یک روز پس از حمله راکتی روسیه به یک مجتمع مسکونی در شهر دنیپرو در اوکراین، مقامات این منطقه روز یکشنبه گفتند که حداقل ۲۹ جسد را از زیر آوار بیرون آورده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیهان نوشت: آمار دقیقی برای تعداد سربازان همجنس‌باز در نیرو‌های مسلح اوکراین وجود ندارد، اما ارتش دگرباش جنسی، یک حساب کاربری در اینستاگرام که تصاویر سربازان همجنس‌گرا و لزبین را منتشر می‌کند، این رقم را حدود ۵۰ هزار نفر تخمین می‌زند.
ماه‌ها بود که خبر‌هایی پراکنده از اختلاف میان پریگوژین و نیرو‌های واگنر با نیرو‌های ارتش روسیه و شخص وزیر دفاع، سرگئی شویگو، به گوش می‌رسید و واگنری‌ها، ارتش روسیه را به بی کفایتی در جنگ اوکراین و عدم پشتیبانی از خود در این جنگ متهم می‌کردند.
به نظر می‌رسد احیای علاقه چین به توپخانه با کالیبر بزرگ‌تر از جنگ جاری در اوکراین الهام گرفته شده است، جایی که هر دو طرف نبرد از توپ ۲۰۳ میلی‌متری مالکای دوران شوروی علیه یکدیگر استفاده کرده‌اند.
اوکراین کار بازسازی مکان‌های تخریب شده در اثر حملات روسیه از جمله پل ها، جاده‌ها و ساختمان‌های دولتی را آغاز کرده است. این تنها آغاز چیزی است که کی‌یف آن را بزرگترین تلاش بازسازی پس از جنگ جهانی دوم و شاید گران‌ترین در تاریخ با هزینه تخمینی ۵۰۰ میلیارد دلار توصیف کرده است.
تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از حضور رمضان قدیروف، رهبر چچن را در میان نیرو‌های خود قبل از اعزام به جنگ در اوکراین پخش کرده است. در تصاویر منتشر شده قدیروف از یکی از سربازان قدردانی می‌کند و از سوی دیگر طی مراسمی که در گروزنی، پایتخت چچن ترتیب داده شده بود، برای آنان سخنرانی کرد. گزارش شده است که حدود ۲۵۰۰ سرباز چچنی آماده اعزام به خطوط مقدم جنگ اوکراین هستند و بیشتر آن‌ها پس از گذراندن یک تعطیلات کوتاه به اوکراین بازخواهند گشت.
در حالی که جنگ روسیه علیه اوکراین ادامه دارد، شهر آودیئیفکا در استان دونتسک اوکراین زخم‌های سنگین جنگ را به دوش می‌کشد. غیرنظامیانی که با وجود جنگ همچنان در شهر می‌مانند، با کمک داوطلبان سعی در ادامه زندگی خود در میان خرابه‌ها دارند.
سربازان اوکراینی که در جنگ دچار استرس و مشکلات روانی شده اند با سوارکاری و ارتباط با اسب درمان می‌شوند.
ارتش اوکراین اعلام کرد که وضعیت باهموت بسیار دشوار است، اما نیرو‌های اوکراینی از محاصره شهر جلوگیری کردند.
مدیرعامل مولفار معتقد است که روس‌ها هم درک خوبی از اطلاعات منابع باز دارند و دلیل خطا‌های اطلاعات عملیاتی آن‌ها عمدتا به خاطر فقدان نظام و بی‌عرضگی عملیاتی است. او افشای دستاورد‌های اطلاعاتی‌اش را یک پیروی تبلیغاتی می‌داند و می‌گوید که انتشار این دستاورد‌ها باعث تقویت روحیه اوکراینی‌ها شود، روسیه را ضعیف نشان دهد و به سربازان اوکراینی هشدار دهد که از خط مقدم عکس منتشر نکنند. او می‌گوید: «فکر می‌کنم اصلی‌ترین هدف این است که به روس‌ها نشان دهیم از آن‌ها نمی‌ترسیم.»
برج ایفل، نماد مشهور پاریس، پایتخت فرانسه، به مناسبت اولین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین با رنگ پرچم اوکراین روشن شد.
روسیه ماه‌هاست که باهموت، شهری در منطقه دونتسک در شرق اوکراین و پله‌ای برای پیشروی در شهر‌های بزرگ‌تر را محاصره کرده و آماج حملات خود قرار داده است. بیشتر جمعیت باهموت پیش از جنگ که حدود ۷۰۰۰۰ نفر بود، این شهر ترک کردند و سربازان ارتش اوکراین درحال دفاع در برابر تجاوزات روس‌ها هستند.
جنگ اوکراین را ویران کرده است و شهر‌ها و شهرک‌ها در اثر حملات توپخانه‌ای و موشکی با خاک یکسان شده‌اند. ده‌ها هزار غیرنظامی کشته یا زخمی شده اند. حدود ۸ میلیون اوکراینی، تقریباً ۲۰ درصد از جمعیت قبل از جنگ، برای امنیت به خارج از این کشور گریخته اند، در حالی که میلیون‌ها نفر دیگر در داخل کشور آواره هستند.
با گذشت یک سال از جنگ اوکراین، شهروندان اوکراینی معترض در حال یافتن راه‌هایی متفاومت برای ابراز نارضایتی در مورد حمله کرملین به اوکراین هستند.
کارشناسان نظامی می‌گویند که به نظر می‌رسد شهر باهموت برای هر دو طرف ارزش استراتژیک کمی دارد، اما نیرو‌های روسی از جمله مزدورانی که برای گروه واگنر می‌جنگند در روز‌های اخیر بمباران خود را تشدید کرده اند.
در حالی که فعالیت نظامی ارتش اوکراین در منطقه دونتسک در شرق اوکراین ادامه دارد، نیرو‌های روسی حملات خود را به ویژه در ۲ ماه گذشته برای تصرف شهر‌های باهموت و سولدار در منطقه دونتسک افزایش داده اند. در حالی که درگیری‌های داغ در حومه شهر باهموت جریان دارد، فعالیت سربازان ارتش اوکراین در پشت جبهه مشاهده می‌شود.
باهموت اکنون محلی است که داغ‌ترین درگیری‌های جنگ اوکراین در آن رخ می‌دهد.
وزیر دفاع روسیه گفته که ۸۲ هزار نیرو، پس از پایان آموزش به منطقه عملیات ویژه نظامی اعزام شدند.
در این گزارش تصاویری ببینید از آزادسازی اوکراین در طول جنگ جهانی دوم که با غلبه بر آلمان نازی این کشور آزاد شد.
جنگ روسیه علیه اوکراین همچنان ادامه دارد. شهر لیمان که در ۳۰ سپتامبر در منطقه دونتسک در شرق اوکراین از نیرو‌های روسی بازپس گرفته شد، زخم‌های ویرانی جنگ را به دوش می‌کشد.
در آموزش مجازی که به دلایل زیادی به ویژه برای کاهش هزینه‌های اقتصادی ترجیح داده می‌شود، به داوطلبان هدف قرار دادن تانک و خودرو‌های زرهی آموزش داده می‌شود.
مقامات اوکراین در شهر‌های تازه آزاد شده از اشغال روسیه اقدام به نبش ده‌ها قبر کردند تا پس از بررسی‌ها علت مرگ آن‌ها مشخص شود.
اگرچه بسیاری از ساکنان شهر ایزیوم اوکراین پس از شروع جنگ منطقه را ترک کردند، اما عده‌ای هستند که نمی‌خواهند خانه‌های خود را ترک کنند، زیرا بار مالی آن‌ها بیشتر می‌شود.
برخی از موشک‌های شلیک شده توسط ارتش روسیه به اوکراین منفجر نشدند و خاطراتی از جنگ مرگبار برای غیرنظامیانی که روزانه در اطراف بمب‌ها و مین‌ها حرکت می‌کنند، باقی گذاشته است.
وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان نظامی به این پرسش می‌پردازد که چرا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادها استفاده نمی‌کند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ