محسن پاک آیین سفیر سابق ایران نوشت: گذرنامه گلنار على یوا همسر فرد مهاجم به سفارت آذربایجان در تهران، نزد شوهرش بوده و وى با کمک سفارت آذربایجان و بر عبور، بدون رضایت شوهر در فروردین ۱۴۰۱ از ایران خارج شده.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهرام قاسمی گفت: این وضعیت سیاست‌خارجی قابل دوام نیست و باید تغییر کند. نیاز به تغییرات مشخصی دارد که باید ابزارهایش را پیدا کرد. ابزارهای فعلی منافع ملی ایران را تامین نمی‌کنند. تا الان اقتصاد به سیاست‌خارجی یارانه داده و ما اقتصاد را در خدمت سیاست خارجی گذاشتیم و هزینه کردیم. منابع کشور را عمدتاً در خدمت سیاست‌خارجی و اهداف سیاست‌خارجی استفاده کردیم. این روند دیگر قابل ادامه دادن نیست.
اظهارات بلینکن درباره اسرائیل از اهمیت بسزایی برخوردار است. حدود ۶ ماه پیش آمریکایی ها، رویکرد جدیدی ارائه کردند که سابق بر این دیده نمی‌شد. این رویکرد، ابتدا در سخنان سفیر آمریکا در اسرائیل دیده شد، سپس جیک سالیوان و در نهایت بلینکن، این سخنان را تایید کرد. تا پیش از این امریکا با هر نوع اقدام یک جانبه اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران مخالف بود، اما از شش ماه پیش این گفته توسط مقامات آمریکایی تکرار می‌شود.
سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: در بیانیه تروئیکای اروپایی این ادعا مطرح شد که تعهدات ایران کاهش یافته بنابراین بند غروب در برجام نمی‌تواند در موعد مقرر عملی گردد.
سفیر سابق ایران در عراق گفت: سیاست خارجی باید در موضعی قرار گیرد که بتواند اعمال فشارهای خارجی را خنثی کند.
سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها تمام تلاششان این است که شرایط داخلی خود را به نحوی آرام نشان دهند چراکه بحران اوکراین به اندازه کافی در اروپا گرفتاری ایجاد کرده است.
سفیر سابق ایران در لبنان گفت: رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط تاریخی خود قرار گرفته لذا تولید بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی، در نتیجه مقاومت و الهام گرفته شده از اعلام روز قدس است.
سفیر سابق ایران در آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان در زمین غربی‌ها و اسرائیل بازی نکند و فرصت تخریب روابط خود با ایران را به رژیم صهیونیستی و سایر مخالفین روابط ایران و آذربایجان ندهد.
مهدی سبحانی سفیر سابق کشورمان در سوریه به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان منصوب شد
"هیرو مصطفی" در مذاکرات هسته‌ای با ایران، مشاور تیم وزارت خارجه امریکا بود.
سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: اقدام به چاپ کتاب خاطرات رهبری به زبان اسپانیولی درحقیقت کلید مبارزه با استعمار را در سخت‌ترین شرایط به نمایش می گذارد و می تواند الگویی برای این کشورها باشد.
سفیر سابق پاکستان در آمریکا امروز در مصاحبه ای تصریح کرد: با توافق عربستان و ایران، تلاش برای منزوی کردن تهران ناکام ماند.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید کشورمان به کرواسی اعزام خواهد شد.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید کشورمان به کرواسی اعزام خواهد شد.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید کشورمان به کرواسی اعزام خواهد شد.
مراسم تشییع پیکر صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در تهران، چهارشنبه ۳ اسفند با حضور سفیر فلسطین و بعضی از سفیران مقیم تهران و سایر مقامات کشوری در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا برگزار شد.
سفیر سابق فلسطین در ایران در سن ۸۵ سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت.
سفیر سابق ایران در چین گفت: دولت چین در موقعیت کنونی روابط بین‌الملل بسیار علاقمند است که روابط خود را با ایران بسیار گسترش دهد، زیرا آنها از سوی غربی‌ها بر سر تایوان تحت فشار هستند.
سفیر سابق ایران در آذربایجان با بیان اینکه اشتراکات تهران و باکو بیشتر از اختلافات است،گفت: تغییر سریع رئیس پلیس تهران بیانگر رویکرد مثبت ایران است تا روابط با کشور دوست دچار خدشه نشود.
سفیر سابق ایران در انگلستان گفت: به انگلیسی‌ها گفتم مشکل این است که در تاریخ مانده اید، با تحکم با ایران نمی‌توان صحبت کرد، ما کشور انقلابی هستیم و این گونه رفتارها را نمی‌توانیم بپذیریم.
سفیرسابق ایران در عراق، با بیان اینکه عوامل ترور شهدای مقاومت دنبال خواهند شد، گفت: پرونده ترور شهدای مقاومت باید حتماً در یک دادگاه صالحه‌ای پیگیری شود.
یک دیپلمات سابق: سفیر چین نیز به وزارت خارجه احضار نشده و به او اعتراض نشده است.
تحریک‌آمیزترین و جنجالی‌ترین اقدام سفیر سابق روسیه در ایران به مردا ۱۴۰۰ باز می‌گردد. سفارت روسیه در این مقطع، عکسی را منتشر کرد که یادآور «کنفرانس تهران» در آذر ۱۳۲۲ بود که در آن ژوزف استالین، وینستون چرچیل و فرانکلین روزولت به عنوان فاتحان جنگ جهانی دوم و نماد شکست ایران آن زمان، حضور پیدا کرده بودند
خبرگزاری امارات گفت: بازگشت سفیر امارات به ایران در چارچوب تصمیم سابق ابوظبی برای افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک تا سطح سفیر صورت گرفته است.
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، دولت بایدن را در برابر ایران بسیار ضعف توصیف کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ