آخرین بار، حدود نیم قرن گذشته گونه خرس قهوه‌ای توسط افراد بومی در منطقه نهاوند مشاهده شده بود و در صورتی که گزارشات و مستندات تکمیل شده و به مقدار کافی داشته باشیم، منطقه شکار ممنوع گرین، به علت شرایط زیستگاهی مستعد به حفاظت شده یا پناهگاه حیات وحش ارتقای سطح خواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاهرود- بر اساس مشاهدات محلی یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران مشاهده شده است که فعلا تحت نظر و رصد محیط‌بان‌ها قرار دارد.
مهدی طاهری از مشاهده دو قلاده خرس در ارتفاعات الموت خبر داد و اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست الموت شرقی دو قلاده خرس در ارتفاعات منطقه حفاظت شده الموت را مشاهده و تصویربرداری کردند.
فیلمی از تنوع زیستی ارتفاعات جنگل‌های هیرکانی مازندران شامل خرس قهوه‌ای، پلنگ، شوکا، گراز، تشی، روباه و گربه وحشی را مشاهده می‌کنید.
سمنان- پلنگی در حال شکار یک بز در منطقه شکار ممنوع پرور ارتفاعات شمالی استان سمنان مورد تصویر برداری قرار گرفت.
سمنان- پلنگی در حال شکار یک بز در ارتفاعات شمالی استان سمنان مورد تصویر برداری قرار گرفت.
شاهرود- حضور طاووس در جنگل اولنگ شاهرود شگفتی همگان را به دنبال داشته است.
اصفهان - اثبات حضور یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش «عباس آباد» امیدها را برای احیای این گونه ارزشمند زنده کرد و استان اصفهان آماده اجرای طرح های حفاظت و تکثیر این حیوان در معرض انقراض است.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی توران در شرق استان سمنان خبر داد.
الشتر- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سلسله از مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات «گرین» این شهرستان خبر داد.
رشت - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ برای دومین بار طی ۳ روز در منطقه حفاظت شده اشکورات رودسر خبر داد.
براساس تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های تله‌ای محیط‌بانان پارک ملی توران، یوزپلنگ ایرانی ماده به نام «خورشید» (با نام سابق تلخاب)، روز گذشته به همراه چهار توله‌اش در این منطقه دیده شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در این استان خبر داد.
لرستان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهده دومین قلاده از گونه خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله در ارتفاعات بخش پاپی استان خبر داد.
خرم‌آباد- دومین قلاده از گونه خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله در ارتفاعات بخش «پاپی» استان لرستان مشاهده شد.
فیلم لحظه خروج یک خرس از سطل آشغال یک مدرسه در ویرجینیای را در این فیلم مشاهده می‌کنید که باعث ترس شهروندان آمریکایی شد.
خرم‌آباد- یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده به همراه دو توله‌اش در ارتفاعات بخش «پاپی» استان لرستان مشاهده شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: آخرین بار، حدود نیم قرن گذشته گونه خرس قهوه‌ای توسط افراد بومی در منطقه نهاوند مشاهده شده بود و در صورتی که گزارشات و مستندات تکمیل شود و به مقدار کافی داشته باشیم، منطقه شکارممنوع گرین، به‌علت شرایط زیستگاهی مستعد به حفاظت‌شده یا پناهگاه حیات وحش ارتقای سطح خواهد داد.
مشاهده خرس قهوه‌ای در همدان پس از نیم قرن
ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش موفق به تصویربرداری از پلنگ توسط دوربین تله‌ای در ارتفاعات این شهرستان شدند. این چندمین بار است که مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش موفق به فیلم‌برداری از پلنگ در این منطقه شده‌اند. گزارش‌های مردمی و ماموران محیط زیست املش از مشاهده پلنگ در منطقه نشان می‌دهد که این منطقه مامن و زیستگاه فوق‌العاده مناسبی برای این گونه نادر در کشور است. تنوع گیاهی و جانوری منحصربه فرد و وجود دره‌های عمیق، شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده ست.
تزئین قهوه به شکل خرس را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
فیلمی از نجات یک خرس مصدوم توسط دامپزشکان در سین کیانگ چین را مشاهده می‌کنید.
خرس قهوه‌ای بزرگترین گوشتخوار خاورمیانه است و این گونه رنگی متفاوت از قهوه‌ای تیره تا زرد بور است و زیستگاه این گونه جانوری مناطق جنگلی خزر، ارسباران و زاگرس است. خرس شبگرد است و به صورت انفرادی زندگی می‌کند که بالغ آن حدود ٢۵٠ کیلوگرم وزن دارد و دارای نرخ زاد و ولد پایینی است.
فومن- رئیس اداره محیط زیست فومن از مشاهده یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه جنگلی پایین تریشوم این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حاجی آباد گفت: این شهرستان از نظر تنوع زیستی دارای گونه‌های پلنگ، گرگ، گراز، کل و بز، قوچ و میش، انواع پرندگان بومی و مهاجر و خزندگان است که با تصویربرداری از خرس سیاه آسیایی، این گونه نیز به تنوع زیستی حیات وحش شهرستان حاجی آباد اضافه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ