به نظر می‌رسد ماموت‌های پشمالو گزینه‌ای عالی برای شبیه سازی هستند. بسیاری از نمونه‌های ماموت پشمالو در یخبندان دائمی سیبری باقی مانده‌اند. دانشمندانی که مواد ژنتیکی حفظ شده را مطالعه می‌کنند، ژنوم ماموت پشمالو را توالی یابی کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مکانیسم سقف این نسخه کانورتیبل از ولانته معروف تنها به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت باز به بسته تغییر شکل دهد و ۱۶ ثانیه نیز طول می‌کشد تا از بسته به باز تغییر حالت دهد، آن هم در شرایطی که خودرو با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.
بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، تخلیه زندان رجایی‌ شهر در استان البرز که از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد آغاز شده بود، روز شنبه ۱۴ مرداد، رسما به پایان رسید.
تصاویر منتشرشده در مورد سری آیفون ۱۵ نشان می‌دهند کناره‌های آیفون ۱۵ پرو گردتر از آیفون ۱۴ پرو است. همچنین آیفون ۱۵ پرو به‌جای مجهزبودن به قاب استیل، بدنه‌ای از جنس تیتانیومی خواهد داشت. در این صورت به‌جای ظاهری براق، ظاهری مات به آن می‌بخشد.
مسابقه فینال راگبی بانوان قهرمانی کشور، امروز پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ بین تیم‌های البرز و تیم الف خراسان برگزار شد که در نهایت تیم البرز با نتیجه ۱۴ بر صفر بر حریف خراسانی خود پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهکیلویه و بویراحمد از فوت ۴ نفر و مصدومیت ۲۰ تن در پی برخورد تریلر با ۱۴ خودرو در یاسوج خبر داد.
اسکارفیس پس از نمایش در برنامه‌های حیات وحش در National Geographic و Big Cats Diary بی بی سی به ستاره محبوب میلیون‌ها نفر تبدیل شد تا اینکه در سال ۲۰۲۱ در سن ۱۴ سالگی درگذشت.
پنجشنبه ۳۰ خرداد 98 پهپاد آمریکایی که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه هوایی الظفره در نزدیکی شهر ابوظبی کشور امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافتی طولانی، حدود ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی ایران شده بود. این هواپیما دارای سیستم‌هایی است که به هنگام ارتباط با آن، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ نیروهای ایرانی در دو مرحله و چهار نوبت (دو بار در ساعت ۲:۰۵ و دو بار در ساعت ۳:۵۵ بامداد) به این هواپیما اخطار داده‌اند که آخرین اخطار توسط قرارگاه پدافند هوایی ایران در ساعت ۳:۵۵ صورت گرفته بود. اما پاسخی به اخطارها داده نشد و به دلیل اینکه پهپاد از آب‌های سرزمینی ایران دور نشد، ساعت ۴:۰۵ مورد هدف و سرنگونی قرار گرفت. منبع: دانشجو
تمرین تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران و مراسم بدرقه تیم فوتبال نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا یکشنبه ۱۴ خرداد در کمپ تیم‌های ملی فوتبال برگزار شد.
(تصاویر) تفاوت‌های جالب دوربین‌های گرانترین موبایل‌های بازار: سامسونگ گلکسی S۲۳ Ultra با آیفون اپل ۱۴ Pro
عملیات طبس در روز‌های ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ انجام شد. پس از آن‌که نیرو‌های آمریکایی در سفارتخانه آمریکا به اتهام جاسوسی دستگیر شدند، آمریکا از هر فرصتی برای آزادی آن‌ها استفاده می‌کرد تا اینکه به این بهانه عملیات طبس را طراحی کرد. ۹۵ نیروی کماندوی آموزش‌دیده با تجهیزات نظامی بسیار قوی ۵ اردیبهشت همراه ۱۴ بالگرد و هواپیما در صحرای طبس فرود آمدند که ناگهان طوفانی از شن به هوا برخاست و دید خلبانان را به حدی ضعیف کرد که ۲ بالگرد با یکدیگر برخورد کردند و آتشی مهیب در صحرای طبس برپا شد.
مسابقات کشتی باچوخه در گود زینل خان در شهر اسفراین در حال برگزاری است. این مسابقات هر ساله در روز ۱۴ فروردین ماه در این محل برگزار می‌شود که این دور از مسابقات امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان به ۳ اردیبهشت موکول شد. کشتی با چوخه در ایران از قدمت بسیار طولانی برخوردار بوده و خراسان شمالی نیز یکی از مناطقی است که از گذشته‌های دور همواره خاستگاه کشتی گیران بنامی بوده است.
یک افشاگر در توییتر می‌گوید ضخامت جزیره‌ی دوربین به ۳٫۷۸ میلی‌متر می‌رسد که تقریباً پنج درصد بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس است. قبلاً ادعا شده بود که برآمدگی جزیره‌ی دوربین کاهش پیدا می‌کند.
نسخه اسپانیولی کتاب خاطرات دوران مبارزات رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «سلول شماره ۱۴» با حضور «ارنستو ویگاس» و «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ ونزوئلا و ایران و در شهر کاراکاس پایتخت کشور ونزوئلا رونمایی شد.
اپل با پایبندی به سنت چند سال اخیر، در آستانه‌ی فصل بهار مدل زرد آیفون ۱۴ را رونمایی کرد تا رنگ‌بندی گوشی‌هایش متنوع‌تر شود.
آمریکا در حمله به افغانستان از پهپاد‌های رزمی جنرال اتمیکس پردتور استفاده کرد. پهپادی که سال ۱۹۹۵ معرفی شد و سال ۲۰۱۸ بازنشسته و از خدمت کنار گذاشته شد. پهپادی که توان ۱۴ ساعت پرواز مداوم، ۷۰۰ کیلومتر برد عملیاتی و قدرت حمل بمب داشته و برای عملیات‌های خاص ضربتی استفاده می‌شده است!
برای خودشان دم و دستگاه و دفتر و دستکی راه انداخته اند؛ آن‌ها که «گنده لات» هستند تعدادی نوچه دارند. نوچه‌ها هم نوپا‌ها را دور خود جمع کرده اند؛ جوانانی در بازه سنی ۱۸ تا ۲۲ سال که در سر سودای دیده شدن دارند و می‌خواهند سری در سر‌ها در بیاورند آن هم با شاخ و شانه‌کشیدن و شرارت و درگیری و شکستن شیشه و تخریب در و دیوار و اموال مردم!
انفجار‌های متعدد روز شنبه کی‌یف و سایر مناطق اوکراین را لرزاند که در پی آن دست‌کم یک نفر کشته و ۱۴ فرد دیگر هم زخمی شدند. انفجار مرگبار در پایتخت اوکراین در میان ساختمان‌های مسکونی چند طبقه در منطقه سولومیانسکی نیز رخ داد که به کشته شدن دست‌کم یک زن انجامیده است.
۱۴ماهیگیر ایرانی که ۸ سال در اسارت گروهک تروریستی الشباب در سومالی بودند با رایزنی و اقدامات وزارت امورخارجه آزاد و بامداد یکشنبه (۴ دی ۱۴۰۱) از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد کشور شدند.
نخستین نشست بین المللی گروه دوستان مدافع منشور ملل متحد،شنبه ۱۴ آبان با حضور امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه برگزار شد.
مراسم نهمین سالگرد درگذشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی، دبیر کل سابق حزب موتلفه اسلامی بعد از ظهر امروز شنبه ۱۴ آبان در حوزه هنری تهران واقع در خیابان سمیه برگزار شد. در این مراسم جمعی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های حزبی ازجمله اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و علی لاریجانی، محسن رفیقدوست، و برخی از مسئولان نیز حضور داشتند.
فروش جدیدترین مدل گوشی هوشمند غول فناوری آمریکایی اپل یعنی آیفون ۱۴ در چین آغاز شد. مشتریان برای خرید مدل آیفون ۱۴ ساعت‌ها جلوتر در مقابل فروشگاه اپل در شهر گوانگژو صف کشیده اند. اما اتفاق جالبی که افتاده این است که کاربران چینی ظاهرا تصمیم گرفته‌اند گوشی گلکسی S۲۲ اولترا خود را بفروشند تا بتوانند یکی از دو مدل پرو از سری آیفون ۱۴ را خریداری کنند. این ادعایی است که افشاگر معروف و موثق حوزه‌ی فناوری یعنی Ice Universe مطرح کرده و گفته بعد از بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو، تعداد زیادی از کاربران به فروش S۲۲ اولترای خود اقدام کرده‌اند تا بتوانند گوشی جدید اپل را خریداری کنند.
تیم ملی والیبال زنان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد تا نخستین مدال بین‌المللی والیبال زنان کشورمان به رنگ نقره‌ای باشد. تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی این بازی‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت و سه بر صفر با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵ نتیجه را حریف واگذار کرد. شاگردان الساندرا کمپدلی با پذیرش این شکست به مقام نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی اکتفا کردند تا نخستین مدال بین‌المللی تاریخ والیبال زنان ایران به رنگ نقره‌ای شود.
تکیه‌خانه عمومی چنداول کابل، شب‌های ۱۳ و ۱۴ محرم میزبان «محمدحسین پویانفر» مداح اهل بیت(ع) کشورمان به دعوت شیعیان و جوانان افغانستانی بود. این مراسم مورد استقبال فراوان شیعیان و عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) قرار گرفت.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، ۱۵ فلسطینی در حملات گسترده اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۵ تن زخمی شدند. از بین ۵۵ زخمی، ۲۳ نفر آن‌ها کودک و ۱۳ نفر آن‌ها زن هستند که از بین آن‌ها نیز ۴ نفر اوضاع وخیمی دارند. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته طی روز جمعه ۱۴ هدف مربوط به جهاد اسلامی فلسطین در غزه هدف گرفته و ۱۶ تن بمب و گلوله استفاده شد. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد برای یک هفته جنگ در غزه آماده می‌شود. تیسیر الجعبری، سلام عابد، محمد البویک و یک فرد دیگر، همگی از اعضای گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. تیسیر الجعبری فرمانده منطقه شمال در گردان‌های القدس بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ