نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه ماشین آلات معدنی باید نوسازی شوند، گفت: تولیدکنندگان داخلی توان تولید آن تعداد ماشین آلاتی که مورد نیاز کشور است را ندارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت صمت در بخشنامه ای ضوابط واردات ماشین‌آلات معدنی را ابلاغ کرد که طبق آن واردات ماشین‌آلات مشابه ساخت داخل به‌شرط خرید دستگاه‌های رده معدنی از سازندگان داخلی مجاز است.
یزذ- رئیس سازمان صمت یزد از احیای واحدهای صنعتی و معدنی استان با اهدای تسهیلات، تخصیص حقوق معوق، تامین سوخت و واردات ماشین آلات معدنی خبر داد و گفت: ۲۲۰ معدن در استان یزد فعال است.
وزیر اقتصاد طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواهان همکاری فوری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای تعیین فهرست کالا‌های اساسی، دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و... شد.
حقوق گمرکی ماشین آلات و تجهیزات، قطعات مواد اولیه و واسطه‌ای، تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی یک درصد تعیین و از سوی گمرک ابلاغ شد.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار ماشین‌آلات فرسوده با ۲۰ سال عمر داریم، گفت: در حال حاضر هیچ معدن‌دار و واردکننده‌ای مشکلی برای واردات ماشین‌آلات معدنی حتی مستعمل ندارد.
رئیس انجمن سنگ آهن گفت: در حال حاضر ۲.۳ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن در کشور داریم که البته اگر در این بخش به صورت اصولی کار شود ذخایر تا حدود ۵ میلیارد تن تخمین زده می شود.
دکتر علی رستمی در جلسه شورای معاونین با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت لازم و تأمین ماشین آلات معدنی به‌منظور تولید 1 میلیون تن کاتد تا سال 1406، بر تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید بهینه و پایدار و استقرار نخستین معدن هوشمند مس تاکید کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا و مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در نشستی با مدیرعامل و مدیران ارشد این گروه خودروساز به بررسی ایجاد شرایط بهتر در تعامل و همکاری دو طرف و رفع موارد مربوط به تفاهم نامه فی مابین با هدف اجرای بهتر آن پرداخت.
الشتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شش ماهه نخست امسال به اندازه کل سال قبل صدور مجوز واردات ماشین آلات حوزه معدن که ساخت داخل ندارند را داشته‌ایم.
یک مقام مسئول از فراخوان فروش ماشین آلات معدنی با تسهیلات ۱۲ درصدی خبر داد.
معاون وزیر صمت گفت: ۱۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی فرسوده در کشور داریم که برنامه ریزی شده سالانه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ دستگاه نوسازی شود.
معاون وزیر صمت گفت: ۱۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی فرسوده در کشور داریم که برنامه ریزی شده سالانه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ دستگاه نوسازی شود.
معاون وزیر صمت گفت: ۱۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی فرسوده در کشور داریم که برنامه ریزی شده سالانه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ دستگاه نوسازی شود.
انتشار شیوه نامه واردات ماشین آلات معدنی در ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به دلیل دارا بودن برخی محدودیت‌ها منجر به ابراز نگرانی معدنداران و فعالان این حوزه شد.
معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت اظهار داشت: در نتیجه اصلاح صورت گرفته، ماشین آلاتی که در سال گذشته وارد می‌شد به طور متوسط عمر ۴.۵ سال داشت و امسال علاوه بر اینکه تعداد ماشین آلات وارد شده بیشتر شده، عمر متوسطشان به ۲.۵ سال رسیده است.
موضوع تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز معادن از چند سال گذشته تبدیل به دغدغه جدی معدنکاران شده بود که این موضوع در دولت فعلی نیز به عنوان مطالبه جدی بخش معدن کشور مطرح شد.
ماشین آلات و تجهیزات خط تولید واحدهای صنعتی و معدنی با تشخیص وزارت صمت و با اخذ گواهی تضمین مالیات بر ارزش افزوده (گواهی چک) توسط سازمان امور مالیاتی قابل ترخیص است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرب و روی با بیان اینکه معدنکاران از سوی دلالان گروگان گرفته شده اند، گفت: به دلیل فرسوده بودن ماشین آلات، بخش معدن در رکود قرار دارد.
فعال بخش معدن گفت: فرسوده بودن ماشین آلات، فرسایش و هزینه بسیار زیادی برای معدنکاران و کشور در زمینه سوخت و تأمین قطعات دارد.
یک فعال بخش معدن درباره چالش معدنکاران در بخش ماشین آلات اظهار کرد: در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که کل صنعت حمل و نقل در کشور اعم از ناوگان ریلی، خودرویی و هوایی فرسوده است.
نشست مشترک شرکت ملی صنایع مس ایران با شرکت بلاز با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی برگزار شد.
رئیس هیئت مدیره شرکت مس با بیان این که برای توسعه ماشین آلات و تجهیزات معدنی برنامه دقیقی برای اجرا داریم، گفت: قصد داریم باتوسعه همکاری‌های دوجانبه با شرکت بلاز در بلاروس ماشین آلات مورد نیاز شرکت مس را تامین کنیم.
معاون وزیر صمت از تعیین تکلیف تعرفه واردات ماشین‌آلات صنعتی و معدن طی هفته آینده در مجلس خبر داد و گفت: تفاهم دولت و مجلس این است که اگر معافیت را برنگردانیم تعرفه را به یک درصد برسانیم.
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه صادراتی با برنامه توسعه صادرات در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت تشکیل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ