رصد معاملات بازار توافقی در پنجمین روز هفته نشان از تداوم نوسان کاهشی دلار در کانال ۲۸ هزار تومانی دارد. این در حالی است که این روزها، نگاه فعالان بازار به مذاکرات احیای برجام و اخبار مثبت آن است. موضوعی که باعث شده، تقاضای هیجانی در بازار مشاهده نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نوید رجایی گفت: آزادسازی منابع تأثیر به سزایی در ارزش پولی ندارد و زمانی می‌تواند این ازادسازی معنا داشته باشد که معادل ریالی خرج نشده باشد ولی چشم انداز انتظارات را کاهش می‌دهد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه دمای هوای استان از روز شنبه هفته آینده بین دو تا سه درجه کاهش می‌یابد، تصریح کرد: دمای هوای ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر در مناطق غربی، جنوبی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان تا پایان وقت امروز مورد انتظار است.
رئیس کل بانک مرکزی در جلسه دوره ای هم اندیشی با اقتصادانان از استمرار روند کاهشی نرخ تورم در ماه جاری خبر داد و گفت: با نزولی شدن نرخ تورم و ثبات بازار ارز، شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم.
اقتصاددانان ترکیه پیش بینی می‌کنند که نرخ بهره در این کشور تا پایان امسال ممکن است بین ۲۵ تا ۵۰ درصد تعیین شود و برخی رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود نرخ بهره در ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۳ در رقم ۲۸.۵ درصد تثبیت شود.
انتظار می رود در معاملات روز یکشنبه بازار با عرضه قوی آغاز به کار کند و در صورت عدم حمایت می تواند بیشتر بازار رو به پایین حرکت کند.
قیمت طلا امروز (چهارشنبه) با توجه به پیشرفت در توافق سقف بدهی ایالات‌متحده و انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو احتمالاً نرخ های بهره را افزایش خواهد داد، کاهش یافت و به سمت اولین کاهش ماهانه خود در سه ماه اخیر حرکت کرد و وضعیت طلا به عنوان پناهگاه امن را کاهش داد.
خلبان‌های نظامی به اوکراین توصیه کردند که سطح انتظارات خود از کارآمدی اف ۱۶ در جنگ با روسیه را کاهش دهد.
برای روز جمعه (۵ خردادماه) کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۷ درجه سانتی‌گراد و از روز شنبه افزایش تدریجی دما در سطح استان مورد انتظار است.
درآمد سه ماهه مالی دوم اپل به کمک فروش قوی تر از حد انتظار آیفون، فراتر از انتظارات وال استریت شد اما مجموع فروش این شرکت برای دومین سه ماهه متوالی، کاهش یافت.
عبدالناصر همتی نوشت: برای کنترل تورم و نرخ ارز، دولت بایستی در کنار سایر اقدامات لازم، برای کاهش انتظارات تورمی و معکوس کردن روند رشد سهم پول در نقدینگی نیز چاره جویی جدی بکند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر انتظارات تورمی مردم کاهش پیدا کند همگان شاهد کاهش تورم در جامعه خواهند بود. خبر‌های بد انتظارات تورمی را بالا و شوک به بازار ارز وارد می‌کند و برعکس خبر‌های مثبت باعث کاهش انتظارات تورمی مردم می‌شود.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه، تحت تاثیر انتظارات برای کاهش عرضه نفت روسیه، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.
صالح آبادی گفت: از این تورم راضی نیستیم و باید کاهش پیدا کند. تورم سه عامل داشته است؛ نقدینگی، عوامل عرضه و عوامل انتظاراتی، که همه این عوامل نقش دارند. هرچند نصف این تورم به اصلاحات مربوط به افزایش ۵۷ درصدی حقوق ها، یارانه‌های جدید و تغییر تعرفه گمرکی بوده است.
آبان ماه بانک مرکزی از بسته ۱۰۰ هزار سکه‌ای به صورت عرضه اوراق در بورس کالا خبر داد تا بتواند مانع از روند صعودی قیمت ها در بازار طلا و سکه شود. این در حالی بود که پیش تر رئیس کل بانک مرکزی نیز از «ضرب سکه ۱۴۰۱» با طلای آب شده خبر داده بود تا حداقل انتظارات کاهشی در این بازار شکل بگیرد؛ اما تا به امروز این اهداف محقق نشده است.
پیرهادی گفت: نکته مهم و متفاوت این طرح در صورت رد صلاحیت افراد، اگر داوطلب دفاعیه ای داشت جهت احقاق حق داوطلبان و کاهش اصطکاک های مطرح در بحث احراز صلاحیت ها، در صورت تصویب طرح، کانال ارتباطی بین کاندیداها و شورای نگهبان و دیگر نهادهای نظارتی برای نخستین بار ایجاد می شود.
بازار طلا در تلاش است تا قیمت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را حفظ کند زیرا معامله‌گران به قدرت قابل‌توجه در بازار کار ایالات‌متحده واکنش نشان می‌دهند که همچنان انتظارات کاهش قریب الوقوع را به چالش می‌کشد.
قیمت طلا حفظ شد زیرا فروش مسکن موجود در ایالات‌متحده در ماه اکتبر ۵.۹ درصد کاهش یافت که تقریباً مطابق با انتظارات است.
قیمت طلا امروز، پنجشنبه پس از اینکه داده‌های خرده‌فروشی بهتر از حد انتظار در ایالات‌متحده امیدها برای افزایش کمتر نرخ بهره را از بین برد، توسط دلار قوی کاهش یافت.
در سال‌های گذشته تحمیل تحریم‌های خارجی بر ایران و سوء مدیریت مسئولان موجی عدیده از مشکلات اقتصادی همچون تورم افسارگسیخته، کاهش قدرت خرید، دشواری در تامین نیاز‌های ابتدایی زندگی و... را به همراه داشته است. همین امر موجب نارضایتی‌های گسترده و انباشت شده را در جامعه شده است. جامعه‌ای که با محرومیت نسبی مواجه شده و انتظارات فزآینده‌ای دارد، زمانی با عدم پاسخ به مطالبات‌اش برخورد می‌کند، خشونت بخشی لاینفک از کنش‌اش خواهد بود
طلا تحت فشار انتظارات افزایش نرخ بهره با افزایش بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا کاهش یافت. این فلز گرانبها از بالاترین قیمت روزانه نزدیک به ۴۰ دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح بیش از دو سال اخیر رسید.
قیمت نفت در اوایل مبادلات روز گذشته در بحبوحه عدم قطعیت در مورد انتظارات تقاضا بر اساس نظرات متناقض اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی کاهش یافت، اما با کاهش نگرانی‌ها از رکود روندصعودی گرفت.
نظرسنجی جدیدی که توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام شد نشان داد که انتظارات مصرف کنندگان آمریکایی از سطوح تورم در ماه جولای به شدت کاهش یافته است.
کمیته تعیین وضعیت متین کریم‌زاده را در پرونده شکایت شاهین بوشهر محکوم کرد.
عامل قتل و شرارت های مشهد دستگیر شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ