قربان گفت: مشکل اصلی صنعت گاز و نفت در کشور ما سرمایه و تکنولوژی روز است که این مساله هم به دلیل تحریم‌هایی که با آن مواجه بوده‌ایم، برای دولت و بخش خصوصی امکان پذیر نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رودبار- مدیر عامل نیروگاه شهید بهشتی لوشان با تاکید بر لزوم به کارگیری توان و تخصص داخلی در بخش‌های مختلف گفت: تحریم‌ها منجر به توقف صنعت برق نشده است.
ورود به این سازمان هر چند با نگاه به شرق صورت پذیرفته، اما کیست که نداند تمامی اعضای این سازمان، چه رسمی یا ناظر یا شرکای گفتگو همگی در چارچوب قواعد بین‌المللی عمل می‌کنند و لااقل از نگاه اف‌ای‌تی‌اف جزو لیست سیاه نیستند. اگر ورود ایران به سازمان همکاری‌های شانگ‌های را از این منظر نگاه کنیم - یعنی از نیمه پر لیوان- نه تنها مهم است بلکه می‌توان آن را از یکی از نقاط عطف روند ۴۰ سال گذشته ایران دانست.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تأمین کننده منافع ملی و ظرفیت بسیار خوبی برای مسئولان اجرایی کشور و مذاکره‌کنندگان است.
معاون رییس جمهور گفت: توانسته‌ایم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه صنعت دفاعی و صنعت هسته‌ای قوی‌تر از تحریم‌ها عمل کنیم.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحریم‌ها نتوانسته بر عملکرد اقتصادی این کشور تاثیر منفی بگذارد.
راهبرد صلح هوشمندانه یک نیاز ضروری است که با تشریک مساعی و مشاوره همه کارشناسان خبره و باتجربه در دسترس است. امید است با ابتکار عمل تهران برجام هم با سرعت به نتیجه برسد و سایه شوم تحریم‌ها از سر مردم مظلوم کشورمان برچیده شود. شاید در ابتدا امتیاز دادن مکروه به نظر برسد و ظلم تلقی شود که در هر معامله‌ای امکان سود و زیان وجود دارد ولی زمان از آن ماست و رستن مردمان از جفای تحریم‌ها خود یک پیروزی بزرگ و حیاتی و اساسی است که چیز دیگری جای آن را نخواهد گرفت.
اسلامی: با توجه به اینکه طرفین به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و حتی مانع همکاری کشور‌ها و سایر شرکت‌ها با ایران شدند و تحریم‌ها را هم افزایش دادند ایران به موجب قانون اقدام راهبردی تصمیم به کاهش تعهدات گرفت
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این ماه در پارلمان اروپا گفت: تحریم‌ها سمی است که عمل می‌کند کمی شبیه آرسنیک است. آشکار شدن تاثیر آن زمان بر است.
تحلیلگر مسائل بین المل گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با پدیده تحریم، در مرحله نخست با رویکردی سلبی و استفاده ایجابی برخورد کرد. به این معنی که تحریم را نشانه عملکرد دشمن و عامل دستیابی استقلال اقتصادی قلمداد می‌شد. این برداشت‌ها در حالی بود که در عمل با گذشت زمان تحریم‌ها اثرات خود را فزون‌تر نشان دادند و عقب نشینی نظامی - سیاسی درباره مثبت بودن تحریم‌ها به استقلال اقتصادی کاهش پیدا کرد و نتیجه معکوس داد.
در اختیار قرار دادن این حجم انبوه از نفت و دارایی‌های مالی به هر فرد و جریانی باعث وسوسه شدن و شکل‌گیری کانون‌های فساد می‌شود. کانون‌هایی که از آنان با عنوان کاسبان تحریم هم یاد می‌شود. این کانون‌ها زمانی که زیاد ریشه می‌گیرند، خود به عاملی برای تداوم تحریم‌ها بدل می‌شوند.
کوثری نماینده تهران در مجلس گفت: برجام اگر دوباره ادامه پیدا کند که ما آن را صد در صد قبول داریم، بیایند و به تعهدات خود عمل کنند تحریم‌ها را بردارند تا مذاکره صورت بگیرد و ادامه پیدا کند.
اسلامی گفت: این معامله بین ایران و ۱+۵ امضا شد و کشور ما به تمام تعهدات خود عمل کرد و خود را با توافق‌نامه انطباق داد، اما آن‌ها پیس از چند ماه از برجام خارج شدند و علاوه‌بر عدم عمل به تعهدات خود اجازه ندادند که هیچ کشوری با ایران همکاری کند و مجدداً تحریم‌ها را تشدید کرده اجازه ندادند فعالیت‌های صلح‌آمیز انجام شود و حتی روی غذا و دارو نیز فشار وارد کردند.
اکبر نیکزاد گفت: نهضت مسکن ملی توسط مردم می تواند به شکوفایی برسد،مدیریت مردم در بخش ساخت و ساز موفق عمل کردند تا ساخت وسازهای مشارکتی و دولتی بوده است
قربان گفت:بازار نفت ما به دلیل تحریم‌ها باعث شده تا آزادی عمل از کشور ما گرفته شود؛ امکان خرید و فروش آزادانه نفت وجود ندارد و اگر تحریم ها نبود بسیاری از کشور ها خریداران نفت ما بودند.
وزارت امور خارجه در چارچوب قواعد مرتبط و ساز و کارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، ۵ نهادها و ۱۰ فرد در حوزه اتحادیه اروپا به لیست تحریم ها اضافه کرد.
کرمان - دادستان کل کشور گفت: کشور در مواجهه با تحریم‌ها و دشمنی‌های غداران عالم است زیرا آنها ایران مقتدر را نمی‌خواهند.
طرح تفکیک بازداشت شدگان تا حصول نتیجه ادامه پیدا خواهد کرد و این اطمینان را به ملت ایران می دهد که تمام اهتمام دستگاه قضا این است که رسیدگی ها با دقت انجام شود و با کسانی که عامل اصلی اغتشاشات بودند و مردم را تحریک کردند و از سرویس های بیگانه خط گرفتند با آنها با قاطعیت برخورد می شود و اقدامات دستگاه قضا عبرت آموز خواهد بود.
سالیوان گفت: نه تنها در حرف بلکه در عمل هم ما چندین تحریم ضد نهاد‌های ایرانی وضع کرده ایم ازجمله اینکه ما همچنان به دنبال اهدافی برای وضع تحریم‌ها در پاسخ به موارد نقض حقوق بشر هستیم.
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا باید تحریم‌ها را نه در زبان و روی کاغذ بلکه در عمل لغو کند و ما هم باید راستی آزمایی کنیم.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد که در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، دیپلمات‌های ایرانی برای تضمین منافع ایران نهایت تلاش‌شان را کردند و به بهترین شکل عمل کردند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کمیسیون های انرژی و امنیت مجلس گزارش دولت از مذاکرات را با شاخص لغو تحریم ها و انتفاع اقتصادی مردم ارزیابی خواهد کرد.
از موضوعات مورد بحث در مذاکرات وین، مساله رفع تحریم‌ها و ابعاد آن است. از مهم‌ترین مسایل مورد بحث در مذاکرات از ابتدا تا کنون موضوع رفع تحریم‌های یک جانبه آمریکا به ویژه آن بخش از تحریم‌هایی است که تحت عناوین دیگری به جز هسته‌ای، انجام گرفته است و در عمل رفع تحریم‌ها در چارچوب برجام را بی اثر می‌کند. علاوه بر این، اقدام آمریکا در تحریم برخی نهاد‌های حاکمیتی همچون سپاه از دیگر چالش‎هایی است که مذاکرات را به چالش کشیده است.
خورشید در چرخه‌های ۱۱ ساله خورشیدی قرار دارد. دانشمندان می‌گویند که نوع فعلی در سال ۲۰۲۵ میلادی به اوج خود خواهد رسید و تا آن زمان شعله‌ها شدیدتر خواهند شد. این موضوع می‌تواند دلیلی برای نگرانی باشد.
شاید بتوان مهم‌ترین دخالت در حوزه تصمیمات کلان اقتصادی در بخش کشاورزی را طی ۱۰ سال اخیر سیاست ارز ترجیحی یا دلار ۴۲۰۰ تومانی دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ