شاهرود- بر اساس مشاهدات محلی یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در زیستگاه‌های آزاد اطراف توران مشاهده شده است که فعلا تحت نظر و رصد محیط‌بان‌ها قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاهرود_فعال محیط زیست از مشاهده یک یوزپلنگ مادر همراه با دو توله اش در پارک ملی توران شاهرود خبر داد .
بر اساس اطلاعات تکمیلی که تا الان صفحه پارک ملی توران منتشر کرده است، «یوزپلنگ آسیب‌دیده توران» نر بوده و برنامه قلاده‌گذاری یا تکثیر در اسارت برای این یوز نر تکذیب شده است.
مهدی طاهری از مشاهده دو قلاده خرس در ارتفاعات الموت خبر داد و اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست الموت شرقی دو قلاده خرس در ارتفاعات منطقه حفاظت شده الموت را مشاهده و تصویربرداری کردند.
سمنان- پلنگی در حال شکار یک بز در منطقه شکار ممنوع پرور ارتفاعات شمالی استان سمنان مورد تصویر برداری قرار گرفت.
اصفهان - اثبات حضور یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش «عباس آباد» امیدها را برای احیای این گونه ارزشمند زنده کرد و استان اصفهان آماده اجرای طرح های حفاظت و تکثیر این حیوان در معرض انقراض است.
اداره کل حفاظت محیط زیست یزد: یوزپلنگ وضعیت مناسبی نداشته و در همان دقایق اولیه در محل تلف شده بود که در معاینه اولیه توسط دامپزشک، هیچ گونه علایم ظاهری مبنی بر ضربه یا شکستگی مشاهده نشده و پس از هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست و برداشت نمونه‌های لازم بانک ژن و بانک اسپرم، لاشه و نمونه‌ها برای بررسی دقیق‌تر به سازمان مرکزی محیط زیست ارسال شد.
رییس سازمان محیط زیست گفت: هفته قبل در منطقه توران یک یوز با چهار توله مشاهده شد که این خبر خوبی است.
براساس تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های تله‌ای محیط‌بانان پارک ملی توران، یوزپلنگ ایرانی ماده به نام «خورشید» (با نام سابق تلخاب)، روز گذشته به همراه چهار توله‌اش در این منطقه دیده شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در این استان خبر داد.
بجنورد_ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک هفته پس از مشاهده دو قلاده یوزپلنگ در مرز جنوبی میاندشت، یکی از دوستداران محیط زیست در غرب پناهگاه حیات وحش تصویری دیگر ثبت کرد.
لحظه پریدن پلنگ روی خودروی محیط زیست را مشاهده می‌کنید.
مشاهده سه یوزپلنگ در کنار جاده میامی عباس آباد که در خطر تصادف و انقراض قرار دارند.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست درباره جنسیت توله یوز‌ها گفت: جنسیت توله‌ها مشخص نیست چراکه از فاصله دور رصد شده‌اند. نسبت به سال‌های گذشته آمار‌های بهتر و خوبی درباره مشاهده یوز‌های جدید داشته‌ایم.
در فیلم آهویی را مشاهده می‌کنید که به اشتباه به سمت کمین سه یوزپلنگ می‌رود و طعمه آن‌ها می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با بیان اینکه جنسیت این یوزپلنگ نر است، اضافه کرد: مشاهده این یوزپلنگ بیانگر پایدار بودن زیستگاه است و هنوز ارزش دارد که این مهم برای ما اثبات شده بود و پیش از ثبت تصویر این یوزپلنگ در عباس آباد درخواست ثبت معدن داشتیم که ایستادیم و توانستیم معدن را از این منطقه حذف کنیم.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از ثبت تصاویر یک قلاده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد خبر داد.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از ثبت تصاویر یک قلاده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد خبر داد.
در این ویدئو یک ایمپالای نگون بخت را مشاهده می‌کنید که با تلاش بسیار از چنگال تمساح می‌گریزد. غافل از اینکه یک شکارچی سرسخت تر، یک پلنگ گرسنه در کمین نشسته است.
یوزپلنگ مشاهده شده که در گذشته و پیش از این، مهشاد نامگذاری شده دارای شناسنامه بوده و از توله یوزپلنگی به نام حرب به دنیا آمده است.
شاهرود- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان از مشاهده سه قلاده یوزپلنگ در منطقه توران شاهرود خبر داد.
«آذر» و «توران» دو توله یوزپلنگی که اواسط آذرماه از طبیعت پارک ملی توران جدا شدند را مشاهده کنید.
حسن اکبری گفت: متعاقب دوربین گذاری‌های تله‌ای برای بررسی مسیر تردد گونه یوزپلنگ آسیایی در حوزه استحفاظی عباس آباد، یک یوز ماده جوان به نام تِلما با چهار توله در این منطقه مشاهده و ثبت شد.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس و محیط‌بانان پارک ملی توران عصر پنجشنبه (۲۰ مرداد) در سمت شمال جاده ترانزیت تهران به مشهد موفق به مشاهده یک قلاده یوزپلنگ ماده و چهار توله امسالی شدند.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس و محیط‌بانان پارک ملی توران عصر پنجشنبه (۲۰ مرداد) در سمت شمال جاده ترانزیت تهران به مشهد موفق به مشاهده یک قلاده یوزپلنگ ماده و چهار توله امسالی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ