خرم‌آباد- یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده به همراه دو توله‌اش در ارتفاعات بخش «پاپی» استان لرستان مشاهده شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: در بررسی‌های اولیه هیچ نشانه‌ای از اصابت گلوله و یا درگیری با سایر جانوران بر روی لاشه مشاهده نشده است تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
شاهرود- بر اساس مشاهدات محلی یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران مشاهده شده است که فعلا تحت نظر و رصد محیط‌بان‌ها قرار دارد.
با تائید مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط کارشناسان اداره‌کل محیط زیست لرستان در مجموع تعداد مشاهده این گونه در سال جاری در استان را سه قلاده اعلام کرد.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی توران در شرق استان سمنان خبر داد.
الشتر- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سلسله از مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات «گرین» این شهرستان خبر داد.
رشت - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ برای دومین بار طی ۳ روز در منطقه حفاظت شده اشکورات رودسر خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در این استان خبر داد.
لرستان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهده دومین قلاده از گونه خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله در ارتفاعات بخش پاپی استان خبر داد.
خرم‌آباد- دومین قلاده از گونه خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله در ارتفاعات بخش «پاپی» استان لرستان مشاهده شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مشاهده پلنگ در دو نوبت در کنار جاده یاسوج به سی‌سخت خبر داد.
منابع محلی از مشاهده یک قلاده پلنگ در روستای آجین‌دوجین واقع در منطقه ییلاقی کردان در شهرستان ساوجبلاغ خبر می‌دهند.
رودسر- مدیرکل حفاظت از محیط زیست گیلان از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده «پلنگ» در اشکورات رودسر خبر داد.
یکی از فعالان محیط‌زیست با مشاهده سه قلاده پلنگ در منطقه شکارممنوع خنار آرادان، از آن‌ها تصویربرداری کرد. آبان ماه امسال نیز تصویر یک قلاده پلنگ در حین شکار یک رأس میش وحشی در این منطقه ثبت شده بود. منطقه شکارممنوع خنار در روستای رامه بالا شهرستان آرادان قرار دارد و مکانی مستعد برای زیست گیاه‌خوارانی، چون کل، بز، قوچ و میش است که طعمه پلنگ‌ها محسوب می‌شوند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با بیان اینکه جنسیت این یوزپلنگ نر است، اضافه کرد: مشاهده این یوزپلنگ بیانگر پایدار بودن زیستگاه است و هنوز ارزش دارد که این مهم برای ما اثبات شده بود و پیش از ثبت تصویر این یوزپلنگ در عباس آباد درخواست ثبت معدن داشتیم که ایستادیم و توانستیم معدن را از این منطقه حذف کنیم.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از ثبت تصاویر یک قلاده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد خبر داد.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از ثبت تصاویر یک قلاده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد خبر داد.
زمستان سال جاری پلنگ و یوزپلنگ‌های زیادی در مناطق مختلف کشور توسط مردم عادی یا محیط بانان مشاهده شدند، اما این بار پلنگی در یکی از شهرستانهای البرز دیده شده است.
املش- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در ارتفاعات این شهرستان خبر داد.
دوربین یکی از محیط‌بانان فعال در شهرستان شاهرود، تصویر یک قلاده از گربه‌سانان (گربه وحشی) حمایت‌شده در این شهرستان را به ثبت رساند.
یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع طالقان البرز و در هوای برفی مشاهده شده است.
فومن- رئیس اداره محیط زیست فومن از مشاهده یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه جنگلی پایین تریشوم این شهرستان خبر داد.
حسن اکبری گفت: متعاقب دوربین گذاری‌های تله‌ای برای بررسی مسیر تردد گونه یوزپلنگ آسیایی در حوزه استحفاظی عباس آباد، یک یوز ماده جوان به نام تِلما با چهار توله در این منطقه مشاهده و ثبت شد.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس و محیط‌بانان پارک ملی توران عصر پنجشنبه (۲۰ مرداد) در سمت شمال جاده ترانزیت تهران به مشهد موفق به مشاهده یک قلاده یوزپلنگ ماده و چهار توله امسالی شدند.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس و محیط‌بانان پارک ملی توران عصر پنجشنبه (۲۰ مرداد) در سمت شمال جاده ترانزیت تهران به مشهد موفق به مشاهده یک قلاده یوزپلنگ ماده و چهار توله امسالی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ