رتبه ایران در میان کشور‌ها از نظر خودکشی در گزارش‌های مختلف متفاوت است و از ۵۸ تا ۱۲۸ گزارش شده، اما آخرین رتبه ایران در فهرست سازمان جهانی بهداشت (WHO) ۱۲۸ است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در آثار برخی از نویسندگان یونانی و رومی عهد باستان، نام یک موبد ایرانی به عنوان نخستین کسی ذکر شده که انواع مختلف جادو و از جمله توانایی احضار ارواح و گفتگو با آنان را به یونانیان آموخت.
جنبش مشروطه آغازی درخشان بر تجربه مردم‌سالاری و توسعه مدنی در جامعه شهری ایران بود. درصورتی‌که این تجربه استمرار می‌یافت، می‌توانست به تحکیم تدریجی دموکراسی در ایران بینجامد. اما اختلال و انقطاع این تجربه با کودتا یا استقرار سلطنت رضاخان شروع نشد بلکه از مدت‌ها قبل‌ازآن، بار‌ها رخ داده بود و آثار زیانبار و انباشته‌شده آن اختلال‌ها و انقطاع‌ها کشور را به‌ویژه در سال‌های جنگ جهانی اول به ورطه هرج‌ومرج و به آستانه تجزیه کشانده بود.
تا کنون بارسلونا هر بار در ال‌کلاسیکوی دوستانه آمریکا موفق به پیروزی بر رئال شده فصل بعدی قهرمان لالیگا شده است. آیا فصل آینده هم جام قهرمانی لالیگا به بارسا تعلق می‌گیرد؟
زمانی که هند جایگاه چین را به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان گرفت، ناظران از خود می‌پرسیدند: آیا دهلی‌نو می‌تواند از پکن عبور کند و به ابرقدرت جهانی بعدی تبدیل شود؟ در نگاه اول، آمار و ارقام به‌نظر اینگونه نشان می‌دهند. این سوال با سفر نارندرا مودی به واشنگتن معنادارتر شده است.
صفحات سومالی و نیوبین هم در حال فاصله گرفتن و جدا شدن از صفحه عربی در بخش شمالی هستند. طبق اعلام انجمن زمین‌شناسی لندن، این صفحات در منطقه آفار اتیوپی با هم تلاقی می‌کنند و یک سیستم شکاف Y شکل ایجاد می‌کنند.
همان طور که مشخص است، زرافه‌ها هویج دوست دارند، اما نسبت به کدو سبز بی‌میلند و این باعث می‌شود که این دو خوراکی، برای آزمودن استدلال آماری مناسب باشد. محققان در کار با چهار زرافه، نسبت‌های متفاوتی از برش‌های هویج و کدو سبز را در ظروف شفاف قرار دادند تا آزمایش کنند که آیا زرافه‌ها می‌توانند احتمال بیشتر دریافت هویج را در سه آزمایش با مقادیر مختلف پیش‌بینی کنند یا نه. زرافه‌ها در طول این آزمایش‌ها توانستند ظرف‌های دارای هویج‌های بیشتر را انتخاب کنند.
ادموند بزیک در لیگ 14 تیمی ایران با 13 گل آقای گل شد، آیا برترین گلزن این فصل آماری ضعیفتر خواهد داشت؟
مطابق آمار عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن مناسب نیست. از این‌رو باید دید آیا مسئولین می‌توانند بانک‌ها را به ریل تسهیلات‌دهی به پیشران‌های رشد اقتصادی و... برگردانند؟
در واقع به جای ۱.۳۲۰ میلیون شغل وعده داده شده در سال ۱۴۰۱، فقط ۲۶۳ هزار شغل ایجاد شده است. یعنی ۲۰ درصد آنچه وعده داده شده است؛ اگر مبنا را هم یک میلیون شغل وعده داده شده در انتخابات بدانیم فقط ۲۶ درصد آن محقق شده است. این آمار رسمی کشور است و امیدواریم که مسوولان دولتی از تحلیل آن ناراحت نشوند، زیرا وعده داده‌اند ولی عمل نکرده‌اند و اکنون باید توضیح بدهند چرا محقق نشده؟ آیا از ابتدا برآورد درستی نداشتند؟ یا مدیران دولت ضعیف هستند؟ یا برنامه قابل قبولی برای تحقق این وعده ندارند؟
نمایندگان مردم در خانه ملت، با تکیه بر ابزار نظارتی خود در نشست امروز استنکاف و نقض قانون عوامل اجرایی در حادثه فروریزش ساختمان متروپل را بررسی و پرونده متخلفان را به قوه قضاییه ارسال کردند.
چرا دستگاه تبلیغاتی دولت سیزدهم یک سال و نیم دولت رئیسی را با یک سال و نیم آخر دولت روحانی مقایسه می‌کند؟ آیا نمی‌دانند چنین مقایسه‌ای غلط است و هر ماه را باید با ماه مشابه در سال‌های قبل مقایسه کرد؟ برای مثال مقایسه میان سال نخست دولت رئیسی در دولت سیزدهم با سال نخست دولت روحانی در دولت یازدهم. اما هدف از چنین اقدام غلط و خلاف علم آمار از سوی دولت سیزدهمی‌ها چیست؟ آیا می‌خواهند یکدست سازی قدرت را قرین موفقیت بدانند؟
آیا آمار بالای آتش سوزی خودروهای برقی واقعیتی نگران‌کننده و تهدیدآمیز است یا صرفا اخباری اغراق‌آمیز و با هدف جذب مخاطب هستند؟
مالیات بر سکه بورسی می‌تواند آمار خریداران سکه از بورس را کاهش دهد؟
یکی از داغ‌ترین پرسش‌ها در تاریخ پژوهش پیرامون نئاندرتال‌ها این بوده که آیا آنان خالق آثار هنری بوده اند یا خیر. در چند سال گذشته اجماع نظر بر این بوده که نئاندرتال‌ها گاهی اوقات خالق هنر بوده اند. با این وجود، رفتار نئاندرتال‌ها مانند روابط آنان در دو انتهای درخت تکاملی میمون انسان نما (هومینوئید)، شامپانزه‌ها و هوموساپینس‌ها از نظر فرهنگی از گروهی به گروه دیگر و در طول زمان متفاوت بود.
اگرچه سطح پوشش برفی کشور به ۱۴ درصد مساحت ایران رسیده، اما از نظر میزان آب معادل برف، نسبت به متوسط آمار ۲۱ سال گذشته، ۲۱ درصد کاهش داریم.
آمار سال ۲۰۱۷ می‌گوید که به‌ازای هر هزار نفر جمعیت ایران ما ۱.۶ پرستار استخدام‌شده در نظام درمانی‌مان داریم. یعنی ما نصف حداقل استاندارد‌های جهانی پرستار داریم. این یعنی ما صد هزار پرستار در بیمارستان‌هایمان کم داریم تا به کف استاندارد جهانی برسیم. این استاندارد برای پیش از شیوع کروناست و طبیعتا با توجه به لود کاری در بیمارستان‌ها در زمان همه‌گیری چند برابر بیشتر است؛ بنابراین پاسخ به این سؤال که آیا ما به اندازه کافی در بیمارستان‌هایمان پرستار داریم خیر است.
اگرچه آمار اختلال روانی در ایران طی سال‌های اخیر زیر ۲۰ درصد بود، اما شیوع کرونا و نتایج جانبی آن یک جهش بزرگ در این آمار پدید آورد. حالا و متاثر از اتفاقات سه ماه اخیر ایران آیا باید منتظر جهش بزرگتری در این آمار باشیم؟
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه با توجه به تجربه شهر‌ها و کشور‌های مختلف جهان، آلودگی هوا، مسئله پیچیده‌ای نیست؛ بسیاری از آن‌ها با کار علمی، پژوهشی و مطالعاتی و هماهنگی در برنامه ریزی موفق شدند که آلودگی هوا را برطرف کنند، تا کی قرار است این وضعیت تداوم داشته باشد؟ شهروندان از ما سوال می‌کنند چرا ما باید در یک هوای آلوده نفس بکشیم؟ آیا تا به حال به آمار مرگ‌های ناشی از هوای آلوده توجه کرده‌ایم؟ اینکه هوای آلوده چه مقدار ضرر و زیان را متوجه کشور می‌کند؟ تعطیلی راه حل نیست
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان آمار جعل فیزیکی این سند هویتی هم بسیار کم است، گفت: جعل، تقلب و دسیسه ممکن است انجام شود، اما مدت‌هاست که گزارشی در خصوص این کارت‌ها نداشتیم، ضمن اینکه اگر شکل فیزیکی این کارت‌ها نیز جعل شود، با توجه به هوشمندسازی انجام شده بلافاصله امکان استعلام آن وجود داشته و جعلی بودن این کارت‌ها مشخص می‌شود.
حبشی به عنوان مشاور خانواده گفت: در این پدیده فرد به جای آنکه به ازدواج به عنوان گذر از فردیت نگاه کند، ترجیح می‌دهد زیر بار مسوولیت تشکیل خانواده نرود و مجرد بماند و به خودش متکی باشد و برای خودش زندگی کند. شما فکر می‌کنید چرا آمار ازدواج روز به روز پایین‌تر می‌آید؟ آیا همان‌طور که می‌گویند دلیل آن مسائل اقتصادی است؟ اگر اینچنین است چرا آمار ازدواج بیشتر از همه بین طیف طبقه مرفه جامعه کاهش پیدا کرده تا طبقه متوسط و کم بضاعت جامعه؟ دلیل آن رشد همین فردیت‌گرایی، به خصوص در بین طبقه متوسط به بالاست.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره آمار مربوط به کودک همسری در کشور، توضیح داد: در حال انجام تحقیقات در برخی از مناطق محروم که با این موضوع درگیراند، هستیم. برای ازدواج دختران زیر ۱۳ سال برگه رشد و مجوز لازم است و در مورد ازدواج دختران زیر ۱۳ سال باید مراحل بازبینی شود که آیا برگه رشد داشته‌اند یا خیر. این امر اختصاص به ایران ندارد و حتی در کشورهایی نظیر ایالات متحده نیز سن ازدواج متفاوت است.
امروز قصد داریم تا به بررسی سهام شپنا به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد شپنا در روزهای آینده بورس است.
شب گذشته رئیس جمهور ادعا کرد کشور را با تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفتیم. این در حالی است که نرخ تورم نه تنها در مرداد که در ماه‌های قبل از آن هیچگاه به ۶۰ درصد نرسیده است. آیا رئیسی به مردم آمار اشتباه داد؟
چرا پس از هفت دوره از برپایی این حراج، متولیان امر واکنش نشان داده‌اند و در این چند سال چه عاملی باعث سکوت مسئولان مربوط شده بود؟! مسئولان در این مقطع چه اقدام حقوقی برای توقف و تعقیب عوامل این حراج انجام داده‌اند؟ آیا واکنش صرفاً در حد یک یادداشت انتقادی بوده و چرا؟! این نوع واکنش‌ها درباره ابهام‌ها پیرامون حراج و مالکانش، که «تابناک» نتوانست آن‌ها را کامل شناسایی کند، می‌افزاید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ