کاربران عرب زبان در توئیتر با انتشار پست‌های مختلفی ضمن اعلام حمایت خود از مقاومت فلسطین، از انفعال رهبران کشورهای عربی در قبال تجاوزات پی‌درپی رژیم‌صهیونیستی علیه مسجدالاقصی انتقاد کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بیداری رهبران کشورهای آفریقایی در برابر توطئه چینی‌های فرانسه و همچنین تدارک آمریکا برای یک کودتای سیاسی در عراق از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
هافبک ایرانی الوحده در انتظار یک جدال بزرگ با ستاره‌های فوتبال جهان در جام باشگاه‌های عرب است.
آغاز یک جنگ داخلی در اراضی اشغالی میان معترضان صهیونیست و کابینه نتانیاهو و همچنین ارتباط عامل هتک حرمت قرآن کریم با «موساد»، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
تعامل رئیس جمهور روسیه با بحران شورش فرمانده واگنر و همچنین عجز و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در قبال به دست گرفتن اوضاع در کرانه باختری، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
پایان شورش فرمانده واگنر در روسیه و ارتقای قدرت نیروهای مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی از محورهای مورد توجه روزنامه مطرح جهان عرب است.
شوک جدید نیروهای مقاومت به سران رژیم صهیونیستی با اجرای یک عملیات قهرمانانه ۲۴ ساعت بعد از نبرد جنین و آغاز مرحله جدیدی از مبارزه با دشمن صهیونیستی از محورهای روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
گاف جدید رئیس جمهور آمریکا از یک سو و درگیری میان نمایندگان عربستان و امارات در جنوب یمن از سوی دیگر، محور روزنامه‌های مطرح جهان عرب بوده است.
کاهش نفوذ آمریکا در منطقه و احتمال ارتکاب یک حماقت از سوی رژیم صهیونیستی و همچنین تبدیل شدن گروه بریکس به یک کابوس برای واشنگتن از محورهای روزنامه های مطرح جهان عرب است.
دستاورد موشکی جدید ایران در کنار پیام‌های عملیات یک سرباز مصری علیه ارتش رژیم صهیونیستی محور روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
شکست اردوگاه آمریکا در نبرد اوکراین و ناکارآمدی سلاح‌های این کشور از یک سو و رزمایش بی نظیر حزب الله لبنان در جنوب این کشور از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب بوده است.
هشدار یمنی‌ها به دشمنان نسبت به لبریز شدن صبرشان از یک سو و حضور تاریخی سوریه در نشست‌های مقدماتی سران عرب به عنوان یک وزنه راهبردی از سوی دیگر، مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب بوده است.
منابع روس به نقل از یک تحلیلگر لبنانی از افزایش احتمال سفر بشار اسد به ریاض باتوجه به تصمیم اتحادیه عرب برای بازگشت دمشق به آغوش جهان عرب خبر دادند.
تصمیم اتحادیه عرب به بازگشت سوریه به این سازمان، شامل تعهد به تلاش برای استمرار گفتگو‌های عربی-عربی برای رسیدن به یک راهکار سیاسی مبتنی بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صلح در سوریه می‌شود. بر اساس تصمیمی که در جلسه دیروز گرفته شد یک کمیته از کشور‌های عربی همسایه سوریه، یعنی لبنان، اردن و عراق به اضافه عربستان سعودی تشکیل خواهد شد تا برای پیشبرد فرآیند گفتگو‌ها برای راه‌حل سیاسی در سوریه تلاش کند.
لیونل مسی، اسطوره فوتبال جهان و سفیر گردشگری عربستان سعودی، این بار با خانواده‌اش دوباره به عربستان بازگشته است تا فرهنگ منحصربه‌فرد این کشور را تجربه کند. سفر مسی به عربستان مملو از فعالیت‌های هیجان‌انگیز بوده است. لیونل مسی با خانواده‌اش از اسب‌های اصیل عرب بازدید یک شاهین سفید را روی دستش قرار داد. شاهین‌ها یک پرنده شکاری بسیار مورد علاقه سعودی‌ها هستند و شکار با آن‌ها بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ بادیه نشینان عربستان برای هزاران سال بوده است.
کشورها قصد دارند ارتباط‌های خود را با دولت سوریه تقویت کنند تا یک راه‌حل سیاسی را مبتنی بر ابتکار اردن برای حل بحران سوریه پیش ببرند. وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد که پیش از دیدار وزیران در امان، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با ایمن صفدی همتای اردنی خود به‌طور دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به وجود آمدن یک بحران واقعی در روابط میان اسرائیل و آمریکا در کنار اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از ۱۲ سال از موضوعاتی است که روزنامه‌های مطرح جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، بر اساس آخرین گزارش مؤسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، ۹ کشور عربی در فهرست ۴۰ واردکننده بزرگ اسلحه قرار گرفتند.
روزنامه‌های مطرح جهان عرب در صفحه نخست خود به تحولات مهم منطقه و جهان از جمله شدت گرفتن اعتراضات مردمی در فرانسه و خشم بی سابقه اردنی‌ها از سخنان یک وزیر صهیونیست پرداختند.
زیاش در آستانه شروع جام جهانی تبدیل به ستاره اول تیم ملی مراکش شده است.
پوستر جام جهانی توسط یک هنرمند زن طراحی شده است. "بوثینه المفتاح"، هنرمند زن قطری از پوسترهای جام جهانی که نماد جشن و هواداری فوتبال در سراسر قطر و جهان عرب است رونمایی کرده است.
دیوید هندرسون، محقق و متخصص آمریکایی در حوزه انرژی گفت: کاهش تولید نفت منجر به آشفتگی در بازارهای جهانی و روابط بین ایالات متحده و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می شود.
بر اساس اعلام نهاد حقوق بشری «دمکراسی برای جهان عرب» که دفتر آن در واشنگتن است، خانم القحطانی در ۴ ژوئیه ۲۰۲۱ بازداشت شده است.
الخلیفی در یک لایو اینستاگرامی درباره تصمیم به خودکشی خود گفت: «همه شما را به خدا می‌سپارم شاید در جهان دیگر روی راحتی و آسایش را ببینم. با دوستانم خداحافظی می‌کنم و امیدوارم که مرا مانند مردگانتان یادآوری کنید».
یک کاربر عرب با هشتگ فلسطین سپاس گزار سلیمانی است که در جهان عرب ترند شده است نوشته: هر بار تل آویو بمباران می شود بر سلیمانی درود می فرستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ