شنیده شده قرار است محمدهادی سبحانیان از معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد به سازمان امور مالیاتی برود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور با بیان اینکه آقای میرکاظمی به دلیل بیماری قلبی از سال گذشته پیگیر جابجایی از سازمان برنامه و بودجه بود تا کار درمان خود را ادامه دهد، گفت: در افکار عمومی و رسانه ها نباید اینطور برداشت شود که این جابجایی به دلیل یک اشکال بوده است.
رییس جمهور ضمن انتقاد از نحوه پوشش رسانه‌ای تغییر رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: اگر ناراحتی قلبی میرکاظمی به نقطه‌ای برسد که همکاری با وی را دچار مشکل نکند، به طور حتم از تجربیات او در دولت استفاده خواهیم کرد.
سخنگوی دولت ضمن اعلام اسامی تغییرات در کابینه دولت سیزدهم این اقدام را در راستای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران عنوان کرد؛ بر این اساس میرکاظمی، ساداتی نژاد  از دولت جدا شدند.
واعظی از پیشنهاد رئیس سازمان برنامه و بودجه برای انتشار آمار اقتصادی دولت قبل استقبال کرد و گفت: امیدوارم دولتمردان فعلی عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم و نیز دولت سیزدهم را به تفکیک در همه حوزه‌ها و با در نظر گرفتن شرایط منتشر کنند.
مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی درباره عملکرد میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه گفت: «عملکرد میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه با ضعف‌های متعددی مواجه است؛ از این‌رو به جرأت می‌توانم بگویم او ناموفق‌ترین رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکنون بوده است. تورمی که امروز جامعه ما با آن مواجه است وحشتناک و مخارج دولت که در بودجه ۱۴۰۲ گنجانده شده است نیز دستپخت میرکاظمی است.
این بار انگار بسم‌الله از ته دل اثر کرد. تلفن را برداشتی. خودت هم تعجب کردی که چرا امروز گوشی‌ت سایلنت نیست. یک ساعت بعد بی‌منت سر صحنه بودی و همزمان با تست گریم، صبحانه خوردی و دیالوگ‌ها را تمرین کردی. هم لهجه را شیرین کردی، هم به جمله‌ها طنز بخشیدی.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده شده که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور استعفا داده است.
معاون اقتصادی و هماهنگی امور برنامه و بودجه کشور گفت: برخی نمایندگان مجلس در صحبت‌های خود اشاره کردند که میرکاظمی استعفا داده است که این موضوع صحت ندارد.
متأسفانه تنگ نظری ۱۰ ساله وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، نتیجه بروز برخی حوادث تلخ در سال ۱۴۰۱ و هزینه‌ای برای جنگ ترکیبی و بروز بی عفتی هایی شد که امروز شاهدیم و کار ایجابی و فرهنگی آن باید در مدرسه انجام می‌گرفت.
معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: استعفای آقای ‎میرکاظمی صحت ندارد.
احمد نادری: با وزیر آموزش و پرورش در مورد پرداخت حقوق فرهنگیان صحبت کردم. سازمان برنامه و بودجه می خواهد تمامی مشکلات کشور را با کسر از همین حقوق آخر سال فرهنگیان حل کند.
محمدباقر قالیباف خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شما بحثی را اشاره کردید و گفتید که مصوبات مجلس شورای اسلامی باعث مغایرت ۴۰۰ همتی بودجه شده است، اما آیا مجلس شورای اسلامی این کار را کرده است؟ چنین چیزی درست نیست و در کمیسیون تلفیق هم رخ نداده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تشکیل سازمان‌های مستقل ذیل نهاد ریاست جمهوری به دلیل اینکه دیگر به هیچکس پاسخگو نیستند، نه به مجلس پاسخگو هستند و نه به وزارتخانه‌ها؛ اصلا تجربه موفقی نیست و من به عنوان یک نماینده حتما با تشکیل سازمان بازرگانی به همین دلیل موافق نیستم.
در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۲، دولت با پیشنهاد کمیسیون تلفیق درخصوص نحوه تخصیص اعتبارات پروژه‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین برخط شدن پرداختی‌های وزارت اقتصاد مخالف بود و بعد از رای آوردن این پیشنهاد مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه برخی معاونان و مدیران این سازمان به نشانه اعتراض صحن کمیسیون تلفیق را ترک کردند و در هنگام بررسی تبصره۱۲ که درخصوص حقوق و دستمزد بود، نماینده دولت در صحن مجلس حضور نداشت.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه امسال کسری بودجه نداریم.
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: مقصر اصلی بی‌برنامگی‌ها سازمان برنامه و بودجه است که میرکاظمی باید از مردم عذرخواهی کند و شخصی که شرایط این کار و درک آن را دارد، در این جایگاه قرار گیرد.
در بررسی لایحه بودجه در سنوات گذشته بدین‌ترتیب بود که مجلس زمان زیادی را برای بررسی احکام و تبصره‌های بودجه صرف می‌کرد و چون زمان زیادی باقی نمی‌ماند جداول بودجه را در دقیقه ۹۰ به تصویب می‌رساند که این موضوع انتقادات بسیاری را به دنبال داشت.
به جز سه رئیس سازمان برنامه و بودجه ( ابوالحسن ابتهاج، مسعود روغنی زنجانی و محمدباقر نوبخت) کمتر کسی در طول تاریخ بوده است که بتواند یک دوره کامل در سازمان برنامه مدیریت کند.
میرکاظمی پس از انتقادات قالیباف و حضور در مجلس گفت: خبر نداشتم که باید به مجلس بیایم، سخنرانی همایش را رها کردم و آمدم.
میرکاظمی با بیان اینکه هیچ درآمدی از حذف ارز ترجیحی نداشتیم، گفت: در حال حاضر پس از حذف ارز ترجیحی ٢٢ تا ٢٣ میلیارد دلار یارانه می‌پردازیم در حالی که در بودجه سال گذشته میزان ارز ترجیخی ٨ میلیارد دلار بود که به ١٧ میلیارد دلار هم رسید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشگری منوط به تامین منابع یا مدیریت مصارف است.
زینب حقی داور دوم دیدارز دوم تیم ملی ب والیبال ایران و مراکش بود.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ افشای راز جسد زن تنها در قطار کرمان مشهد/ دختر گمشده در مزرعه پیدا شد/ کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی با اجاره خانه/ مرگ مرد بازنشسته بعد از جنایت خانوادگی/ عامل قتل و شرارت‌های مشهد دستگیر شد/ قتل پسر ۹ ساله به دست پدر معتاد/ اعترافات تکان دهنده مردی که ۲ کودکش را کشت/ مرد عصبانی مادرش را از بالکن به خیابان پرت کرد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ