رئیس‌جمهور عراق امروز شنبه، بمباران فرودگاه سلیمانیه از سوی ارتش ترکیه را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی رسمی آنکارا شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در کاخ‌السلام بغداد با عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد.
«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق دستور بررسی و بازنگری در کلیه قوانین صادره از سوی رژیم یعث سابق در این کشور را صادر کرد.
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با عراق، مدعی شد که هنوز موانعی در عراق وجود دارد که برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا تهدید فوق العاده محسوب می شود.
رئیس‌جمهور ترکمنستان می‌گوید در آینده گذرگاهی احداث می‌شود که کشورهای ایران، عراق، ترکیه و ترکمنستان را به هم وصل می‌کند.
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با شاناز ابراهیم، همسر رئیس‌جمهور عراق در تهران دیدار و بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو جانبه در حوزه بانوان تاکید کرد.
«میدل ایست نیوز»، تصاویری از دیدار همسران روسای جمهور ایران و عراق منتشر کرد. در حاشیه سفر رئیس جمهور عراق به تهران، «شاناز ابراهیم» همسر وی با «جمیله علم الهدی» همسر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی امروز با رییس جمهور عراق دیدار کرد.
رئیس‌ جمهور عراق و هیئت همراه عصر امروز (شنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس‌جمهور عراق دقایقی پیش با حضور در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارتقای سطح مناسبات ایران و عراق خوشایند دشمنان ما نیست، گفت: ایران و عراق متناسب با منافع دو کشور در منطقه به گسترش تعاملات خود خواهند پرداخت.
تصاویری از استقبال رسمی از رئیس‌جمهور عراق در مجموعه سعدآباد با حضور حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی را مشاهده میکنید.
رئیس‌جمهور در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد به شکل رسمی از همتای عراقی خود استقبال کرد.
پایگاه خبری میدل ایست نیوز از سفر رئیس جمهور عراق به ایران طی روز شنبه خبر داد.
رئیس‌جمهور عراق از همتای تاجیک خود دعوت‌نامه رسمی برای سفر به تاجیکستان دریافت کرد.
صدام حسین که بیش از بیست‌وچهار سال رئیس‌جمهور عراق بود دست‌کم نیمی از آن را در جنگ سپری کرد؛ هشت سال از آن با ایران بود. جمهوری اسلامی ایران که در آغاز تأسیس خود با هجوم ارتش مجهز و قدرتمند صدام روبه‌رو شد، هشت سال در مقابل او مقاومت کرد و نتیجه آن علاوه بر صد‌ها هزار شهید و جانباز صرف میلیارد‌ها دلار سرمایه و از بین رفتن فرصت‌های بسیار اقتصادی بود.
امیرآبادی فراهانی گفت: ایران یک ریال هم به عراق کمک نکرده است، صادرات نفت در عراق به ۴ میلیون بشکه نفت رسیده در نتیجه آن‌ها به کمک ما نیاز ندارند. اما مسئله سوریه متفاوت است؛ شما می‌بینید که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هربار چندین میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کنند.
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گاف‌ها و لغزش‌های زبانی‌اش، عقب‌نشینی نیروهای ارتش روسیه از شهر خرسون اوکراین را عقب‌نشینی از شهر فلوجه عراق بیان کرد.
رئیس‌جمهور در پیامی به نخست وزیر جدید عراق، گفت: ایران مانند گذشته بر عزم خود جهت تحکیم، تعمیق و توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید می‌کند و برای توسعه این مناسبات آمادگی کامل دارد.
عبداللطیف رشید گفت: صلحت عراق، به منزله مصلحت جمهوری اسلامی ایران و مصلحت جمهوری اسلامی ایران به منزله مصلحت عراق است.
جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور ساعاتی پیش با حضور ۲۶۹ نماینده آغاز شد و در جریان دور دوم رأی‌گیری «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق شد.
جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور ساعاتی پیش با حضور ۲۶۹ نماینده آغاز شد و در جریان دور دوم رأی‌گیری «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق شد.
رئیس‌جمهور توسط شورای نمایندگان با اکثریت دو سوم، انتخاب می‌شود و مدت ریاستش به دو دورهٔ چهار ساله محدود می‌شود.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که قصد دارد کمربند امنیتی «انتها به انتها» در امتداد مرزهای جنوبی ترکیه با سوریه و عراق ایجاد کند چشم‌اندازی که با توجه به شرایط سیاسی و توپوگرافی مناطق مورد بحث بسیار بلندپروازانه به نظر می‌رسد.
وزیر کشور اعلام کرد: باتوجه به صحبت‌ مستقیم رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر عراق موضوع لغو روادید در اربعین به نتیجه رسید که دستاورد بزرگی در جهت آسایش زائران اربعین حسینی بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ