خبرگزاری رسمی سوریه از آغاز مذاکرات دوجانبه هیات سوری و ایرانی در روسیه که در حاشیه برگزاری نشست چهارجانبه مسکو برگزار می شود، خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان آغاز شد.
منابع محلی از آغاز گفتگوها برای تثبیت آتش بس در اردوگاه عین الحلوه خبر می‌دهند، آتش بسی که صبح امروز دوشنبه از سوی عناصر مسلح نقض شده بود.
آغاز گفتگو‌های ایران و عربستان با میزبانی عراق، مبدأ روندی بود که در جریان آن تحولات قابل‌توجهی در خاورمیانه رقم خورد؛ امارات و کویت پس از ٧ سال سفرای خود را به تهران بازگرداندند، مذاکرات عربستان و انصارالله برای پایان بحرانی ٩ساله شروع شد و روابط دیپلماتیک تهران و ریاض از سرگرفته شد.
نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شد.
گفتگوی زنده رئیس قوه قضائیه با مردم به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه آغاز شد.
گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم آغاز شد.
عضو فراکسیون وفاء به مقاومت لبنان وابسته به حزب الله بر ضرورت آغاز گفتگوهای ملی و انتخاب رئیس جمهور این کشور در سریع ترین زمان ممکن تاکید کرد.
در پی ازسرگیری روابط میان سوریه و کشورهای عربی، مخالفان سوری نیز خواهان آغاز گفتگوهای مستقیم با دولت دمشق شدند.
نخست وزیر مامور تشکیل کابینه از سوی پارلمان لیبی از آغاز گفتگوهای فراگیر ملی خبر داد و از هیئت اعزامی سازمان ملل خواست نقش خود را برای تلاش جهت موفقیت آشتی در لیبی ایفا کند.
رئیس جمهور مصر، بر ضرورت آتش‌بس دائم و آغاز گفتگو میان طرف‌های درگیری در سودان، برای تکمیل فرآیند انتقالی حکومت، مطابق خواست مردم این کشور، تأکید کرد.
عربستان سعودی و ترکیه دور جدیدی از گفتگوهای سیاسی خود را آغاز کردند.
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با طرح ادعاهایی اعلام کرد واشنگتن مخالف آغاز گفت‌وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین است.
یکی از اعضای دولت یمن وابسته به جنبش انصار الله اعلام کرد که امارات هیات خود را برای آغاز گفتگوی مستقیم با صنعاء به منظور برقراری صلح آماده کرده است.
گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ابعاد لایحه بودجه ۱۴۰۲ آغاز شد.
مقامات پکن خواستار آغاز گفتگو‌های صلح، کاهش خطرات استراتژیک، تضمین صادرات غلات، پایان دادن به تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه و سایر اقدامات در زمینه حل و فصل سیاسی مناقشه هستند.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد آلمان، فرانسه و آلمان ارتباطات قوی‌تر میان ناتو و اوکراین را راهی برای ترغیب کی‌یف جهت آغاز گفتگو‌های صلح با روسیه می‌دانند.
گفتگوی زنده تلویزیونی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با مردم آغاز شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نخست‌وزیر عراق در این نشست تمایل و پیشنهادی مبنی بر اینکه گفتگو‌های ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود و منجر به تقویت روابط تهران و قاهره شود، مطرح کرد، گفت: من از این ایده نخست‌وزیر عراق استقبال کردم.
گفتگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم دقایقی پیش آغاز شد.
محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق امروز در بیانیه ای با تاکید بر لزوم آغاز گفتگوهای ملی، برای این گفتگوها ۱۰ هدف تعیین کرد که باید جریان های سیاسی عراقی روی آنها توافق کنند.
با ادامه خلأ در عرصه سیاسی در عراق و عدم وجود راه حلی روشن برای خروج از تونل تاریک اختلافات میان جریان های سیاسی این کشور، مصطفی الکاظمی بار دیگر خواستار برگزاری گفتگوهای ملی شد.
رئیس جمهور عراق امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ادامه تنش های سیاسی و انسداد افق توافق میان جریان های عراقی پس از گذشت ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات، مساله ای نگران کننده و غیر قابل قبول دانست.
گفتگو‌ها میان نمایندگان ایران و دیگر طرف‌ها از امروز در فرمت‌های مختلف پیگیری خواهد شد.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه بنده معتقدم مذاکرات هسته‌ای به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران گره خورده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران به تازگی گازدهی به سانتریفیورژ‌های های IR۶ را آغاز کرده است، این موضوع توان تولید هسته‌ای ایران را نسبت به سقفی که در برجام وجود داشت را چندین برابر کرده است، ایران سیاستش این است که در برابر مواضع و اقدامات سخت آمریکا واکنش تندی از خود نشان دهد و همین افزایش اقدامات هسته‌ای نیز در این راستا بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ