکان وی، می‌تواند باعث شود تا کی‌یف در پایان جنگ، شبه‌جزیره کریمه را پس بگیرد.
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که قصد دارد به شبه جزیره کریمه سفر کند.
مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: «باید هر چیز غیرقانونی را نابود و تخریب کرد». اشاره مشاور زلنسکی به پل کریمه است که بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، توسط این کشور ساخته و به دست پوتین نیز افتتاح شد.
رئیس جمهور اوکراین معتقد است این کشور بار دیگر می تواند حاکمیت بر شبه جزیره کریمه را در اختیار بگیرد.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی بر ادامه جنگ با روسیه تا آزادسازی کامل شبه جزیره کریمه تاکید کرد.
روز شنبه، ویتالی گور، معاون رئیس شهر نوا کاخوفکا واقع در منطقه خرسون که از سوی روسیه منصوب شده است، هنگام خروج از آپارتمانش مورد اصابت گلوله قرار گرفت. به گزارش رسانه‌های روسی، وی در مسیر انتقال یافتن به بیمارستانی در شبه جزیره کریمه جان باخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ