تپش قلب ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد، حتی اگر در حال استراحت یا انجام فعالیت‌های عادی باشید. اگرچه ممکن است حیرت انگیز باشد، تپش قلب معمولا جدی یا مضر نیست. با این حال، گاهی اوقات می‌توانند به یک ریتم غیر طبیعی قلب مرتبط باشند که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فردی که دچار گرمازدگی می‌شود علائمی شایعی همچون گیجی، حالت تهوع، بی حالی، رنگ پریدگی، سردرد، تشنگی، تعریق وگرفتگی عضلانی و تپش قلب شدید دارد.
مشکلات ریتم قلب به ضربان‌های غیرنرمال قلب گفته می‌شود از جمله ضربان خیلی تند یا خیلی کُند قلب یا ضربان قلب با الگویی نامنظم. شایع‌ترین عارضه مربوط به ریتم قلب در بچه‌ها تاکی‌کاردی نام دارد که زمانی است که قلب خیلی تند می‌زند و نمی‌تواند پیش از انقباض، با خون پُر شود. علائم مرتبط با تاکی‌کاردی شامل تپش قلب، ضربان تند قلب، درد در قفسه سینه و سرگیجه‌هایی می‌شود که گاهی هستند و گاهی نه. اما این مسئله می‌تواند منجر به عارضه‌ای کُشنده به نام ایست ناگهانی قلب شود.
کافئین موجود در چای و قهوه می‌تواند عوارض جانبی دیگری هم داشته باشد که شامل افزایش ضربان قلب و تپش قلب، اضطراب، بی‌قراری، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی مثل تهوع و اسهال، اختلالات خواب، فشارخون بالا و حتی وابستگی به کافئین می‌شود.
تپش قلب می‌تواند باعث احساس تپش قلب یا بال زدن در قفسه سینه شود. راه‌های مدیریت آن‌ها شامل تکنیک‌های تمدد اعصاب و ورزش است. با این حال، افرادی که علائم مکرر یا شدید دارند ممکن است به درمان پزشکی نیاز داشته باشند.
نزدیکی امتیازات در صدر و قعر جدول فصل جاری لیگ برتر باعث افزایش حساسیت در هفته بیست و ششم این رقابت ها شده است.
گلاب آب از گیاه گل رز بدست می‌آید و حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی است که برای بدن و پوست عالی هستند. این خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی می‌تواند از داشتن یک سبک زندگی سالم حمایت کند.
تنها طی چند ساعت ناامنی و حملات موشکی مقاومت در فلسطین اشغالی، تحولات روی دور تند قرار گرفت؛ صنعت گردشگری به کما رفت؛ شهرک‌های اشغالی خالی از سکنه شده‌اند.
میگرن یک بیماری شایع عصبی است که با درد شدید و احساس تپش در یک طرف سر همراه است و ممکن است به مدت چندین ساعت یا چندین روز ادامه یابد.
مطالعه جدید نشان داد که به نظر نمی‌رسد نوشیدن قهوه افراد سالم را مستعد انقباضات زودرس دهلیزی کند.
کسی که دچار تپش قلب می‌شود باید در هر حال به پزشک مراجعه نماید. پس از انجام معاینات لازم نوار قلب از بیمار گرفته می‌شود که تا حد زیادی می‌تواند علت تپش قلب را مشخص کند. گاه نیز انجام آزمایش‌هایی برای تشخیص برخی بیماری‌های زمینه‌ای لازم است.
علائم سندرم قلب تعطیلات یا فیبریلاسیون دهلیزی: تپش قلب، احساس کوبش ناگهانی قلب یا احساس تندی ضربان قلب در قفسه سینه. کم‌انرژی بودن یا احساس زیاد خسته بودن. سرگیجه و احساس سبکی در سر یا از حال رفتن. احساس ناراحتی در قفسه سینه، همراه با درد یا فشار و ناراحتی. تنگی نفس، سخت نفس‌کشیدن طی فعالیت‌های عادی و حتی در زمان استراحت
براساس مطالعه‌ای جدید روی موش‌ها که نشان می‌دهد چگونه علامت‌های درون بدن روی رفتار‌های عاطفی تاثیر می‌گذارد، تپش سریع قلب رفتاری شبه‌اضطرابی ایجاد می‌کند.
در برخی از موارد تپش قلب با علائم دیگری مثل تنگی نفس همراه است. به ندرت پیش می‌آید تپش قلب و تنگی نفس به همراه بیهوشی و سرگیجه باشد، اما اگر این اتفاق برای اطرافیان شما رخ داد فورا او را به یک بیمارستان منتقل کنید.
سنجاب زمینی قطبی که طولانی‌ترین خواب زمستانی را در بین موجودات زمین دارد، می‌تواند تا هشت ماه در حالت خواب زمستانی بماند، در حالی که دمای بدن خود را در حدود سه درجه سانتیگراد نگه می‌دارد و قلبش در هر دقیقه تنها یک بار می‌تپد.
استرس شایع‌ترین علت تپش قلب ناگهانی به حساب می‌آید، اما عوامل دیگری مانند کافئین، نیکوتین و هورمون‌ها نیز می‌توانند باعث تپش قلب سریع‌تر از حد طبیعی شوند.
شربت بهارنارنج نشاط آور بوده، تپش نامنظم قلب را برطرف کرده و برای کودکان بیش فعال و رفع وسواس فکری و عملی مفید است.
نرخ ضربان قلب (تعداد دفعاتی که قلب در یک دقیقه می‌زند) تحت تاثیر عوامل بسیار، از جمله رژیم غذایی، مقدار تحرک، حالت ذهنی و احساسی و دارو‌های مصرفی است.
با تورم، رکود و رویداد‌های متعددی که در جهان رخ می‌دهد، طبیعی است که احساس غرق شدن و حتی افسردگی کنیم. ممکن است خود را غرق در اضطراب بیابید درحالی که با تپش قلب مداوم و نگرانی‌هایی که در ذهن شما می‌گذرد، دست و پنجه نرم می‌کنید.
سرگیجه عموما با حرکات سر، تغییر وضعیت، حرکت کردن و راه رفتن، سرفه و عطسه تشدید می‌شود و ایجاد تهوع و استفراغ، سردرد، حساسیت به نور یا صدا، تاری دید، تعریق، ضعف و بی‌حالی، تپش قلب، صدای سوت و وز وز گوش می‌شود.
قهوه زیاد ممکن است فشار خون را افزایش داده و منجر به اضطراب، تپش قلب و اختلالات خواب شود.
محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کپسولی را با استفاده از عصاره گیاه بادرنجبویه برای کنترل بیماری آلزایمر به تولید رساندند.
متخصص قلب و عروق گفت: شایع‌ترین و مهم‌ترین علامت سکته قلبی، درد شدید قفسه سینه است، اما می‌تواند با علائم دیگری مثل تنگی نفس، تپش قلب، تعریق سرد و درد معده همراه باشد.
برخی غذا‌ها و نوشیدنی‌ها مانند غذا‌های تند، غذا‌های پرچرب و قند بالاتر محرک‌های رایج برای تپش قلب در بیمارانی است که به تپش قلب مبتلا هستند و باید از آن اجتناب و یا حداقل مصرف‌شان را محدود کرد؛ محرک‌های رایج شامل کافئین بیش از حد، قند، الکل و غذا‌های غنی از خانواده کربوهیدرات‌هاست.
زمانی که کلیه‌ها نمی‌توانند فشار خون را تنظیم کنند آسیب کلیه می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم قلبی و تنفسی شود. فشار خون بالا می‌تواند تنفس را دشوار کند یا باعث شود قلب سخت‌تر کار کند و منجر به تپش قلب یا ریتم نامنظم قلب شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ