دزفول- رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: خانه تاریخی و ثبت ملی سوزنگر در بافت کهن دزفول پس از حدود ۱۲ سال رفع تصرف شد و تحت تملک این اداره قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرانک دی بوئر، سرمربی هلندی سرمربی الجزیره، از کسب پیروزی تیمش در دیدار خارج از خانه مقابل النصر ابراز خوشحالی کرد.
وجود تعداد فراوانی از آثار و کلکسیون‌های ارزشمند و باشکوه تاریخی همچون سنگ‌تراشیده‌های نایاب، مهرها، سفالینه، شیشه‌ها و اسناد تاریخی معتبر و... سبب شده است کارشناسان از موزه مقدم به‌عنوان گران‌ترین خانه ایرانی یاد کنند.
سردار اسعد بختیاری تا زمانی که به دستور رضاشاه دستگیر شود، در این خانه زندگی می‌کرد. حسین پژمان بختیاری هم مدتی همین‌جا زندگی کرده و بدون اغراق می‌توان گفت خاطرات تلخ او از این خانه بیشتر از خاطرات شیرینش است. شاید آه پژمان یقه سردار اسعد را گرفت که سبب شد این عمارت سال۱۳۰۷ از سوی دولت مصادره شود.
محسن نژاد، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تخریب ۱۵ پلاک از بافت تاریخی را تکذیب کرد و گفت: تنها یک خانه آن هم به دلیل خالی از سکنه بودن مورد سرقت قرار گرفته است.
اصفهان - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از آغاز مرحله دوم عملیات مرمت خانه تاریخی فاطمی در این شهر خبر داد.
مدیر بافت تاریخی تهران گفت: شهرداری تهران و شرکت پست، برای تملک خانه تاریخی مستوفی الممالک تهاتر می‌کنند تا پس از سال‌ها این بنا مرمت و احیا شود.
مهدی ترابی، ستاره پرسپولیس، به یاد هت‌تریک زیبا و تاریخی خود توپ بازی با گل گهر را با خود به خانه برد.
سمنان- رئیس حوزه هنری استان سمنان از واگذاری خانه عطاردی‌های شاهرود به حوزه هنری شهرستان خبر داد.
شب گذشته آوار تپه تاریخی روستای خاوه در استان تهران بر اثر بارندگی‌های شدید روی سقف خانه سرایدار حسینیه خاوه فرو ریخت و موجب شد سه نفر از اعضای یک خانواده فوت کنند.
یک موزه دار در واکنش به تخریب بافت و بناهای تاریخی گفت: آیا ارزش بیسکوئیت نیم خورده چرچیل که در خانه اش نگهداری می شود بیشتر از بناهای تاریخی ماست که این طور آنها را از بین می بریم؟
بافت تاریخی شهر شیراز سال‌هاست که زیر پای لودر‌ها می‌لرزد و هر بار بخشی از آن فرو می‌ریزد و تخریب می‌شود تا حرم شاهچراغ توسعه پیدا کند. بلایی که از دهه شصت با تخریب چند خانه تاریخی به جان بخشی از تاریخ ایران افتاد و در دهه هفتاد با تخریب قسمت وسیعی از این بافت تاریخی ادامه پیدا کرد تا طرح «بین‌الحرمین» اجرایی شود. در سال ۹۳، اما با تخریب حجمی وسیع‌تر از بافت تاریخی که شامل چند بنای شاخص مربوط به دوره قاجاریه و زندیه بود، فاز جدیدی از تخریب بافت تاریخی شیراز کلید خورد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از باززنده‌سازی و فعال‌سازی خانه تاریخی مشیرالدوله پیرنیا خبر داد و گفت: این مرکز در آینده نزدیک میزبان شهروندان خواهد بود.
محمود صبا در این تابلو، نمایی از عمارت عشرت‌آباد تهران را کشیده است. عمارتی با ۳۰ خانه کوچک در اطراف یک حوض مرکزی که هر کدام از خانه‌ها، محل زندگی یکی از همسران ناصرالدین‌شاه قاجار بود. وقتی ناصرالدین‌شاه کاخ عشرت‌آباد را براساس طراحی و معماری ایرانی بنا کرد، دستور داد تا در کنار آن حوض گرد بزرگی ساخته شود. دور تا دور این حوض هم ۳۰خانه کوچک که هر کدام ۲ اتاق داشتند، ساخته شد تا در هر خانه یکی از زنان شاه زندگی کند.
خانه نیما در همسایگی خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در منطقه شمیرانات واقع شده و دارای ۵ اتاق است. معماری آن به‌گونه‌ای است که ۴ اتاق تودرتو دارد و یک اتاق دیگر جدا از سایر اتاق‌هاست که گفته می‌شود اتاق نیما بوده است. ایوان ورودی ساختمان ۸ ستون آبی‌رنگ با سطح مقطع دایره‌ای‌شکل دارد.
پرش یوسف النصیری هر چند رکورد تاریخی رونالدو را نشکست، اما فوق ستاره پرتغالی را با چشمان گریان به خانه فرستاد.
اگر حاج میرزا حسن کمپانی صاحب خانه تاریخی امین الضرب را سردرمدار این جرگه از تاجران دوره قاجار بنامیم پر بیراه نگفته‌ایم. این تاجر بزرگ ثروتش را وقف مشروطه خواهان کرد و آنقدر دراین راه اصرار ورزید که فرمان مشروطیت از پله‌های ورودی هشتی و سرسرای خانه او برای تجار و بازاریان خوانده شد.
ملاقات بهمن فرمان آرا با ضرغامی،تدوین طرح جامع آموزش میراث‌فرهنگی، تسهیل تردد زمینی ایران و عراق، نامه برای حذف مجریان خانه مسافر از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری درهفته گذشته بود.
عمارت ظهیرالاسلام متعلق به «زین العابدین امام جمعه» پسر «سید ابوالقاسم امام جمعه» ملقب به ظهیرالاسلام بود. او یکی از دختران ناصر الدین شاه قاجار را به همسری گرفت و داماد او شد. پس از مرگ ظهیر الاسلام، او را در مقبره باشکوهی که در پایین چهارراه مولوی ساخته شده بود و اکنون به سرقبر آقا شهرت دارد، دفن کردند.
منچسترسیتی در روزی تاریخی و فراموش نشدنی، در خانه با نتیجه 3-6 منچستریونایتد را مغلوب کرد.
عمارت کوشک به عنوان یکی از مدرن‌ترین و زیباترین خانه‌های تاریخی پایتخت در اواخر دوران قاجار و یا اوائل دوره پهلوی اول بنا شده است.
بنای تاریخی ۱۲ فامیلی در بهشهر این روزها به خانه مخوف شهرت پیدا کرده بنای میراثی که عده ای درصدد تخریبش برآمده و میخواهند هویتش نیز از بین برود.
یک مجتمع گردشگری و پذیرایی درحالی در مجاورت خانه ثبتی گله داری ایجاد و گودبرداری می شود که فاصله آن مجتمع با این بنای تاریخی تنها یک متر است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ